Håller tummarna för vännen Joppe. Klart otäckaste kraschen jag sett i mitt liv. Detta hände: Joppe kom på full attack ut på rakan och tog innerspåret för att sen klippa killen framför på utsidan. Men då missade killen framför oturligt nog växeln så Joppe klipper bakhjulet med sitt framhjul när han korsar vägen. Där tappar Joppe balansen och sticker in mot räcket, å när framhjulet kommer ner i asfalten igen så blir det en sjukt otäck vinkel som blir änvärre av sandfållan.
Collander och jag skrek "nej nej nej" med skärande röster, vi förstog hur illa det skulle sluta. Joppe tar räcket stort sett rakt in, alltså frontalkrock, med uppskattad fart 170-190km/h rakt in i depå-armcoräcket som är bedrövligt dåligt skyddat. Endast en däcktrave mellan som räcker upp till styret. Sen flyger han ut på banan igen men blir inte påkörd.
Vi trodde han var död när Collander och jag sprang fram. Den knuten i magen jag hade fram till Joppe och har kvar nu efter kraschen är väldigt jobbig. Mår riktigt dåligt, kraschen snurrar om och om igen i mitt huvud.
Jag tänker på dig Joppe. Hoppas att du kommer tillbaka.
Mvh Conny