Karikatyrbilder av Muhammed?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
korvgubbe skrev:
Nu ska du vara snäll!
Ni har ju ah17 och Vi har bonny! Vi behöver båda våra überseriösa vapendragare!

:) :tungan
Snälla! Kalla mig vad som helst men jämställ mig inte med AH17! :finger
jag lovar att ljuga, bedra och kasta skit på vem som helst men bara inte detta.
Mitt hjärta är krossat och min nattsömn är förstörd, jag lovar bot och bättring bara du berättar hur! :Bugar

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Efter att läst denna tråd och hoppas på lite mer upplysning så måste jag fråga en sak..
Varför får man inte avbilda Mohamed??
Har kolla och frågat men får bara ett nej till svar, jag vill veta varför!!!

PS. är man Ateist så tror man inte på något, det inkludera även dig själv.. värt att tänka på innan ni säger att ni är ateist.
Själv är jag starkt troende ANNAIST, det förespråkar kinkysex, sprit/fest, fortkörning och allmäna hyss. dvs allt kul. DS.

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Markus skrev:
Under islams första århundraden (600-1000-tal), formades en norm som inom sunnitisk islam att förbjuda avbildningar av varelser som har en själ.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=519594

Då får man inte filma eller ta kort eller rita någonting "mänskligt" där nere, eller??
Då bryter dom själva mot sin egen tro, ska dom inte bränna sina egna grejer först då ???

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fantastiskt, vi håller palestinierna under armarna i 40 år och de kastar sten på våran personal som är där för att hjälpa.

Skönt att Pia visar var ska skåpet ska stå i alla fall. :tummenupp

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Alla mina favorithemsidor verkar vara nere eller svåra att komma åt. Kan det vara konspirationen som drar åt tumskruvarna.

Kul att Freivalds kräver att SD tar sitt ansvar. Som jag förstått det så har inte regeringen lyft ett finger för att förhindra eller kommentera de attentat som SD blivit utsatta för genom åren.....kanske man kan fundera på hur SD känner inför denna uppmaning då.

Nä det är väl lika bra att införa Sharia i Sverige. SVT debatt var ju ganska bra för en gångs skull när en kvinna pressade Lennart på om varför SVT inte visade bilderna.

Rädsla och inget annat säger jag....

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
ah17 skrev:
...SVT debatt var ju ganska bra för en gångs skull när en kvinna pressade Lennart på om varför SVT inte visade bilderna.

Aktuellt visade bilderna för länge sen. (Kan ej nämna exakt vilken sändning).

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
ah17 skrev:
Apropå de senaste dagarnas mordhot och dödsfall i islams namn.

Glöm inte att islam egentligen är en fredens religion

:hihi :hihi :hihi :hihi :hihi

Den är nog inte mindre fredlig än någon annan, allt har sin tid och kristendomen har ju haft sina korståg. Däremot förefaller genomsnittet religionsutövare av respektive kategori uppvisa olika tolerans i dagens samhälle.

Visst kan Påven & Co. skrika högt när Jesus framställs som homosexuell men detta var försumbart jämfört med veckornas senaste härjningar till följd av karikatyrerna.

För att jag skall uppfatta en gruppering som tolerant måste den tåla kritik och att även att skämtas om. Om man inte kan acceptera en samhälls/religionskritiskt karikatyr utan att kräva inskränkningar i yttrandefriheten upplever inte jag inte den grupperingen som tolerant.

Heja de muslimer som sätter demokratin och rätten till yttrandefrihet i första rummet. Ni behöver verkligen synas mera.

/Olzki

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
ah17 skrev:
Alla mina favorithemsidor verkar vara nere eller svåra att komma åt. Kan det vara konspirationen som drar åt tumskruvarna.

Kul att Freivalds kräver att SD tar sitt ansvar. Som jag förstått det så har inte regeringen lyft ett finger för att förhindra eller kommentera de attentat som SD blivit utsatta för genom åren.....kanske man kan fundera på hur SD känner inför denna uppmaning då.

Nä det är väl lika bra att införa Sharia i Sverige. SVT debatt var ju ganska bra för en gångs skull när en kvinna pressade Lennart på om varför SVT inte visade bilderna.

Oj oj oj, vilket j-vla liv det kommer bli nu. Tänk att Sverige för en gångs skull inte passivt kan titta på & suga på tummen som vi gjort dem senaste 100 åren.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
[- sNaIjK -] skrev:
Oj oj oj, vilket j-vla liv det kommer bli nu. Tänk att Sverige för en gångs skull inte passivt kan titta på & suga på tummen som vi gjort dem senaste 100 åren.

Det här kan bli precis hur kul som helst. :banana

ah17 skrev:
SVT debatt var ju ganska bra för en gångs skull när en kvinna pressade Lennart på om varför SVT inte visade bilderna.

Det missade jag men det var kul med tanten på SVT som pressade Al Arabia killen igår om varför de inte visar bilderna...?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Varför ska SVT eller någon svensk dagstidning visa bilderna över huvud taget? För att provocera? Finns det någon annan motivering till varför man bör göra det så vill jag gärna höra den.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
McB skrev:
Varför ska SVT eller någon svensk dagstidning visa bilderna över huvud taget? För att provocera? Finns det någon annan motivering till varför man bör göra det så vill jag gärna höra den.

'cause we can. :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...