Karlskrona

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Tycker oxå 1600:- låter lite dyrt när du kan köpa ett nytt set för 2100:- härifrån som exempel ........

http://www.raceshop.se/index.php?cPath=24_29

På tal om något annat så ringde polaren i dag och sa att Bosse stoppat honom för avsaknad av nummerplåt bak på bilen.........
Böterna för detta har vid årsskiftet höjts till 800:- så att ni vet......

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Red mechanostrider
Da Fris skrev:
På tal om något annat så ringde polaren i dag och sa att Bosse stoppat honom för avsaknad av nummerplåt bak på bilen.........

Vafan, nu behöver jag en länk för att få det bekräftat... Iofs så hade jag ändå inte tänkt köra utan, men jag hade definitivt inte tvätta bort det fina svarta gummit som kommer täcka hela skylten efter en börn :yoparty

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Da Fris skrev:
Tycker oxå 1600:- låter lite dyrt när du kan köpa ett nytt set för 2100:- härifrån som exempel ........

http://www.raceshop.se/index.php?cPath=24_29

Var det inte bara tal om att böterna skulle dubblas??? Hade det klubbats igenom? Fan då e d 1200 på å inte ha bälte nu då. 4000 för en grov fortkörning då. Hmmm...

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Vet inte om detta gäller alla böter ....... :confused:

Troligtvis gäller det inte 800:- för avsaknad av skylt heller då denna uppgift kommer från Bosse själv ...... :D . Densamma som polaren lyckades dribbla bort genom bortförklaringen att Jeppsons inte kunde få fram en skylthållare så snabbt och att det krävdes originalgrejer till skylten. Detta svalde Bosse med hull och hår........ :rofl

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Jo, men det är Bosse i ett nötskal: Stannar och skäller, talar om hur lagarna är, hotar med böter, mm mm....sen åker han.

Han har varit lika dan i 25 år kan jag tala om. Han är fanimig KULT.

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Outlet

EN på mitt gamla jobb har chatrat en buss med destination gällstad (typ 10 mil från göteborg). En outlet-affär med massa märkesvaror till riktigt låga priser. www.lager157.com finns platser kvar om någon vill utöka sin garderob. Finns även för det andra könet, väskor, skor etc. Slå en koll på hemsidan å skicka ett PM om nån vill med finns typ 15platser kvar typ så. Kostnad 200kr per person, bussen går från Busstorget vid 6:10 NU på lördag (25:e). E nån intresserad så återkommer jag med mer info sen.

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Hoj
cbr929-00a
hittebarn skrev:
Var det inte bara tal om att böterna skulle dubblas??? Hade det klubbats igenom? Fan då e d 1200 på å inte ha bälte nu då. 4000 för en grov fortkörning då. Hmmm...
jag fick böter för bältet för tre veckor sen.600kr :huvet :huvet .men det va inte bosse. på tal om pengar.har ni kollat om försäkringar ännu?har böjat nysta om det.billigaste hitills e folksam för mig 5497 kr för helår/halvförs.det var nästan en tusing billigare mot hayabusan :va ..vad har ni??

Last edited:

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
01
bamsefar skrev:
jag fick böter för bältet för tre veckor sen.600kr :huvet :huvet .men det va inte bosse. på tal om pengar.har ni kollat om försäkringar ännu?har böjat nysta om det.billigaste hitills e folksam för mig 5497 kr för helår/halvförs.det var nästan en tusing billigare mot hayabusan :va ..vad har ni??
4996 kr helår/halvförs

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Hoj
cbr929-00a
hittebarn skrev:
EN på mitt gamla jobb har chatrat en buss med destination gällstad (typ 10 mil från göteborg). En outlet-affär med massa märkesvaror till riktigt låga priser. www.lager157.com finns platser kvar om någon vill utöka sin garderob. Finns även för det andra könet, väskor, skor etc. Slå en koll på hemsidan å skicka ett PM om nån vill med finns typ 15platser kvar typ så. Kostnad 200kr per person, bussen går från Busstorget vid 6:10 NU på lördag (25:e). E nån intresserad så återkommer jag med mer info sen.
inget supa???börjar bli sugen på ett rejs.du står juh för drickat :D lovar att dricka måttligt...vi skulle juh spela risk?? :tummenupp

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
bamsefar skrev:
inget supa???börjar bli sugen på ett rejs.du står juh för drickat :D lovar att dricka måttligt...vi skulle juh spela risk?? :tummenupp

Japp ja står för ditt dricka till helgen. Var inte orolig, vi e hemma till 19-20 tiden från den resan på lördag.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Chirre skrev:
Jo, men det är Bosse i ett nötskal: Stannar och skäller, talar om hur lagarna är, hotar med böter, mm mm....sen åker han.

Han har varit lika dan i 25 år kan jag tala om. Han är fanimig KULT.

He he! Det var ju det som hände mig i somras när Bosse stoppade mig i Kristianopel. Bla bla fel skylt...bla bla får inte ha blått sken framåt, endast utryckningsfordon...bla bla bla...

Slutade med att han inte hittade nåt om att man inte fick ha blått sken framåt och att jag slapp böter pga att jag stannade!?!?!?

Juhupp, tänkte jag...

Sämre gick det senare på sommaren när jag blev stannad av nån annan Pålis och fick då mina 400:- för fel nummerplåt. Blev ca 10-20 min stannad igen av samma anledning. Men då deras kompanjoner redan gett mig en bot så surade dom väl ihop för att dom inte fick ge mig lappen och förföljde mig i ca 3-4 mil istället innan dom gav upp.

Last edited:

B-400

RD 500:11,33/195 Bandit:10,50/215
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Yamaha RD500 Suzuki Bandit 1200
plats...

Någon som har eller vet något va man skulle kunna låta bågen bo under säsongen i K-krona...Gärna Trossö men inget krav.

Tips?

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Lite sup på lördag???? Lön å allt... Fick en fin slutlön idag. Skatt på nästan 18k Men en fin peng i fickan. Synd bara att när man börjar igen så ligger man en månad efter så får vackert sitta å hålla på dessa pengarna lite. Men en tripp till Monza i september ska nog finns lite dollars till.

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Hoj
cbr929-00a
Limpan kna skrev:
nu börjar det suga lite i mc tarmen... snart får vintern och de grusiga vägarna flytta på sig....
det ska bli kallare nästa vecka!-2till -5... :mad: :död det börja att märkas på humöret nu.VILL UT O KÖRA NUUUUU.......:argpådato

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Bosse the man in action på saltö. Har spärrat av vägen upp mot gamla svensk metallkonst. Brann rätt ordentilgt där ute verkade det som, stor fin rökpelare på himmelen.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha