Katana och GSX 1100-tråden

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
RPM lover skrev:
Då kan du lika gärna köpa beggade däck från roadracing åkarna du får ge runt 1000 lappen för ett backdäck och det räcker länge både på gatan och strippen.
Det är vad jag kört med dom senaste åren(pirelli) provade i år igen med ett reg däck som Katana piloten nämner inga problem med fästet men däcket vart ovalt istället och det var efter 20 mil.
Men det var inga problem med att få pengarna tillbaka fick även behålla däcket så det vart en fin burn innan det tog slut... :hihi
Jofan det är ju sant ju, Det finns ju massa som kör på bana, o deras däck är slitna vid sidorna. Vad sägs om dessa då? e det nåt att ha, man ska ju endå bara rakt fram så mönstren från sidorna behövs endå inte. :)
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
man_dizel skrev:
Jofan det är ju sant ju, Det finns ju massa som kör på bana, o deras däck är slitna vid sidorna. Vad sägs om dessa då? e det nåt att ha, man ska ju endå bara rakt fram så mönstren från sidorna behövs endå inte. :)

Dom duger fint åt oss det är många som kör med såna på strippen, sen gör det väl inget när du parkerar hojen på stan och folk ser ditt slitna bakdäck på sidorna och tänker "..jisses..vass kille och köra med katanan"... :D och innan biker66 skriver nåt syrligt svar till mig NEJ det är inte därför som jag köper såna :hihi
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Vadå ? Vem? Jag ?!? :confused:


:hihi
(som för övrigt kör som en fijålla, har nydäcksfransar fast de är blanka på mitten...)
 
Last edited:

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
RPM lover skrev:
Dom duger fint åt oss det är många som kör med såna på strippen, sen gör det väl inget när du parkerar hojen på stan och folk ser ditt slitna bakdäck på sidorna och tänker "..jisses..vass kille och köra med katanan"... :D och innan biker66 skriver nåt syrligt svar till mig NEJ det är inte därför som jag köper såna :hihi
haha, jofan helt kul om de skulle kommentera däcken, Vad jag vet så kan man ju inte öra så med däck på en Katana, Eller va vet jag. man kanske kan endå.
 

Mikael_1150

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
TDM 850 -99, GSX 1100 -84, YZ 250 -79, XT125R
Jag fick ett par riktigt fina kammar med posten idag. Det ska enligt uppgift vara
CamMotion G2-kammar, men borde jag inte hitta ett CMC-märke på dem i så fall.
Den enda märkning som finns på dem, (förutom de ingjutna tecknen), är att det
står POPY instansat på en av flänsarna till kamdrevet. (Pops Yoshimura?)
:confused:

Är det någon som vet ungefärligt vad utväxlingen på kamvipporna är på GSX:en
så att jag kan mäta på kammarna och jämföra med specade värden. Dvs vad
motsvarar lyfthöjden på kammarna för lyft på ventilerna?

2005-11-26:
Det är svårt att se, men det verkar stå 014 samt ST-2 i änden på kammarna.

2005-11-28:
Jag har mätt och kollat, kammarna är Yoshi stage 2. Lyftet har jag mätt upp
till ungefär 0,384". Säljaren har inte kommenterat detta ännu. De är i utmärkt
skick, men tyvärr alldeles för vassa.
 
Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Mikael_1150 skrev:
Jag fick ett par riktigt fina kammar med posten idag. Det ska enligt uppgift vara
CamMotion G2-kammar, men borde jag inte hitta ett CMC-märke på dem i så fall.
Den enda märkning som finns på dem, (förutom de ingjutna tecknen), är att det
står POPY instansat på en av flänsarna till kamdrevet. (Pops Yoshimura?)
:confused:

Är det någon som vet ungefärligt vad utväxlingen på kamvipporna är på GSX:en
så att jag kan mäta på kammarna och jämföra med specade värden. Dvs vad
motsvarar lyfthöjden på kammarna för lyft på ventilerna?

Borde stå G2 på ändarna om det är cammotion kammar har för mig att dom märker sina så men är inte helt säker.
Men jag antar att någon snart talar om det för oss.
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
RPM lover skrev:
Borde stå G2 på ändarna om det är cammotion kammar har för mig att dom märker sina så men är inte helt säker.
Men jag antar att någon snart talar om det för oss.
På mina kammar står det CM G4 insug & CM G3 avgas, någon som har någe info om dessa?.
Köpt begagnat & han som jag köpte av hade dålig koll på vad han sålde!!.
Måste försöka bena ut vadförnågot jag kommit över.

//Patrik
 
Last edited:

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Puttra skrev:
På mina kammar står det CM G4, någon som har någe info om dessa?.
Köpt begagnat & han som jag köpte av hade dålig koll på vad han sålde!!.
Måste försöka bena ut vadförnågot jag kommit över.

//Patrik


Har inga värden på dom (Hade själv G4/G4) men dom funkar bra när du har lite mer komp (12:1) och kubik. Har kört med dom till 1427 och nu med 1570cc. Fast jag har små (29/25)ventiler så ger dom bra med effekt.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Katanapilot skrev:
Tror Ni att det funkar att montera 28mm ventiler i en topp avsedd för 28,5mm?

Det funkar om ytterdiametern på sätesytan är 27.75 mm eller mindre så att ventilen alltid träffar maximal yta vid stängning. I annat fall kommer ventilen att slitas snabbare än normalt och deformeras och till slut falla igenom sätet när ventilkantarellen ser ut som en vissen blomma - fast det gör ju alla ventiler förr eller senare, men lite snabbare om du inte gör det riktigt.

<edit, kam-info>
G3 0,345 260' 256' 110' 20/60 60/20 GENERAL PURPOSE WITH HIGH COMP 1.130"
G4 0,355 262' 256' 110' 21/61 61/21 ULTIMATE STREET/TRACK W/ HI COMP 1.100"
</edit>
 
Last edited:

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
KatanaKurre skrev:
Har inga värden på dom (Hade själv G4/G4) men dom funkar bra när du har lite mer komp (12:1) och kubik. Har kört med dom till 1427 och nu med 1570cc. Fast jag har små (29/25)ventiler så ger dom bra med effekt.

Cubiken är 1290cc, kolvarna har jag inte en aning om märke, det står PA0877/2 under? säger det något?. Toppen är portad vad för ventiler har jag inte kollat upp än. Komp??. Förgasare RS36. Vad det kommer att ge i hk vet jag ej. Säljaren hade uppgift på 146hk på bakhjulet.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
man_dizel skrev:
Tävlar du något då? Jag är sugen på att börja men vet inte om jag vågar. :) haha


Jag har i ett par års tid smygit runt på Lunda oftast med trasig hoj, kört någon gång hit och någon dit när hojen funkat. Nästa år ska det testas på lite mera och jag ska försöka köra några riktiga tävlingar. Tullinge ligger ju nära till hands. Cykeln ska i ordningställas för att klara ett helt år utan skruvande, bänkas och justeras. Största problemet är min huggande koppling som jag ska försöka råda bot på under vintern.

Är vi två st rookies i depån under nästa år?
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Qwerty skrev:
Jag har i ett par års tid smygit runt på Lunda oftast med trasig hoj, kört någon gång hit och någon dit när hojen funkat. Nästa år ska det testas på lite mera och jag ska försöka köra några riktiga tävlingar. Tullinge ligger ju nära till hands. Cykeln ska i ordningställas för att klara ett helt år utan skruvande, bänkas och justeras. Största problemet är min huggande koppling som jag ska försöka råda bot på under vintern.

Är vi två st rookies i depån under nästa år?

Vi ska ju matcha varandra nästa år på våra gamla blyslädar :hihi
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Qwerty skrev:
Jag har i ett par års tid smygit runt på Lunda oftast med trasig hoj, kört någon gång hit och någon dit när hojen funkat. Nästa år ska det testas på lite mera och jag ska försöka köra några riktiga tävlingar. Tullinge ligger ju nära till hands. Cykeln ska i ordningställas för att klara ett helt år utan skruvande, bänkas och justeras. Största problemet är min huggande koppling som jag ska försöka råda bot på under vintern.

Är vi två st rookies i depån under nästa år?

jag e ju åxå rookie. så jag dyker väl också upp o visar ett och annat :)
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Katanapilot skrev:
Ge inte upp i förväg!!!!!!!!!!! :gnissla


Oh nej vilket misstag. :3freak

Det ska ju vara att jag tror att min maskin vinner över din rutin :D


(Fast jag tror att våra är snarlika prestanda mässigt, mycket möjligt hans har mer pulver, fast det skulle jag ju aldrig erkänna högt.)



man_dizel skrev:
jag e ju åxå rookie. så jag dyker väl också upp o visar ett och annat :)

1394cc är ju ca 200cc mer än oss, du ska ju regera. (om inte annat sätter kanske det här press på dej) :)
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Qwerty skrev:
Oh nej vilket misstag. :3freak

Det ska ju vara att jag tror att min maskin vinner över din rutin :D


(Fast jag tror att våra är snarlika prestanda mässigt, mycket möjligt hans har mer pulver, fast det skulle jag ju aldrig erkänna högt.)





1394cc är ju ca 200cc mer än oss, du ska ju regera. (om inte annat sätter kanske det här press på dej) :)
haha, snälla, jag måste lära mig att gå innan jag kan sätta mig på en hoj o dra ifrån er ellerhur. Å andra sidan funderar jag på att byta cylinder till 1260CC för att kunna använda hojen till vardags åxå. Så då borde det ju inte vara några problem att fajtas mot er. Jag är mest ute efter lite letjo om jag orkar ta mig till banan som sagt :) Det bästa e väl att kunna träffa likasinnade personer.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Qwerty skrev:
Största problemet är min huggande koppling som jag ska försöka råda bot på under vintern.

Berätta hur din koppling är uppbyggd, dvs vilken typ det är, så kanske man kan komma med lite tips.

Rookie? Det är vi alla på första vår-racet!
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top