Markus skrev:'cause we can.
Visst, men vad är poängen med det? Att reta upp en redan uppretad grupp av människor ännu mer?
Markus skrev:'cause we can.
ah17 skrev:Alla mina favorithemsidor verkar vara nere eller svåra att komma åt. Kan det vara konspirationen som drar åt tumskruvarna.
McB skrev:Visst, men vad är poängen med det? Att reta upp en redan uppretad grupp av människor ännu mer?
Markus skrev:Jag vet inte varför man gjort det, kan inte svara på det och det framgår inte av intervjun med Jomshof som ligger här.
McB skrev:Varför SD har publicerat bilderna är väl ganska självklart.
McB skrev:För att stå på Danmarks sida? För att visa att vi inte är rädda? Idiotiska påfund.
Markus skrev:Varför dårå?
Ja, både och. Jättebra påfund tycker jag, precis som när några nassar spelade allan i slutet på 90-talet och man smetade ut deras fula fejs i varenda dagstidning som svar. Med din filosofi så gissar jag att det var en onödig provokation också?
McB skrev:Nej, det var inte onödigt, det var tvärtom väldigt vettigt. Hur som helst en dålig parallell.
Markus skrev:Vill du tala om varför du tycker den är dålig? Jag tycker den är bra, båda handlar om extremister som hotar demokratin med våld och vill styra media och alla andra.
Markus skrev:Det är faktiskt väldigt lustigt att http://www.sverigedemokraterna.se/ ligger nere, kan det vara antalet besökare? Jäkligt tveksamt.
Ulvskog har väl ringt internetleverantören, så har ju Partiet gjort förut så det vore inte särskilt förvånande.
Vad tror du t-rex?
Jag vet inte varför man gjort det, kan inte svara på det och det framgår inte av intervjun med Jomshof som ligger här.
[- sNaIjK -] skrev:Internetleverantören Levonline har släckt ned sverigedemokraterna.se och sd-kuriren.info och därmed brutit avtalet med partiet. Anledningen sägs vara hot från muslimer mot leverantören.
Nu är dem ifarten igen. Det sjuka är att så fort dem hotar dansar hela sverige efter deras pipa... vem vet vad som händer nästa gång något "opassande" händer?
McB skrev:Varför ska SVT eller någon svensk dagstidning visa bilderna över huvud taget? För att provocera? Finns det någon annan motivering till varför man bör göra det så vill jag gärna höra den.
Olzki skrev:Det ska jag hjälpa dig med McB.
Olzki skrev:Det handlar inte längre om att provocera. De handlar om det fria ordet. Om man publicerar nidbilder av folkgrupper som riskerar att underblåsa rasism så är det inte okej. Det är hets mot folkgrupp. Att man däremot publierar en artikelserie om hur manniskor uppfattar gudagestaler i olika religioner och därmed gestaltar profeten muhammed så är det någont helt annat.
Olzki skrev:Av det bilder jag sett är det "allvarligaste" den där profeten har en bomb i turbanen. Det är tydligen kränkande för många muslimer men de jag normala sådana jag har pratat med menar att det får man acceptera i en demokrati. Det är ens fulla rätt att som muslim protestera och tydliggöra att man tar illa upp men man kan aldrig kräva att det ska vara förbjudet att sådana bilder.
/Olzki
Markus skrev:Det är väl den berömda svenska ryggraden det här.
Var har du hört eller läst det där?
Det är så skrämmande egentligen, att folk verkligen tycker och tror att vi lever i ett fritt samhälle.
Jaja, nu får världen se vad de muslimska länderna går för i alla fall - det är väldigt positivt och lovande för framtiden. I framtiden kanske vi rent av kan leva i harmoni?
Markus skrev:Här får man ju inga svar, jag mailade info@levonline.se och frågade om det stämmer.
Det gör det säkert.
McB skrev:Tack.
Där håller jag med dig helt och hållet. Så länge publiceringen sker med ett tydligt uttalat syfte så ser jag inget fel i det. Frågan är dock om det har varit så i alla fall.
Helt rätt där med. Problemet är inte på "vår" sida, det är "de" som måste tåla sånt här. Det försvarar dock inte många tidningars och andra mediers beteende som är uppenbart provokativt.
Markus skrev:Det är väl den berömda svenska ryggraden det här.
Var har du hört eller läst det där?......
McB skrev:Varför SD har publicerat bilderna är väl ganska självklart. Frågan är varför somliga tycker att SVT och våra dagstidningar ska göra det. Folk med normala (nåja, nästan i alla fall) åsikter. För att stå på Danmarks sida? För att visa att vi inte är rädda? Idiotiska påfund.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |