Katana och GSX 1100-tråden

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
Rodentboy skrev:
RPM lover!

Hur gick det på Linde för dig och Anders Brink?

Jag hade visst lovat syrran att lägga nytt tak på huset så jag kunde aldrig ta mig upp tyvärr...

Hoppas det blir nåt mer tillfälle innan säsongen slutar? :)

Jodå Anders vann sin klass, själv var jag kvaletta och slutade trea efter att missat lite väl mycket i semin men jag satt nytt pers på 201 så jag är hyfsat nöjd i alla fall.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
RPM lover skrev:
Inga problem att du lägger dig i...men vad säger kompisen MrBlue om du skaffar en riktig hoj.... :D är ju värsta trimm polaren här i Lindesberg
Här har du från säljes sidan
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?threadid=11712&highlight=katana
Fler bilder finns på på denna sida under Katana galleriet och Jen katana
http://w1.921.telia.com/~u92104830/start.htm
inga probs, ninjan ska vara kvar, säljer ju inte min ögonsten hhe, har plöjt ner för mkt pengar i den, vill ju ha nåt som är lite udda oxo o då hade en katana passat utmärkt

rodentboy< tack

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katana 1100 no. 122
red_ninja skrev:
inga probs, ninjan ska vara kvar, säljer ju inte min ögonsten hhe, har plöjt ner för mkt pengar i den, vill ju ha nåt som är lite udda oxo o då hade en katana passat utmärkt

rodentboy< tack

Det är härligt att nya Katanister värvas på detta forum! :bow

/Kat-Man

gixxermixxer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mjoo, jag körde gixxer 750 -91 förut, den är väl inte så där fruktansvärt långt ifrån (luft oljekyld) taskig väghållning, dålig svängradie, så jag har varit där redan: ):):)

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
red_ninja skrev:

rodentboy< tack

Väntar med intresse på hur du ska hosta upp $ till en sådan båge :D

Saxat ur Aftonbladet inom 1 månad.

"En man runt 30 rånade idag seb i centrala delarna utav Trollhättan. Rånaren försvann från platsen på en röd zx9" :D

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
RPM lover skrev:
Jodå Anders vann sin klass, själv var jag kvaletta och slutade trea efter att missat lite väl mycket i semin men jag satt nytt pers på 201 så jag är hyfsat nöjd i alla fall.

Kul!

Vad blev det för bästa tid på 201 då?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
...och 6.203/186 km/h för mig på blysläden. Personligt rekord för mig i Sverige iaf, helt utan gas dvs bara motor. 6.01/195 i USA.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Fick ju mailet av Samurajen (tack för det!! :tummenupp) ruskigt hård cykel var det iallafall.:)

Tänkte bara kolla lite om det är någon som kanske sitter på förgasare och alt. ett original avgassystem till en katana? Vet inte om man kan kränga på flatside rakt av utan att göra några andra ändringar i motorn?

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
Rodentboy skrev:
Fick ju mailet av Samurajen (tack för det!! :tummenupp) ruskigt hård cykel var det iallafall.:)

Tänkte bara kolla lite om det är någon som kanske sitter på förgasare och alt. ett original avgassystem till en katana? Vet inte om man kan kränga på flatside rakt av utan att göra några andra ändringar i motorn?

Tjena Rodent boy.

Förgasare är inga problem att skaffa fram det går att fixa värre med ett orginalsystem.
Har du flattisar att sätta på så går det.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
RPM lover skrev:
Tjena Rodent boy.

Förgasare är inga problem att skaffa fram det går att fixa värre med ett orginalsystem.
Har du flattisar att sätta på så går det.

Det är ju ett V&H-system på den nu. Det går väl inte att använda supertrapp eller nåt för att få ner ljudnivån inför besiktning o sånt?? Har absolut ingen knas på hur såna dämpare funkar. Verkar lite annorlunda jämfört med vanliga iaf. Ett alternativ är ju såklart om nån av er kanske har en originladämpare man kunde få låna eller hyra inför en besiktning. Nåt annat är den ju inte bra för.:)

Till vilka motorer är det samma förgasare när det gäller äldre Suzuki opch isf. hur långt fram i tiden är det likadana? Kanske kan gå att hitta nåt för vettiga pengar då.

Vad vore rimligt att få betala för originalförgasare eller Flatside och vad är det för storlekar man ska kolla efter?

Puh...många frågor..:)

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
red_ninja skrev:
mjoo, jag körde gixxer 750 -91 förut, den är väl inte så där fruktansvärt långt ifrån (luft oljekyld) taskig väghållning, dålig svängradie, så jag har varit där redan: ):):)

Går inte att jämföra den har ingen själ det har Katanan :D
provkörde MrBlues moped för ett tag sedan fasiken vad små dom är ZX-9:eek:r, angående svängradien du ska väl inte sitta och åka runt eller ?...*ler*...

gixxermixxer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Marals76 skrev:
Väntar med intresse på hur du ska hosta upp $ till en sådan båge :D

Saxat ur Aftonbladet inom 1 månad.

"En man runt 30 rånade idag seb i centrala delarna utav Trollhättan. Rånaren försvann från platsen på en röd zx9" :D
Exakt....... o rånaren är fortfarande på fri fot utan chans för lagens grisar! Det enda man hann se var ett finger o sedan försvann rånaren leende :squid

gixxermixxer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RPM lover skrev:
Går inte att jämföra den har ingen själ det har Katanan :D
provkörde MrBlues moped för ett tag sedan fasiken vad små dom är ZX-9:eek:r, angående svängradien du ska väl inte sitta och åka runt eller ?...*ler*...
ok, visst blev du chockad över effekten i den blåes hoj?? lite i alla fall?? nope, någon själ hade den sannerligen inte, den krånglade mest för mej i 3 år höll jag ut sedan skeppade jag skiten till en blåst snubbe i Sthlm, jag hade faktiskt tänkt o ha den som brukshoj om jag köper en katana :skrämd får jag stryk nu?

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katana 1100 no. 122
Rodentboy skrev:
Det är ju ett V&H-system på den nu. Det går väl inte att använda supertrapp eller nåt för att få ner ljudnivån inför besiktning o sånt?? Har absolut ingen knas på hur såna dämpare funkar. Verkar lite annorlunda jämfört med vanliga iaf. Ett alternativ är ju såklart om nån av er kanske har en originladämpare man kunde få låna eller hyra inför en besiktning. Nåt annat är den ju inte bra för.:)

Till vilka motorer är det samma förgasare när det gäller äldre Suzuki opch isf. hur långt fram i tiden är det likadana? Kanske kan gå att hitta nåt för vettiga pengar då.

Vad vore rimligt att få betala för originalförgasare eller Flatside och vad är det för storlekar man ska kolla efter?

Puh...många frågor..:)

Ang. förgasare, vad är det för motor i övrigt? Är den original?

Jag har en dämpare som passar rakt av på en V&H-krök, den får du själklart låna! Här hyrs inget... Var bor du?

Annars är det ganska enkelt, för besikning knökar du V&H full med ludd, annars fixar du lätt en besikningsinsats om du är lite händig. DU kan använda i stort sett vilken ljuddämpartyp som helst vid besikningen (bara den är tyst nog). Min polare kör med en gammal original gixxerdämpare fastsatt med buntband vi besiktning, ingen anmärkning på alla år...

/Kat-Man

Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
red_ninja skrev:
ok, visst blev du chockad över effekten i den blåes hoj?? lite i alla fall?? nope, någon själ hade den sannerligen inte, den krånglade mest för mej i 3 år höll jag ut sedan skeppade jag skiten till en blåst snubbe i Sthlm, jag hade faktiskt tänkt o ha den som brukshoj om jag köper en katana :skrämd får jag stryk nu?

Inte då för då var den standard nästan men den var lite lattjo för den lät inget och rätt som det var så satt kåpglaset mitt framför ögonen och man såg himmel bara.
Men jag har erbjudit Blue att provköra min nu men han "Törs" inte...*s*...fråga honom :D Katanan som brukshoj visst inga problem den klarar allt ;) men köper du en så vet jag hur det blir.

Rodent

är du sugen ????? :D

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Katana-mannen skrev:
Ang. förgasare, vad är det för motor i övrigt? Är den original?

Jag har en dämpare som passar rakt av på en V&H-krök, den får du själklart låna! Här hyrs inget... Var bor du?

Annars är det ganska enkelt, för besikning knökar du V&H full med ludd, annars fixar du lätt en besikningsinsats om du är lite händig. DU kan använda i stort sett vilken ljuddämpartyp som helst vid besikningen (bara den är tyst nog). Min polare kör med en gammal original gixxerdämpare fastsatt med buntband vi besiktning, ingen anmärkning på alla år...

/Kat-Man

Motorn är en 1074cc med svetsad vev, superhub koppling, export kammar, justerbara kamdrev & "putsad topp". Jag är ju inge vidare på sånt, men det låter ju bra iaf..:)

Jag bor i Jönköping, så det är ju inga jättesträckor isåfall. Skulle ju vara smidigt om man slapp packa om dämparen o sånt såklart:)

Man skulle inte kunna få kika lförbi o kolla på din Katana nån gång förresten? Har ju inte ens suttit på en :) Skulle va kul att få kika lite närmare på en om det gick för sig...

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katana 1100 no. 122
Rodentboy skrev:
Motorn är en 1074cc med svetsad vev, superhub koppling, export kammar, justerbara kamdrev & "putsad topp". Jag är ju inge vidare på sånt, men det låter ju bra iaf..:)

Jag bor i Jönköping, så det är ju inga jättesträckor isåfall. Skulle ju vara smidigt om man slapp packa om dämparen o sånt såklart:)

Man skulle inte kunna få kika lförbi o kolla på din Katana nån gång förresten? Har ju inte ens suttit på en :) Skulle va kul att få kika lite närmare på en om det gick för sig...

INget problem..det ska vi ordna! Är ju bara 14mil.

/Kat-Man

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...