Katana och GSX 1100-tråden

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
RPM lover< hehe, "nästan" standard ??? du menar att framhjulet stack till väders på en högre växel??=)
du har nog rätt i att om jag skaffar en katana så blire nog o bo i garaget o testa strippen: ):) Törs inte mr blå köra en alldeles "vanlig" katana?? han som är min ledstjärna=) det ska han få höra!!!! *ler*
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
red_ninja skrev:
RPM lover< hehe, "nästan" standard ??? du menar att framhjulet stack till väders på en högre växel??=)
du har nog rätt i att om jag skaffar en katana så blire nog o bo i garaget o testa strippen: ):) Törs inte mr blå köra en alldeles "vanlig" katana?? han som är min ledstjärna=) det ska han få höra!!!! *ler*

Nej det här var innan han lät EMP sätta fingrarna i den så det var inga högre växlar. Men den var så tyst så jag märkte inget förräns man var på 8-9000 varv då kom framhjulet en annan var ju redan då van att ha ett gäng flattisar sitta under tanken och bröla samt ha ett sidewinder system.
Nää precis han vågar inte prova min alldeles vanliga "gat katana" han tog i och för sig en kortare tur runt kvarteret men det gick nog inte fortare än 35Km/h.
Tala gärna om vad han svarar :cool:

Rodent klart jag skämtar var det ett bra pris du fick utav Samuraj på maskinen ?
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
RPM lover skrev:
Rodent klart jag skämtar var det ett bra pris du fick utav Samuraj på maskinen ?

Har inte fått något pris...får ge ett skambud sa han :)

Hade ju egentligen planerat att köpa nåt i vinter när man har lite mer pengar, men jag får se över finanserna o se vad jag kan göra. Det är ju därför jag vill ha lite koll på vad det kommer att kosta att få den körbar..behövs ju förgasare till den först och främst..sen är det ju backspeglar o blinkers, men det är ju ingen kostnad.

Det värsta är ju att jag vet ju inte om den är värd 10.000 eller 30.000..:) men jag får snoka lite på det där..:)
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Rodentboy skrev:
Har inte fått något pris...får ge ett skambud sa han :)

Hade ju egentligen planerat att köpa nåt i vinter när man har lite mer pengar, men jag får se över finanserna o se vad jag kan göra. Det är ju därför jag vill ha lite koll på vad det kommer att kosta att få den körbar..behövs ju förgasare till den först och främst..sen är det ju backspeglar o blinkers, men det är ju ingen kostnad.

Det värsta är ju att jag vet ju inte om den är värd 10.000 eller 30.000..:) men jag får snoka lite på det där..:)


Låter ju som ett relevant prisspann, men det första går nog ej igenom... :hej

Är hojen komplett? Förutom de delar nämner ovan?
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Rodentboy skrev:
Perfa! :tummenupp Får väl se hur det ser ut lite längre fram...inga tävlingar som hägrar för din del??

Nej latheten tog överhand i år :öl kör bara med silverkatten, svarten är fortfarande stillastående, men den ska ut innan hösten är slut :whip

/KAT-MAN
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Katana-mannen skrev:
Låter ju som ett relevant prisspann, men det första går nog ej igenom... :hej

Är hojen komplett? Förutom de delar nämner ovan?

Vad jag har förstått så är det endast förgasare, blinkers, backspeglar och original avgassytem. Det är ju en del fina grejer på den uppenbarligen..som tex tryckluftsväxel, öhlins bakdämpare, magnesiumfälg bak.. gsxr1127 -91 sving..osv...

Frågan är ju vad man får pröjsa för förgasare. Det är väl den enda stora utgiften känns det som. Har sett flatside till min FZr för runt 8000:- beg. kostar det lika mycket till en kat??
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Rodentboy skrev:
Vad jag har förstått så är det endast förgasare, blinkers, backspeglar och original avgassytem. Det är ju en del fina grejer på den uppenbarligen..som tex tryckluftsväxel, öhlins bakdämpare, magnesiumfälg bak.. gsxr1127 -91 sving..osv...

Frågan är ju vad man får pröjsa för förgasare. Det är väl den enda stora utgiften känns det som. Har sett flatside till min FZr för runt 8000:- beg. kostar det lika mycket till en kat??

Ungefär 4-5000 kr För flattisar. RS36 eller RS38, worst case "Smottisar" Smoothbore 33or, funkar helt ok de med och är billigare
/Kat-Man
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
remember

jo du,katana-mannen.på min tid var det en kranförare från lindesberg som hette lasse som hade en katana som rörde på sig duktigt,möjligen nån du känner till?kör han fortfarande i så fall?
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Re: remember

ktmjacke skrev:
jo du,katana-mannen.på min tid var det en kranförare från lindesberg som hette lasse som hade en katana som rörde på sig duktigt,möjligen nån du känner till?kör han fortfarande i så fall?

Ursäkta, jag heter inte Katanamannen men jag kunde inte låta bli att svara.

Lasse från Lindesberg då bör det vara han på bilden du menar.
 

Bifogat

  • 206.jpg
    206.jpg
    38.9 KB · Visningar: 320

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Re: remember

ktmjacke skrev:
jo du,katana-mannen.på min tid var det en kranförare från lindesberg som hette lasse som hade en katana som rörde på sig duktigt,möjligen nån du känner till?kör han fortfarande i så fall?

Gör som Gixxer 1255 svarar jag istället jodå Lasse (rölök) han kör fortfarande i NDRS stod och pratade katana med honom i klubb garaget igår kväll, han höll på och gjorde i ordning Veidec bussen dom åker till tyskland i helgen det är ju EM tävling för teamet.
Du har ingen bild på hojen ?? så man ser om man känner igen dig.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
JAG IGEN

fan jag får ingen riktig kläm på hur man svarar,men jag försöker tills jag lär mig,jodå det stämmer det e han på bilden.han o jag körde i samma klass då,han kommer nog ihåg mig skulle jag tro.bodde i sundsvall på den tiden.och jo jag har massor av foton,men ingen scanner.ska försöka få till det hos polarn så ska ni nog få se hojen.ska fixa in en bild på caferacern med r-motorn som jag byggde oxå,den va skitkul.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
hmmmm

om jag inte kommer ihåg fel så kallades han för "fusklasse" ett tag,efter att roger på motospeed avslöjat att han körde med 1325 fast han sa att han hade 1168,hmmmmm *he he he* alla hade vi nog lite fuffens för oss,det hör till.
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Re: JAG IGEN

ktmjacke skrev:
fan jag får ingen riktig kläm på hur man svarar,men jag försöker tills jag lär mig,jodå det stämmer det e han på bilden.han o jag körde i samma klass då,han kommer nog ihåg mig skulle jag tro.bodde i sundsvall på den tiden.och jo jag har massor av foton,men ingen scanner.ska försöka få till det hos polarn så ska ni nog få se hojen.ska fixa in en bild på caferacern med r-motorn som jag byggde oxå,den va skitkul.

Låter bra det väntar på bilder, vad har du för grejor ligger nu då som du funderar på ?
Då kommer du ihåg "farmarn" Anders P polare till Lasse hade en svart/röd GSX 1100E -83:a och körde också på den tiden.

Vill du svara med texten från det som nån skrivit så klickar du bara på citera knappen uppe till höger.
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Re: hmmmm

ktmjacke skrev:
om jag inte kommer ihåg fel så kallades han för "fusklasse" ett tag,efter att roger på motospeed avslöjat att han körde med 1325 fast han sa att han hade 1168,hmmmmm *he he he* alla hade vi nog lite fuffens för oss,det hör till.

Hade ni kubikgräns på den tiden eller ?? kan vara bra att ha lite i bakfickan och skicka på honom med ibland..*hehe*...
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Re: Re: hmmmm

RPM lover skrev:
Hade ni kubikgräns på den tiden eller ?? kan vara bra att ha lite i bakfickan och skicka på honom med ibland..*hehe*...
äntligen,tack för tipset om citera-rutan,mina svar har hamnat lite här o där ibland*asg* ja det var ett kubikbaserat index-system,ingen breakout.de bästa körde mittennior,lasse o jag körde höga nior om jag minns rätt.men lasse va ju "tung" redan då så han fick narras lite när det gällde indexet*ler*
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Re: Re: Re: hmmmm

ktmjacke skrev:
äntligen,tack för tipset om citera-rutan,mina svar har hamnat lite här o där ibland*asg* ja det var ett kubikbaserat index-system,ingen breakout.de bästa körde mittennior,lasse o jag körde höga nior om jag minns rätt.men lasse va ju "tung" redan då så han fick narras lite när det gällde indexet*ler*

Det var nått nytt har jag aldrig hört talas om men jag intresserade mig sent för dragrace med hoj så jag har missat den varianten, men det känns lite som jag gör nu kör med 1428cc i street bike men jag måste när hojen väger 220 och en själv 100+ men det är enligt reglerna skall tilläggas men man är tvungen om man skall åka lika fort eller fortare som alla plastisar :D
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Re: Re: Re: Re: hmmmm

ktmjacke skrev:
glömde ju svara på vad jag hade för prylar.för att göra det så kort som möjligt så har jag delar för att bygga en "SERIÖS"1500cc r-motor med lectronfuggar.har köpt delar för över 80000 under ett par års tid nu,har oxå fälgar ram m.m

Så då är du inne på R-hållet, provade med Lectronare förra året satan vad jag fick skruva.....aldrig mer...*flin*...
Men 1500 R-motor då börjar det väl bli avancerat eller ?
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
RPM lover skrev:
Nej det här var innan han lät EMP sätta fingrarna i den så det var inga högre växlar. Men den var så tyst så jag märkte inget förräns man var på 8-9000 varv då kom framhjulet en annan var ju redan då van att ha ett gäng flattisar sitta under tanken och bröla samt ha ett sidewinder system.
Nää precis han vågar inte prova min alldeles vanliga "gat katana" han tog i och för sig en kortare tur runt kvarteret men det gick nog inte fortare än 35Km/h.
Tala gärna om vad han svarar :cool:

Rodent klart jag skämtar var det ett bra pris du fick utav Samuraj på maskinen ?
hehehehehehehe, ok jag ska tala om vad han svarar :D
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmmm

ktmjacke skrev:
he he,du har ju skrivit att du kastar vatten på jobbet*ler*compbiken blev aldrig riktigt utsorterad pga 3 riktigt stora ras,men vi hann med en bästa repa på 8,33 254 km/h med dom små munstyckena i gasen.annars va det seriös bottendel,1428cc,conecarbs,lärks gamla prostocktopp o ett nos gas-system.
Å fasiken profilen den hade jag glömt bort..*s*..
Då hade ni ju skapligt klössssss i grejorna :D min motor körde dom 1685cc på förrut han kallades "flamman som hade motorn först" sen köpte "ålands" Tony grejorna och sen jag. Är det några du känner till ?
Så jag har bottendel kvar på den.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top