Karlskoga 25 Juli "Lördag skvaller och resultat"

Tjippen

Slide in, Burn out!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha R1 -09, Yamaha R6 -08, KTM 450 SMR -06 Yamarin 59DC -06 Volvo V70II -08
Jag gillar att PRO killarna kommer och kör, de drar upp tempot vilket är toppen! Det jag inte gillar är när dessa förare kommer och tar en tävling som träning och kvalar ut serieanmälda förare.. Jag personligen har inte blivit utkvalad än så det har inte drabbat mig... Jag vill att alla som kommit till tävling, anmälda i god tid ska få köra! Att ha A-B-C finaler är nog inte så tokigt! Dessutom tycker jag det är trist att vissa förare som kör PRO kommer till SO med en jävla attityd och tycker att de är kungar! Skulle vilja se valentino som ett exempel komma med en attityd! Varför inte bara glad trevlig även om man kör fort utav helvete! Jag tycker att vi som A-förare eller med Elit licens som nu heter ska vara föredöme och hjälpsamma mot de som inte kommit upp i fart ordentligt. Det skulle väl alla tjäna på?!

Jag hoppas på en stark tillsägelse om någon uppfattar mig som ett mongo och dryg om jag någon gång skulle lyckas köra styggesnabbt!

Sen tycker jag att Mike Luff och Tony mfl gör ett grymt bra jobb! Slutar dessa fantastiska människor jobba för roadracing så kommer tyvärr sporten att dö helt! Skulle du orka Eskilsson om la ner all din tid på attt arrangera SO på det sätt som de gör, alla timmar de kuskar runt och fixar grymma helger föratt sedan bli kallad kalleanka cup? Tänk även på alla de funkisar som kommer helt ideelt bara för att dee har ett genuint intresse för racing ...

Tänk om arrangemanget under STCC skulle vara lika bra? då skulle faktiskt även jag köra där! även om jag skulle bli utkvalad varje race!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Sen tycker jag att Mike Luff och Tony mfl gör ett grymt bra jobb! Slutar dessa fantastiska människor jobba för roadracing så kommer tyvärr sporten att dö helt! Skulle du orka Eskilsson om la ner all din tid på attt arrangera SO på det sätt som de gör, alla timmar de kuskar runt och fixar grymma helger föratt sedan bli kallad kalleanka cup? Tänk även på alla de funkisar som kommer helt ideelt bara för att dee har ett genuint intresse för racing ...

Tänk om arrangemanget under STCC skulle vara lika bra? då skulle faktiskt även jag köra där! även om jag skulle bli utkvalad varje race!

Skönt att läsa :tummenupp
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Ytterligare ett svar från Mike Luff till Eskilsson:

nu få det vara nog , Eskilsson, du skriver så mycket dynga/ direkt lögner så du tro dem själva snart! En sak ska du har klart för dig...den dag du bli invald i nånting i svemo, då lägger jag ner min engagemang i roadracing och då mena jag allt!!!

för sista gången - det är samma regler när det gäller bakram, det finns ingen konstiga regler för vikter, och det är original bromspump i dem flesta serier DEFINITIVT i IDM.... har snackat med fler duktiga åkare sista siden, bl. a. tage solberg, kai börre andersen och det finns bara en dum fan i dessa diskussioner...så om hatten passar Anders ...its yours!!

Anledning vi har inte tryckte hårt på decibel frågan (från KMF/SOs sidan) är att vi tycker det är brisfälligt hänvisning till hur mätning ska gå till och därmed risk för överklagande och godkännande därav.Det kommer regler om hur detta ska gå till 2010 och då bli det INGEN diskusssion. Luff gör ingen manuel mätningar (KMF är arr.) förutom stickprov hos mina grannar som har betydligt viktiga åsikter än Eskilsson. Om du nånsin kunde fatta att de har rätt enligt lagen och vi ska anpassar oss till det (rätt eller fel) och gör vi det så kan vi faktiskt kör mer på banorna!!

Men fortsätt gnälla och stri på alla som försöka gör det bättre.....de flesta hojar låg runt 95 inte över 100db på flyby som du påstod....fel igen. Som jag se det skulle svensk roadracing må bättre om du tävlat utomlands i en av dem serie du påstår har "rätta regler " Jag är glad om jag slipper dig och dina negativa åsikter.

mike luff
 

MC Doktorn

Guest
Den ödmjuke M Luff förnekar sig inte :rolleyes: :D Jag tror Mr Luff engagerar sig i svensk RR så länge han tjänar $$$

Fattar inte att han inte tål konstruktiv kritik
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag håller med Tjippen: Mike och Tony gör massor för svensk RR med sina fina arrengemang där alla kan känna sig välkomna, oavsett licenstyp :tummenupp

Fattar inte att han inte tål konstruktiv kritik
Jag lägger mig inte i Eskilssons åsikter men när han kallar SO för Kalle Anka Cup så är det väl inte så konstigt om Mike blir förbannad?
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag lägger mig inte i Eskilssons åsikter men när han kallar SO för Kalle Anka Cup så är det väl inte så konstigt om Mike blir förbannad?

Särskilt när vi redan har en kalleankacup i Sverige, nämligen Pro Superbike. Serien där förarna inte vet vad som väntar bakom nästa skymda kurva.. Så att kalla SO för kalleankacup känns bara löjligt.

Det känns som att det är ett påhitt av människor som inte har lyckats med sin körning och redan i ung ålder börjar gnälla som en 50-årig kvinnlig jurist som är missnöjd med sitt liv.

MC-doktorn: Fortfarande, vart är den konstruktiva kritiken? Jag ser inte vad Eskilsson har skrivit som behöver förbättras som Mike Luff inte redan jobbar på..? Klart man blir förbannad när någon kallar ens livsverk för kalleankacup..

För övrigt önskar Kent Olofsson att du ska bli vår Doktor Costa i Sverige, du tog tydligen verkligen bra hand om honom efter att han kraschat på Gelleråsen:tummenupp:) Bra jobbat!
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Ytterligare ett svar från Mike Luff till Eskilsson:

nu få det vara nog , Eskilsson, du skriver så mycket dynga/ direkt lögner så du tro dem själva snart! En sak ska du har klart för dig...den dag du bli invald i nånting i svemo, då lägger jag ner min engagemang i roadracing och då mena jag allt!!!

för sista gången - det är samma regler när det gäller bakram, det finns ingen konstiga regler för vikter, och det är original bromspump i dem flesta serier DEFINITIVT i IDM.... har snackat med fler duktiga åkare sista siden, bl. a. tage solberg, kai börre andersen och det finns bara en dum fan i dessa diskussioner...så om hatten passar Anders ...its yours!!

Anledning vi har inte tryckte hårt på decibel frågan (från KMF/SOs sidan) är att vi tycker det är brisfälligt hänvisning till hur mätning ska gå till och därmed risk för överklagande och godkännande därav.Det kommer regler om hur detta ska gå till 2010 och då bli det INGEN diskusssion. Luff gör ingen manuel mätningar (KMF är arr.) förutom stickprov hos mina grannar som har betydligt viktiga åsikter än Eskilsson. Om du nånsin kunde fatta att de har rätt enligt lagen och vi ska anpassar oss till det (rätt eller fel) och gör vi det så kan vi faktiskt kör mer på banorna!!

Men fortsätt gnälla och stri på alla som försöka gör det bättre.....de flesta hojar låg runt 95 inte över 100db på flyby som du påstod....fel igen. Som jag se det skulle svensk roadracing må bättre om du tävlat utomlands i en av dem serie du påstår har "rätta regler " Jag är glad om jag slipper dig och dina negativa åsikter.

mike luff

Än en gång...
Jag gnäller inte på karlskoga motorstadion eller på dig Mike Luff.
Fattar du trögt eller?

Som jag skrivit över allt tidigare så tycker jag att din organisation och dina tävlingar är föredömmen för dom andra arrangörerna.
Helgens tävlingar fungerade grymt bra, funkisarna var som vanligt grymt bra, dina läkare är grymt bra, banan är lite gropig men i övrigt grymt kul. i depån är det ordning och reda, deltagarna är bra, tom maten i tältet var bra. och dessutom är det den banan där publiken har lättast att se hela banan. Och det är också bra.

Är du läskunnig och kan se att jag skriver bra saker om dom saker jag tycker är bra?

Problemet är Harald Stenserud som bemötte mig så jävla dåligt på SO tävlingen när jag var och pratade med honom enskilt, att han sabbar allt som du jobbar för.
Och jag är fly jävla förbannad på den gubben.

Vill han inte lyssna när jag pratar med honom person till person, så kanske han lyssnar när jag förklarar vad jag tycker på min hemsida i stället.

Du kan fråga Tony för han var uppe i tornet när Harald betede sig som en 5åring som inte fått veckopeng.

En engång mike.
Ta inte åt dig, det handlar inte om dig.
 

MC Doktorn

Guest
Jag lägger mig inte i Eskilssons åsikter men när han kallar SO för Kalle Anka Cup så är det väl inte så konstigt om Mike blir förbannad?

Mike blir förbannad över mycket och ofta, speciellt om man inte håller med honom tyvärr.Men han har bra sidor med men det är något som inte stämmer.

Jag förvånas att inte fler reagerar mot hyckleriet och den sjuka logiken med bromspumpar och vikter.

Varför får man över huvudtaget ställa upp i SO om man kör med en icke orginal bromspump om man nu inte får räkna poängen i SO men det går jättebra i SM ?
Sannolikt för att det inte handlar om sportslig prestation utan pengar enbart

Dom kör väl samma tävling och står på samma pall vid prisutdelning även om dom kör med olika B-pumpar.

Har man dessutom för låg vikt för SO men helt ok för SM vad händer då
Jo då får man räkna poängen i SM men inte i SO förstås men man får dessutom starta längst bak i fältet.
Är det sportslig prestation eller är det pengarna som styr igen ?

Tjuvstarter, buller och gulglagg och köra genom escapen i för hög fart och utskällningar av TL vet jag inget om

Men jag tycker som många andra att KGA motorstadium erbjuder bra race och en bra organisation av M luff och hans manskap.
Men det är långt ifrån bara Tony och Mr Luff som gör detta möjligt.
 

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
eee. vänta lite nu?

Om man tittar på SM i 125jr, 125gp och 250gp så är ju det rookie-serier med SM status.
Robban Gull var överlägsen i 125gp, Stensmo är är snabb i 250GP.
Men nu när dom även kör SBK så tampas dom med killarna som kommer direkt från Rookie 1000.
Dvs nivån i 125gp och 250gp ligger i nivå med Rookie 600 och Rookie 1000.
Skillnaden är bara att i R600/R1000 finns det 10-20 personer som är lika duktigt som dom 2 snabbaste från 125gp och 250gp.

Vill igentligen inte lägga mig i denna disskusion eller vad man skall kalla det men hur många i Pro-skb hade åkt fortare på en 125-racer än Gull :va
förmodligen ingen...
 

MC Doktorn

Guest
MC-doktorn: Fortfarande, vart är den konstruktiva kritiken? Jag ser inte vad Eskilsson har skrivit som behöver förbättras som Mike Luff inte redan jobbar på..? Klart man blir förbannad när någon kallar ens livsverk för kalleankacup..

!

Konstruktivt menar jag att det finns förslag till förändring.En organisation som inte tål kritik utan att den ska gå till personangrepp är inte bra menar jag.
Eller tänker jag fel ??

Jag tror det ligger en hund begravd i detta.
Mr Luff tänker jag skau stoppe trauten på den Eiskilsson som kalle main faine serie för kalle ance caup.
Hota med att lämna Swemo om och massa annat barnsligt trams..
Samtidigt verkar den frispråkige Eskilsson bli dåligt behandlad när han ifrågasätter TL och Mr Luff ?

Källan till konflikt ??
För övrigt önskar Kent Olofsson att du ska bli vår Doktor Costa i Sverige, du tog tydligen verkligen bra hand om honom efter att han kraschat på Gelleråsen:tummenupp:) Bra jobbat !

Det är det jag menar att det finns många runt omkring som gör detta till en bra tävling inkl ditt fina arbete.

Jag gjorde bara mitt jobb som jour men tack ändå..:tummenupp
Men jag var inte ensam det var Syster Ann-marie och Berit, Ulrica mm
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Vill igentligen inte lägga mig i denna disskusion eller vad man skall kalla det men hur många i Pro-skb hade åkt fortare på en 125-racer än Gull :va
förmodligen ingen...
Och ungefär vad hade det med saken att göra? Ingen har väl ifrågasatt Robbans kunskaper på en 125:a men nu kör han Superbike.

:va
 

Bergman2

#33 Superstock 600
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Säffle
Hoj
Yamaha R6
Mike Luff och all personal på Gelleråsen ligger långt jävla före alla andra som anårdnar tävlingar. Det funkar ju hur bra som hellst, trevligare och mer engagerade personer får man ju leta länge efter. Denna diskussion Eskilsson håller på med börjar bli löjlig så man somnar Zzz. Suck
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Vill igentligen inte lägga mig i denna disskusion eller vad man skall kalla det men hur många i Pro-skb hade åkt fortare på en 125-racer än Gull :va
förmodligen ingen...

Gull e grym på 125a
Och han kommer nog köra brallorna av dom flesta i SBK inom inte allt för lång tid.
Inget snack om den saken.

Förstår inte ditt inlägg :va

Mike Luff och all personal på Gelleråsen ligger långt jävla före alla andra som anårdnar tävlingar. Det funkar ju hur bra som hellst, trevligare och mer engagerade personer får man ju leta länge efter. Denna diskussion Eskilsson håller på med börjar bli löjlig så man somnar Zzz. Suck

Luff och all personal på g-åsen är bra. Inget snack om saken.
Det har du rätt i. Och jag har inte sagt något annat.
Du verkar läsa sämre än jag stavar.

Men det finns andra inblandade som inte är så grymma. Men som påverkar hur SO genomförs.

Sov gott.
 
Last edited:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Problemet är Harald Stenserud som bemötte mig så jävla dåligt på SO tävlingen när jag var och pratade med honom enskilt, att han sabbar allt som du jobbar för.
Och jag är fly jävla förbannad på den gubben.

Ta det med han i stället.

Jag sitter inte och skriver på sporthoj att min chef är dum i huvet och att jag är fly jävla förbannad på den gubben. Tror inte han läser här. Tror inte att Harald läser här heller.

Om Det är kalle anka kupp är det du som är kalle då eller?
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
MC-doktorn: Fortfarande, vart är den konstruktiva kritiken? Jag ser inte vad Eskilsson har skrivit som behöver förbättras som Mike Luff inte redan jobbar på..? Klart man blir förbannad när någon kallar ens livsverk för kalleankacup..
!

Den konstruktiva kritiken pressenterad jag redan på tävlingen för Stenserud.
Men då bahandlade han mig som skit och uppförde sig riktigt illa och vägrade lyssna.
Men på något sätt verkar jag fått folk att lyssna nu.
Känns lite konstigt att man ska behöva kommunisera med folk via hemsidan och sporthoj. När dom lika gärna kunde ha lyssnat när jag pratade med dom på plats.

Faktiskt pratade jag även med Luff, men där la jag inte så mycket krut. För det är inte Luff som styr regler och regelbeslut under tävlingen. Det är tävlingsledaren och domarna.

Ta det med han i stället.

Jag sitter inte och skriver på sporthoj att min chef är dum i huvet och att jag är fly jävla förbannad på den gubben. Tror inte han läser här. Tror inte att Harald läser här heller.

Om Det är kalle anka kupp är det du som är kalle då eller?

Uppenbarligen läser dom här och på min hemsida.
Eftersom Mike svarar genom att maila till rachid så han kan posta det här.

Och för dom som tycker tråden är tråkig. "läs en annan tråd"

Dessutom körde jag aldrig i SO.
Jag körde i SuperBikeChallenge.

Men skulle gärna ta på mig en KalleAnkadräkt om det kunde skapa lite glädje och skratt i depån.
 
Last edited:

Stoekh

******
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Flertalet olika
Att skolas i 125 och 250 är inte den enda vägen.

Nej. Men,

Hur många förare från R600/R1000 har vi/haft i VM?

250GP har två stycken i år, en förra året och för bara några år sedan hade vi en hel del wildcards i VM (som numer sitter mer eller mindre fast i Pro SBK)

125GP hade Gull förra året, och är på stark frammarsch med Kristiansson och framförallt Lindroth. Sen ska vi inte glömma Sturla, som åkt väldigt mycket i SM.


125/250GP är bra för att det inte kostar så mycket att åka, och framförallt - det kostar inte kronjuveler att köra internationellt.

Förare som kommer från R600/1000 är dels för gamla och dels för fattiga för att ta sig längre än till Pro SBK.


-

Se på serier som CEV, CIV, IDM och varför inte BSB - det är serier som bara spottar ut förare i VM.
Vi har i dagsläget inte förutsättningarna för att komma upp i deras nivå, men vi kan helt klart kopiera deras system och göra det bästa av saken.

Kolla på förare i MotoGP (125cc, 250cc samt 800cc), vart kommer de ifrån?

R600/R1000,
eller någon utav GP klasserna?



I övrigt anser jag att det är ren skit att fjanta sig med massa olika finaler hit och dit.
110% på kval gäller, kvalar man inte in är man inte snabb nog. Är man inte snabb nog får man träna tills man blir tillräckligt snabb.

Det handlar inte om att få 10 000 licensierade förare, det handlar om att få snabba förare som åker VM.

Med snabba förare som åker VM kommer även kvantiteten öka. Se bara på Finland, eller vilket annat land som helst som "plötsligt" fått en VM stjärna. De har redan flera på G.




Summa summarum,
Försök inte hitta på massa egna system, Sverige är lillebror. Lillebror följer storebror. Gör likadant som de framgångsrika
 
Last edited:

Stoekh

******
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Flertalet olika

Det stavas för i helvete Kalle Anka Cup, Kalle Anka-dräkt och Superbike Challenge.


PS. Alla med ett uns allmänbildning förstår att Kalle Anka Cup inte är en negativ benämning på en serie, snarare tvärt om.
Som att kalla Sandstream för Björn Borg, i syfte att påvisa hur dålig Sandstream är.



God natt.
 
Last edited:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Uppenbarligen läser dom här och på min hemsida.
Eftersom Mike svarar genom att maila till rachid så han kan posta det här.

Hade nog varit mer uppskattat att få kritiken direkt i stället för att skriva ut den på ett allmänt forum!
Jag har inte sett något svar från Harald.

MVH Oskar
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top