Karlskrona

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Ingen här som har ett mc-garage i karlskrona med plats för en båge till? Bor i Galgamarken och gillar inte riktigt att ha den stående utanför huset. Som ni kanske förstår......

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Tror jag såg samma kille för en liten stund sen här i Ronneby, första gången vid rondellen vid resecentrum sen vid torget, där vid turistbyrån/gatan som contan ligger på :gnissla Satan va snygg RC8 va IRL :Bugar

Det var nog den. Lär ju inte finnas så många här nere men vad vet jag. Japp, rätt cool irl faktiskt.

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Ägar/föraransvar

Tjejkompisen tog min hoj efter vi var på knudan å vi tog hennes bil upp hit så vi fick med oss packningen. Hon blir stannad i en kontroll och snuten gillar inte mina blinkare bak. Sådan Clear alternativ tror ja dom heter, inbyggda blinkare i bakljuset. rambög har godkännt dom 2 gånger, polisen på gotland gav dom ok oxå. Men inte snutarna i skåneland... Hon får ett papper om att hojen ska ombesiktas å så säger han att han kommer skicka böter till ägaren. Idag ringer det från trafikpolisen i malmö som säger att ja ska få 500kr i böter för att mina blinkare bak inte stämmer överens med lagen. Börjar gnälla över att det är väl föraransvar å inte ägaransvar, men hon säger att det är mitt ansvar att se till att hojen är i trafikdugligt skick.

Hade inte gnällt om JAG hade blivit stannad o bötfälld. Men komma 4 veckor efter å säga detta. Tänkte kolla om nån vet något man kanske kan göra alt skylla på.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Får dom ge både böter och ombesiktning? Är det inte det ena eller det andra som gäller?

Spelar ingen roll om alla snytar i hela Sverige ger dom gk om en syrsnyt faktiskt kan lagen och stoppar dig. Tror det är 18 cm det ska vara imellan blinkarna bak enligt lagboken.

Om då denna enda syrsnyt som stoppade polarinnan vet det så spelar det ingen roll vad dom andra snytarna sagt innan.

Förmodar att du var fullt medveten om detta när du bytte glas bak.
Bara att stå ditt kast och pröjsa om du nu inte kan få det till ett föraransvar och inte ägandeansvar, Vilket i sig är rätt lågt. Jag menar lägga över skulden på polarinnan bara för att hon var schysst och körde hem din båge...
Inte nog med att hon faktiskt hjälpte dig, nu ska hon pröjsa böterna bara för att du valt att ha en olaglig hoj.

Du är väl inte snål?

Last edited:

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Får dom ge både böter och ombesiktning? Är det inte det ena eller det andra som gäller?

Spelar ingen roll om alla snytar i hela Sverige ger dom gk om en syrsnyt faktiskt kan lagen och stoppar dig. Tror det är 18 cm det ska vara imellan blinkarna bak enligt lagboken.

Om då denna enda syrsnyt som stoppade polarinnan vet det så spelar det ingen roll vad dom andra snytarna sagt innan.

Förmodar att du var fullt medveten om detta när du bytte glas bak.
Bara att stå ditt kast och pröjsa om du nu inte kan få det till ett föraransvar och inte ägandeansvar, Vilket i sig är rätt lågt. Jag menar lägga över skulden på polarinnan bara för att hon var schysst och körde hem din båge...
Inte nog med att hon faktiskt hjälpte dig, nu ska hon pröjsa böterna bara för att du valt att ha en olaglig hoj.

Du är väl inte snål?

Ja vill inte lägga över skulden på henne. Menar bara att komma på telefon 4 veckor senare och säga att det blir böter... Ombesiktning kan ja gå med på, inga probs... Men bara saken, hej hej ringer från trafikpolisen i malmö, grattis du har fått böter 500kr. Det är inte summan som stör mig. Det är principen

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Tror att det blir såhär när inte ägaren till fordonet själv kör. Sen har dom säkert jääätttttee mycket annat å göra (doughnuts osv du vet)...:rolleyes:

Kan åxå tycka det är väl länge, en månad efteråt men jag tror det blir till att bita i det sura äpplet, tyvärr.

500:- är dock inte en jättesumma. Inte stor nog att tjafsa om kan jag tycka iaf.

Men nån som vet får gärna tala om ifall snyten får både ge böter och föreläggande om ombesiktning på samma gång. Jag har för mig att antingen får man böter eller ombesiktning. Inte både och.

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Kan ju kolla med trafikjuristen, dom kanske vet. Men man har lärt sig att det är ägaransvar på sådana här saker nu... Trodde verkligen det var föraransvar på i princip allt utom parkeringsböter å vägtullar i sthlm

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
OMFG vad jag är slut i kroppen....... bara att inse att man inte är 20 längre utan istället +25 med dålig kondis och några extrakilon kvar sedan julen 2000 :D

Slänger upp lite bilder senare idag när jag är hemma som förklaring.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
OMFG vad jag är slut i kroppen....... bara att inse att man inte är 20 längre utan istället +25 med dålig kondis och några extrakilon kvar sedan julen 2000 :D

Slänger upp lite bilder senare idag när jag är hemma som förklaring.
Tell me about it! :rolleyes: Och jag har bara promenerat till badet och släpat på en handduk... Vad har du nu hittat på din dåre?!? :tungan Varit ute med jetski eller åkt slang på släp efter båt eller nå't annat farligt och jobbigt? *nyfiken*

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Tell me about it! :rolleyes: Och jag har bara promenerat till badet och släpat på en handduk... Vad har du nu hittat på din dåre?!? :tungan Varit ute med jetski eller åkt slang på släp efter båt eller nå't annat farligt och jobbigt? *nyfiken*

Tror fröken börjar att känna mig och vad jag går för......

Brorsans kompis har köpt in tre stycken så vi snodde varsin och hade roligt idag....... helvutti vad jag kommer att ha ont i kroppen imorgon.

Gjorde tydligen en väldigt snygg vurpa i +40 knop med fullt nerlägg och knäskrap som resulterade i att jag gick med ansiktet först i vattnet och jetskin fortsatte 100m innan den svängde runt...... Tog nog 5 minuter innan jag lyckades övertala glasögonen att dom var just glasögon och inte linser :D

Vad tycks om den snygga våtdräkten från 90-talet, passar mig va???? :yoparty Ska aldrig mer gnälla om att det är jobbigt att komma i och ur skinnstället mer i alla fall..........

Bifogat

• IMG_7801.jpg
    IMG_7801.jpg
    205.7 KB · Visningar: 68
  • IMG_7803.jpg
    IMG_7803.jpg
    221.6 KB · Visningar: 52
  • IMG_7810.jpg
    IMG_7810.jpg
    204.5 KB · Visningar: 54

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
...Tog nog 5 minuter innan jag lyckades övertala glasögonen att dom var just glasögon och inte linser :D

Vad tycks om den snygga våtdräkten från 90-talet, passar mig va???? :yoparty Ska aldrig mer gnälla om att det är jobbigt att komma i och ur skinnstället mer i alla fall..........
Porrigt... :rolleyes:

Låter som om crossglasögon hade varit mer passande än solglas faktiskt... :D

Såg härligt ut iaf. Trots glassfärgerna på tajtsen. :tungan

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ha ha ha! Porrigt vette fan. Men det är fint å se att man även här nere kan visa sitt stöd för Pride festivalen i Tokholm... Matchar ju Babsan som handen i r...handsken.

Sen du Frisen. Domma därra kärrorna står man väl på vill jag minnas, inte hänger efter som en disktrasa. :D

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Våtdräkten fyllde sin funktion i alla fall, hade inte velat studsat på vattenytan utan den :gnissla

Angående att hänga efter skotern skyller jag helt och hållet på tjejen, hon fotade bara precis när jag drog från bryggan. Där gick liiite stora vågor för att ställa sig upp direkt, man fick vänta ett par hundra meter innan det gick.....

Kan för övrigt säga att det INTE är så roligt att hänga efter en sån leksak när man är kille, kittlade inte skönt i :censored

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin