Karlskrona

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
hittebarn skrev:
Ja kollar en gång till: nästa söndag hade vi tänkt köra go cart i kalmar. Det kostar 350kr, tiden är inte satt än, men runt middagstid blir det. LOBO skulle med helt säkert, vill veta om ni kan. Å vill inte ha någon som bangar i sista sekunden. Hojta till om ni vill med, spinn-anders var väl lite osäker, fzrjonte ville, men kommer inte ihåg om jag fick nått klart besked. Skulle varit skoj å släppa lite testostoron på banan där å gå på ställ genom kurvorna, det är skitkul å köra. Så kolla nu om ni kan å hojta till.

Se nu till att nån har med sig en kamera så får vi ju ytterligare lite material till filmen. Eller det kanske är för sent?

När "spikar" via att det blir gocartåka da? Vädret å så menar jag.
FAst det är ju iafs jävligt kul att åka i regn åxå.
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
spinnanders skrev:
Ska kolla upp det under dagen här.
Var du ute o körde igår, (Torhamn---Kristianopel)

Japp vi var ute en sväng där igår, nån tant som vifftade med en räffsa mot oss, hehe....sugga.... åka dit å lägga en böörn. Nä har lite förståelse för dom som bor där, barn å djur kan ju komma där...
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
Lobo Gixxer skrev:
Se nu till att nån har med sig en kamera så får vi ju ytterligare lite material till filmen. Eller det kanske är för sent?

När "spikar" via att det blir gocartåka da? Vädret å så menar jag.
FAst det är ju iafs jävligt kul att åka i regn åxå.

Vi bokar nu i veckan å hoppas på att vädret blir bra.. helt enkelt.
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
Gocart

Så nu är gocarten bokad, overaller, nackskydd, handskar finns där. Vi körde sist med egen hjälm å med mc handskarna. Hjälmen måste man ha, resten e valfritt. Söndag 13:00 ska vi vara där, så vi får väl dra oss runt 12 tiden. Kollade SMHI;s hemsida men söndagsvädret kunde man inte se där. Vi får återkomma med hur vi ska ta oss dit, vem som åker vad osv.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
hittebarn skrev:
Så nu är gocarten bokad, overaller, nackskydd, handskar finns där. Vi körde sist med egen hjälm å med mc handskarna. Hjälmen måste man ha, resten e valfritt. Söndag 13:00 ska vi vara där, så vi får väl dra oss runt 12 tiden. Kollade SMHI;s hemsida men söndagsvädret kunde man inte se där. Vi får återkomma med hur vi ska ta oss dit, vem som åker vad osv.

Vill inte verka negativ men....
Verkar som om det ska bli skitväder till helgen... :huvet :4skrika
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
då är det regndäck som gäller.. hehe... mer sladd då... återstår å se....man kunde inte se d på smhis hemsida...
 

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
oslo
Hoj
01
hittebarn skrev:
då är det regndäck som gäller.. hehe... mer sladd då... återstår å se....man kunde inte se d på smhis hemsida...
Vilka ska med, hur många platser har du bokat?
Skit i kärringarna, de är bara avundsjuka på att de inte kan köra, du skulle stannat o frågat om hon ville åka med :yoparty :yoparty
 

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
oslo
Hoj
01
hittebarn skrev:
Så nu är gocarten bokad, overaller, nackskydd, handskar finns där. Vi körde sist med egen hjälm å med mc handskarna. Hjälmen måste man ha, resten e valfritt. Söndag 13:00 ska vi vara där, så vi får väl dra oss runt 12 tiden. Kollade SMHI;s hemsida men söndagsvädret kunde man inte se där. Vi får återkomma med hur vi ska ta oss dit, vem som åker vad osv.
Vilka ska med o hur många platser är det, vet först imorgon om jag kan åka med, som det ser ut nu så kan jag.. Hör av dig, antingen här eller på tele.............
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
Nu är det dags!

Torsdag nästa vecka (22/9) så är det återigen kvällsträning på A-torp.
Det blir 3 pass på ca 25-30min, och det kostar 300 kr.
Vill ni hänga på?
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
spinnanders skrev:
Vilka ska med o hur många platser är det, vet först imorgon om jag kan åka med, som det ser ut nu så kan jag.. Hör av dig, antingen här eller på tele.............

Vet du nu eller? Klart du ska med.
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Döm om min förvåning när jag 2115 passerar vattentornet på infartsleden på väg in till staun och ser att det är rörelse nere vid oljecisternerna. Bromsar :rolleyes: snabbt in och mycket riktigt, en polisbil SAMT MC-polisen står där. Tur för mig var de upptagna med en kille i en silverfärgad Mazda Miata. Hade inte den bilen varit invinkad samt stått där och blinkat höger hade jag aldrig sett Haffa i tid. Den personen är värd ett tack :Bugar
F-n, sover aldrig trafikpolisen eller? Kvart över nio i nattens förbannade mörker räknar inte jag med att stöta på en poliskontroll i alla fall. (Numera gör jag ju självklart det)
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Da Fris skrev:
Döm om min förvåning när jag 2115 passerar vattentornet på infartsleden på väg in till staun och ser att det är rörelse nere vid oljecisternerna. Bromsar :rolleyes: snabbt in och mycket riktigt, en polisbil SAMT MC-polisen står där. Tur för mig var de upptagna med en kille i en silverfärgad Mazda Miata. Hade inte den bilen varit invinkad samt stått där och blinkat höger hade jag aldrig sett Haffa i tid. Den personen är värd ett tack :Bugar
F-n, sover aldrig trafikpolisen eller? Kvart över nio i nattens förbannade mörker räknar inte jag med att stöta på en poliskontroll i alla fall. (Numera gör jag ju självklart det)


Ha ha! Ibland har man tur :banana
Stod dom på vägen ut från staun eller? Isf hade dom ju iofs inte kunnat göra nåt iaf.

Hade själv flax i förra veckan tror jag det var.
Pållen skulle med mig hem å mecka lite på hanses hoj så han körde efter mig.
Efter Ramdala på väg mot Jämjö drog jag om ett gäng bilar och kom väl upp i 200+ km/h men lättade av ganska rejält i nästa uppförsbacke (den efter Vallby backe) cå jag är väl nere i 120-130 km/h. Å vad möter jag direkt uppe på backkrönet....
Pållen garvade nästan sönder hjälmen sa han :rofl
Men dom kunde ju inte gjort nåt iaf. Hade dom vänt så hade jag varit några mil ovanför Kalmar innan dom varit färdiga med sin U sväng, he he he!!!! :yoparty

Nu har man haft tur två ggr i år...känns lite som om turen ska vända snart om man säger så.
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Lobo Gixxer skrev:
Ha ha! Ibland har man tur :banana
Stod dom på vägen ut från staun eller? Isf hade dom ju iofs inte kunnat göra nåt iaf..
Nä, de stod på väg in till stan. Finns en liten plats mitt emot cisternerna där det vanligtvis hänger en kedja. Som sagt, tur att de var upptagna. Hänga av en MC-polis i stan hade varit omöjligt.... :gnissla
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
mmm såg dom oxå. Hehe, vi har varit å kört mini hela kvällen... körde en massa mellan torskors industriområde å sen upp till rödeby.. så vi var uppe vid skolan i rödeby å vände sen tillbaka.. skitkul...
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
Go cart

Enligt SMHI ska d bli fint väder på söndag.... bara för dom stackarna som tvivlade....
 

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Filmen!

Så grabbar, nu är filmen äntligen klar! Och är den inte bra får vi se till att köra grymmare nästa gång... :yoparty
Så alla som var med och som är intresserade kan kontakta mig så vi kan bränna kopior.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
hittebarn skrev:
Enligt SMHI ska d bli fint väder på söndag.... bara för dom stackarna som tvivlade....

He he! Du är numera utnämd till Karlskrona gängets officiella väderguru, förutsatt att det är kanoners väder på söndag då alltså. :D

Asfaltbarn skrev:
Så grabbar, nu är filmen äntligen klar! Och är den inte bra får vi se till att köra grymmare nästa gång... :yoparty
Så alla som var med och som är intresserade kan kontakta mig så vi kan bränna kopior.

Jag vill ha en kopia, tack!
(Räknas detta som att jag har kontaktat dig nu eller?) :hihi
 

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Transalp -87
Lobo Gixxer skrev:
Nu har man haft tur två ggr i år...känns lite som om turen ska vända snart om man säger så.

Ja min tur tog slut förra onsdan när jag blev ikappkörd av en mc-snut på ölandsbron: 115 på 70väg. nekade ju givetvis så vi får se om det blir något av det. tur att säsongen snart är slut :gnissla
 
Last edited:

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
hittebarn skrev:
Enligt SMHI ska d bli fint väder på söndag.... bara för dom stackarna som tvivlade....
Här har ni det i bild ifall ni tvivlar på Hittebarn :fatta! :D
 

Bifogat

  • kalmarväder.jpg
    kalmarväder.jpg
    58.2 KB · Visningar: 35
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top