Karlskoga 25 Juli "Lördag skvaller och resultat"

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Skövde
Hoj
För många
Kan fylla i och säga att han inte blev överkörd, han slungades ut i banan ja. Men alla lyckades väja och sen blev det ju rödflaggat.
Mycket otäckt i vilket fall.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Hoppas det går bra me killen... såg otäckt ut :\
jäkligt fina race annars..
diggade 125 junior racet, vilken vilja, vilka förare!

Va hade hänt med svensken?
han hoppa omkring på kryckor och inlindad fot.

laddar över 558 bilder från kameran nu.. mkt är säkert skit då ja hade nytt objektiv med mig som ja inte testat innan men ja hoppas på lite bra bilder i alla fall =)

GG alla ni som körde. väldigt trevlig dag!

X-up, madness, tvärnit, mats mladin - grymt fin resa.. de gör vi om! =)
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Ja det blev ett tråkigt slut på racedagen och jag hoppas verkligen att en god racekamrat blir på bättringsvägen snabbt.

Vad jag hört från flera källor nu så skulle han köra om på yttern i depåkurvan, framhjulet tar i framförvarandes bakhjul och hojen rätar upp sig till rakt-fram-position och kör rakt mot muren mot depåboxarna.
Detta är vad flera har sagt och inget jag själv såg.

Tävlingen avlystes då polisen skulle komma och besiktiga olycksstället och tiden för omstart skulle inte räcka.

Räddningsarbetet såg läskigt ut eftersom det täcktes för väldigt mycket. Jag hoppas och håller tummarna för att Du kommer tillbaka och att det kanske kommer ett livstecken här eller från någon nära vän till dig.

Krya på dig, våra tankar här ägnas dig nu.

//Nitrous & Liwa1

Va hade hänt med svensken?
han hoppa omkring på kryckor och inlindad fot.

Han tokkraschade i depåkurvan och totaltskrotade hojen på lördagskvalet.
Körde sen racet i regn trots ett ligament som var av och nån spricka i foten.

På söndagen sa kroppen ifrån så det blev åskadarläge istället.

//Nitrous
 
Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Ja det blev ett tråkigt slut på racedagen och jag hoppas verkligen att en god racekamrat blir på bättringsvägen snabbt.

Vad jag hört från flera källor nu så skulle han köra om på yttern i depåkurvan, framhjulet tar i framförvarandes bakhjul och hojen rätar upp sig till rakt-fram-position och kör rakt mot muren mot depåboxarna.
Detta är vad flera har sagt och inget jag själv såg.

Tävlingen avlystes då polisen skulle komma och besiktiga olycksstället och tiden för omstart skulle inte räcka.

Räddningsarbetet såg läskigt ut eftersom det täcktes för väldigt mycket. Jag hoppas och håller tummarna för att Du kommer tillbaka och att det kanske kommer ett livstecken här eller från någon nära vän till dig.

Krya på dig, våra tankar här ägnas dig nu.

//Nitrous & Liwa1



Han tokkraschade i depåkurvan och totaltskrotade hojen på lördagskvalet.
Körde sen racet i regn trots ett ligament som var av och nån spricka i foten.

På söndagen sa kroppen ifrån så det blev åskadarläge istället.

//Nitrous

Han får nog spendera natten på sjukan..

blev lite förvånad när svensken kom hoppandes å satte sig på läktaren där vi satt.. trodde han skulle köra =)
 

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västerås
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
Ja det blev ett tråkigt slut på racedagen och jag hoppas verkligen att en god racekamrat blir på bättringsvägen snabbt.

Vad jag hört från flera källor nu så skulle han köra om på yttern i depåkurvan, framhjulet tar i framförvarandes bakhjul och hojen rätar upp sig till rakt-fram-position och kör rakt mot muren mot depåboxarna.
Detta är vad flera har sagt och inget jag själv såg.

Tävlingen avlystes då polisen skulle komma och besiktiga olycksstället och tiden för omstart skulle inte räcka.

Räddningsarbetet såg läskigt ut eftersom det täcktes för väldigt mycket. Jag hoppas och håller tummarna för att Du kommer tillbaka och att det kanske kommer ett livstecken här eller från någon nära vän till dig.

Krya på dig, våra tankar här ägnas dig nu.

//Nitrous & Liwa1

Vet inte riktigt hur mycket jag ska/får säga men som det var för nån timme sen så verkar det kunna gå ganska så bra. Får återkomma imorgon när jag vet lite mer. Men vi får hoppas att han klarar sig bra.

//Collander
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
oj oj oj.. av 558 bilder blev 222 nått att ha..
jobbigt med nytt objektiv =)

säkert provat ett 50 tal nya inställningar..
ska lägga upp dom vad det lider..
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Min mor och bror var funkisar och de sa att han hade slungades ut i banan och vart överkörd. Men de sa att de hörde från ambulans personal att han reagera på tal och att han kunde röra tårna, men väldigt ont i magområdet.

Nu är det här inte säker info men jag hoppas verkligen att han klarar sig!!

Han blev INTE överkörd.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det var en riktigt otrevlig krasch och jag håller alla tummar i världen för att han ska bli bra igen.

Säkerheten i depåkurvan är under all kritik och det är så förbannat synd att en allvarlig olycka ska behöva hända innan det uppmärksammas. Borde vara airfence från sjukstugan och hela vägen bort till depåutsläppet.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det var en riktigt otrevlig krasch och jag håller alla tummar i världen för att han ska bli bra igen.

Säkerheten i depåkurvan är under all kritik och det är så förbannat synd att en allvarlig olycka ska behöva hända innan det uppmärksammas. Borde vara airfence från sjukstugan och hela vägen bort till depåutsläppet.

Karlskoga skulle kunna göra ett par enkla saker för att undvika onödiga skador, bara genom att plana ut marken på gräsytorna. Är ju fanken som skyttegravar på sina håll om man åker av på fel ställe.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Det var en riktigt otrevlig krasch och jag håller alla tummar i världen för att han ska bli bra igen.

Säkerheten i depåkurvan är under all kritik och det är så förbannat synd att en allvarlig olycka ska behöva hända innan det uppmärksammas. Borde vara airfence från sjukstugan och hela vägen bort till depåutsläppet.

Inte första gången det händer, Patrik Larsson från Finspång har också varit i de där förbannade räcket med otäck utgång, blev ingen skillnad på skydd efter den händelsen vilket är konstigt.
 

Fredrik_H

SÅ Motorsport
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Mekar racehojjar!
Det är väl svemo som godkänner banorna?
Har inte förarna något att säga till om?
Utan er blir det ingen racing!
 

mr cossie

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Sura
Hoj
Kawasaki ZX6R -08 uttagen 09
Håller tummarna för vännen Joppe. Klart otäckaste kraschen jag sett i mitt liv. Detta hände: Joppe kom på full attack ut på rakan och tog innerspåret för att sen klippa killen framför på utsidan. Men då missade killen framför oturligt nog växeln så Joppe klipper bakhjulet med sitt framhjul när han korsar vägen. Där tappar Joppe balansen och sticker in mot räcket, å när framhjulet kommer ner i asfalten igen så blir det en sjukt otäck vinkel som blir änvärre av sandfållan.
Collander och jag skrek "nej nej nej" med skärande röster, vi förstog hur illa det skulle sluta. Joppe tar räcket stort sett rakt in, alltså frontalkrock, med uppskattad fart 170-190km/h rakt in i depå-armcoräcket som är bedrövligt dåligt skyddat. Endast en däcktrave mellan som räcker upp till styret. Sen flyger han ut på banan igen men blir inte påkörd.
Vi trodde han var död när Collander och jag sprang fram. Den knuten i magen jag hade fram till Joppe och har kvar nu efter kraschen är väldigt jobbig. Mår riktigt dåligt, kraschen snurrar om och om igen i mitt huvud.

Jag tänker på dig Joppe. Hoppas att du kommer tillbaka.

Mvh Conny
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Han har opererats i natt för diverse benbrott och det ska ha gått bra. Han är tydligen vid medvetande vilket känns skönt.
Riktigt skönt att höra!

Om någon som läser här pratar med honom så hälsa att vi tänker på honom.

Angående säkerheten på svenska banor så är den generellt riktigt usel. Precis som OffKeff skriver skulle tex Gelleråsen må bra av betydligt mer grusfållor istället för de ojämna gräsytorna som inte stoppar varken förare eller hoj.

Det är som sagt inget unikt för Gelleråsen. Anderstorp, Sviestad, Knutstorp och Falkenberg verkar vara säkerhetsbesiktigade för bilar, inte för hojar. Men som vanligt måste det till något tragiskt för att det ska bli någon ändring.
 

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Han får nog spendera natten på sjukan..

blev lite förvånad när svensken kom hoppandes å satte sig på läktaren där vi satt.. trodde han skulle köra =)

Som sagt, jag skrotade och blev lite blåslagen. Körde ändå racet pga att det var regn och det inte påfrestar kroppen så mycket, men när det var fint väder på söndagmorgon och jag inte sovit ett skit så valde jag att vara publik.
Men jag är snart tillbaks :yoparty


/ Svensken
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top