Han svarade ju på din fråga om bromspump. Vad är den negativa kritiken som du vill att han ska jobba på att förbättra till nästa gång?
Utveckla gärna också varför du tycker att SO är en kalleankacup.
Han svarade inte på en fråga.
Han blev nog sur för att jag kallade SO för KalleAnkaCuppen.
Och om jag tolkar hans mailsvar korrekt så har jag ju faktiskt inte givit kritik till honom. Däremot tycker jag att det är synd att Nordiska kommiten som det tydligen heter. Ska förstöra SO tävlingarna med en massa konstiga regler som det verkar vara godtyckligt att följa om man vill.
Dock gäller det att följa rätt regler, då vissa verkar viktiga och vissa regler helt oviktiga.
Kawworna tex har stora problem att klara viktkraven.
Våra hojjar väger för lite. Dom ska väga 178kg. Och för att klara det måste vi köra med full tank samt blyvikter på hojjen. Dock klarar sig vissa av oss för att det inte finns listor på just årsmodell -09. Även om alla vet att det är samma hoj som -08. Så när det pappret kommer så kommer vi med största sannolikhet få vikta upp våra hojjar. Om det inte är olika vikt på 08 och 09.
Greven höll på att få starta sist pga det här nu i helgen.
Även fast hans hoj klarade viktkravet för SBC så klarade den det inte för SO.
Hondan och Duccati får väga 168kg dvs 10kg mindre än dom andra märkena.
Och på vikten är det tydligen viktigt att följa reglerna i SO.
Bromspumpen är kass på Suzuki och på Kawasaki.
Yamaha, Ducati och Ktm har bra fungerande Brembo som orginal.
Hondas orginal fungerar tydligen skapligt bra.
Kawasaki och Suzuki missgynas här av ett reglemente som det tydligen är viktigt att det följs. och vi får inga poäng i SO. men vi slapp i alla fall starta sist som det gällde med vikten.
Sen har vi ljudet.
-09 Kawasaki och -09 Suzuki klarar ljudet galant utan problem.
Tror även att -09 yamaha klarar ljudet bra.
Honda har svårt med ljudet. Vet inte hur det är med andra märken.
2t GP hojjarna klara inte alls ljudet.
Den här regeln verkar det inte alls vara noga med.
Ljudtekniker mäter på alla banor och rapporterar till domare från Svemo och jury men inget händer.
(Min kompis är just ljud tekniker på många tävlingar genom åren och har berättat det för mig).
Officiella mätaren är placerad på taket på karlskoga och hojjar som låter 108db vid stillastående mätning klarar 95db gränsen sig utan problem. (Förklarat av Stenserud att mätaren sitter just där).
Trots att manuell mätutrustning som mäter där den skall mätas enligt regelboken, visar över 100db vid förbipassering. Har för mig att det är 1 meter över marken 10 meter från bankanten. (fritt för alla att kolla upp och rätta mig).
Dock gjordes det en ljudmätning på Karlskoga som var så dålig att den överklagades direkt och underkändes.
Arrangemangen på tävlingarna är skitbra, alla förare i depån är bra, funkisarna är superduktiga och alla ska ha supermycket kred.
Det käns som att Svemo, domare och tävlingsledare motarbetar förarna och arrangörerna. Svemo skall väll finnas för oss. Det är väll inte vi som finns till för att svemoanställda ska få lön?
Mitt förslag är ett tydligare reglemente som är lika för alla fabrikat.
Brembo eller inte, är det orginal som gäller så är de...
Trycket tappar jag efter ca 3varv då mitt handtag är inne i gasrullen men de går ju att köra ändå.. Man måste ju kunna köra runt problemen...
Varför är SO Kalleankacup? Du får gärna utveckla de? Stcc var är de bättre någonstans, kval på fre när man jobbar? SO har man dubbla race? är de en dålig sak?
Typ knutstorp de var ju ett fantastikst arangemang? safteycar 3ggr på 10 varv... Vad e kalleanka nu?
Jasså, din pump fungerar inte heller. Trots att det är Brembo.
Varför vill du då ha kvar den?
Käns det tryggt att komma i 300km/h efter rakan på Anderstorp och hoppas på att bromsen tar?
Dessutom är det bara krav på Original Pump i KalleAnkaCupen.
I SBC får man köra med sin vanliga pump.