Karlskoga 25 Juli "Lördag skvaller och resultat"

FastFreddie5

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600 RR-08, numer Elitidrottsman!
Heja Joppe!

Krya på dig och hoppas vi ses snart! Kämpa på!

Hälsningar Fredric



Tack för allt stöd Joppe fått efter olyckan. Han är erhört glad för det och kämpar på inne på sjukan för att bli frisk! Dagarna består mest av sömn, smärtstillande medel för diverse benbrott, samt träning av lungkapacitet genom att blåsa i en vattenflaska med sugrör.

Alla ni på sporthoj är verkligen toppen och Joppe är så glad för era hälsningar. Sådant betyder mycket i detta läge!

Kram på er alla// från Joppes flickvän och familj som är glada att han lever
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Det stavas för i helvete Kalle Anka Cup, Kalle Anka-dräkt och Superbike Challenge.


PS. Alla med ett uns allmänbildning förstår att Kalle Anka Cup inte är en negativ benämning på en serie, snarare tvärt om.
Som att kalla Sandstream för Björn Borg, i syfte att påvisa hur dålig Sandstream är.



God natt.

Det har du faktiskt rätt i. :D
Jag tävlade i Kalle Anka Cupen i skidor när jag var liten kille.
Det var en jättefin tävling i Johannelundstippen i Hässelby.

Och du beter dig som en pantad surgubbe som endast lever för att klaga på allt och alla.

Dom som känner mig vet att jag extremt sällan är sur.
Jag är nog en av dom gladaste gubbar som glider runt i depån.
Dock har du rätt i att jag börjar bli gubbe. :yoparty

Däremot kan jag vara en riktigt skitjobbig jävel om jag känner mig orättvist behandlad.

Hade nog varit mer uppskattat att få kritiken direkt i stället för att skriva ut den på ett allmänt forum!
Jag har inte sett något svar från Harald.

MVH Oskar

Som jag har skrivit så var jag och pratade med både Harald och Mike på tävlingen direkt. Enskilt och i lugn ton frågade jag om reglerna gällande bromspumpar, bakramar, homologiseringsvikter och ljudnivåer mm.

Men jag bemöttes så jävla illa av framförallt Harald, och jag kände att jag inte alls fick komma till tals.

För varje sak som jag frågade honom om, och han tyckte det blev obekvämt att svara på. Så skruvade han på sig mera och sen började han skälla på mig, och ge mig någoin typ av varningar och beårdrade mig att jag skulle dra där ifrån.
och då stod vi i konferansrummet vid speekertornet. Alltså inte hans egna rum.
han kunde enkel gått därifrån själv.
 
Last edited:

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
En massa vettig läsning........
+
Jag hoppas på en stark tillsägelse om någon uppfattar mig som ett mongo.

Du är ju ett Mongo.
Visserligen ett väldigt trevligt mysmongo,
som inte beter sig illa.
Men än dock ett mongo:arsele
He he nu går jag på Semester om en timme
Skål och trevlig helg.
P.S Lyfter tråden för att ha något intressant och stimulerande
att läsa i husbilen, om vädret vill sig fel :fyllisarD.S.
 

Hagheim Motor

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Norge
Hoj
Suzuki gsxr 1000
Tykkjer det blir litt for mykje primadonna nykker på enkelte stcc førarar.Når dei har kjøyrt der er dei liksom kongen på haugen.Det er plass til alle på ein racingbane.Målet må være å ha det morro.I norden er det berre hobbykjøyrarar,ingen heiltids roadracingførarar.
Når det gjelder stcc kontra scandinavian open sm.Stcc mykje dyrare mindre kjøyring urefferdig,når du endelig kanskje har opparbeida deg ei luke kjem safety car ut.Gidder ikkje å reise å sjå på løp der man kun får sett ein eit par timar racing på ei helg.Dei andre mesterskapa har racing å by på heile helga masse bra kjøyring og det går nesten like fort.Våler i norge er det ingen stcc førar som har banerekord.Nivået i stcc er høgt men det er for folk med mykje peng med råd å dra til spania alt mulig for å teste.
Alle har ikkje den muligheten.Kan ta et eksempel Kim arne slettens sessong oppkjøring er ei helg på anderstorp eller så er det kun nokre få treningar i mo i rana pga av lite organisert trening.Han kjører 1.05 på Karlskoga med ein sykkel som er langt frå topp på efekkt og utstyr.Han har standard bremsepumpe og ingenting gjort med motor foruten ledningsnett ogecu.

Har sjølv vore mekaniker og temasjef i fleire topp team i superbike Havnen racing,Hagheim Motor endurance,sletten racing.

Vi har altid jobba med å ha det gøy,det har aldri vore primadonna nykker,og aldri vore brukt veldig mykje peng.Det er viktig å brukr pengane rett så kan du ha mykje morro og være med i toppen uten at det koster skjorta.

Me brukte 110000 kr på å vinne erf i 2006 alt inkludert sykkel dekk reise og alt.

Sutt på alt utstyr fokus kjør motorsykke og ha det gøy.
 

Salty

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Ort
E´stockholmo
Hoj
ZX6RR -05
Joppe

Ja, hur är det med Joppe?
Vi är flera som vill höra att han mår bra! :)

Jag fick ett mess av honom för en stund sedan. Han skrev att det är på väg åt rätt håll, enligt dom som vet, men att det suger att vara sängliggandes. Han skulle försöka att komma förbi SO på Gelleråsen i september.
Hälsa alla skrev han.

P. Nordh
 

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Hedekas
Hoj
zx6rr(green and mean)
Har också gott och undrat.
Skönt att höra att det går åt rätt håll.
 

Oopsjoppe

#28 R600
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Västerås
Hoj
ZX6R -07 banhoj
HEJ ALLA!

Tänkte lämna en liten rapport för de som är intresserade men först och främst vill jag tacka alla för stödet jag och framförallt min familj har fått under den här tiden. Otroooligt många av er som har hört av sig på olika sätt och det har verkligen hjälp till mycket.

Första veckan efter kraschen spenderade jag i karlskoga på intensiven, jag har inget minne utav det överhuvutaget. Låg mest där med syrgas och morfin. Blev sedan flyttad till västerås där jag spenderade ytterligare 2 veckor i sängen. Jag började alltmer kunna stå upp under vecka 3 och också gå lite med gåbord. I karlskoga opererades mina båda lår och i västerås fick dom skruva i min krossade handled. Alla operationer har (vad dom tror nu) gått bra även om det har gjort rätt ont ibland. Dom skickade hem mig i rullstol efter vecka 3 pga att jag tjatade så mycket, verkligen inte roligt en längre tid i sjukhus miljö.

Väl hemma med mammas mat har allt börjat gå bättre och bättre. Jag försöker träna så mycket jag kan även om sjukgymnasten påstår att jag inte kan påverka benens läkningsprocess. Jag kan ännu inte gå men det är händerna som hela tiden har gjort mest ont och höger handled kan jag knappt röra på. Benen ska bli helt återställda precis som vänster hand men höger kan de inte lova något även om jag kommer få tillbaka väääldigt mycket av rörligheten. GODA UTSIKTER Alltså :) De tror att jag ska kunna gå rätt bra inom 6 veckor, vilket låter som en kort tid men det är vääldigt lång tid i sängen. Jag orkar inte med så mycket och detta är faktiskt bara andra gången framför internet.

Som Patriks skrev ska jag försöka ta mig till Karlskoga i September :)

Tack för allt. Tack MC doktorn + alla inom sjukvården och ambulanspersonal. Tack för allt stöd från alla här. Vi syns snart på en racingbana nära dig!
 
Last edited:

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Vad skönt att höra från dig och att läkningsprocessen går på rätt håll. :tummenupp
Jag var på plats när det hände och har funderat emellanåt hur din läkning går.
Jag skickar över lite superläkningsenergi för att påskynda läkningen. God bättring på dig!!!

Åsa :hej
 

MC Doktorn

Guest
Du är en riktig hårding Joppe och kommer klara detta och rehaben tar sin tid men du kommer garanterat må mycket bättre om ett par månader.
Detta kommer vara en av dina tuffaste erfarenheter och ur detta kommer alltid något positivt. :tummenupp

Paradoxalt nog var du den siste patienten jag opererade på Kga lasarett men sannolikt den jag kommer att minnas bäst.

Edit: Nej jag skruvade ihop étt nyckelben efter dig tror jag..
 
Last edited:

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Ort
Linköping
Hoj
CBR600rr 07a
Mycket intressant läsning, och allt dessa frustrerande roadracing chaffisars argument med aggressiva påhopp och personliga nedtryckningar utan resultat tror jag beror på ungdomens testosteron och den klassiska 30-års kris. Att framhäva sin uråldriga styrka och passionerade men ändå ungdomliga smidighet igenom en text på sporthoj.com...

Jag säger som vår käre Mike Luff skulle sagt med sin Engelska accent: Deät häer äer en oacceptabel handliing och aellvar moåste braukas.

Så med min förbannat livliga fantasi har jag kommit på lösningen på alla frågor ni har. Så som Östgöte så som Norrlänning så vet vi hur man löser detta.

FIGHT!:kryckor

är det inte ett totalt hållande koncept? vi har en anmälning och vi har ett tidschema, vi har en syndabock och vi förbannad Junior pappa och en fet fightbur där ni får slåss bäst ni vill med tillhörande momentnyckel eller smörjfett för att tillfredställa sig själva sin utmanare samt publik.

Under rätt förhållanden så kör vi på under nästa tävling på Karlskoga.
Flickor är ni med mig?!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top