Katana och GSX 1100-tråden

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
andersbrink skrev:
Berätta hur din koppling är uppbyggd, dvs vilken typ det är, så kanske man kan komma med lite tips.


87ans koppling, fem fjädrar extra hårda. Har inte öppnat kopplingen än och kikat efter skador eller annat. Vet bara att det är orginal kopplingen. Jag har faktist inte äns öppnat den, ska göra det under vinterns långa mekperiod.
Tips och saker att kika efter är alltid uppskattat.

andersbrink skrev:
Rookie? Det är vi alla på första vår-racet!


Vissa mer andra mindre.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har kikat på detta tidigare men aldrig fått tummer ur.

Ska se om inte min 92ans koppling inehåller dessa konvexa stålfjädershims. Har den det så kan jag sluta gnälla och bara skylla mej själv att jag inte åtgärdat detta tidigare. Annars så är det enkelt att köpa dessa och montera.
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Är på jakt efter stålomspunnen slang i lite grövre diameter. Tänkte bla. använda det till vevhusventilationen mm. Nån som vet vart man kan hitta sådant?
Funkar väl lika bra med överdag oxå men helst då med ett transparent plastlager utanpå så det inte skaver överallt.
 

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
AtlantiZ skrev:
Är på jakt efter stålomspunnen slang i lite grövre diameter. Tänkte bla. använda det till vevhusventilationen mm. Nån som vet vart man kan hitta sådant?
Funkar väl lika bra med överdag oxå men helst då med ett transparent plastlager utanpå så det inte skaver överallt.



Åk upp på industriområdet bakom Schenker,så hittar du Timrå hydraul service.
Där brukar jag köpa mina slangar,dom har det mesta!.. :tummenupp
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Åsell skrev:
Åk upp på industriområdet bakom Schenker,så hittar du Timrå hydraul service.
Där brukar jag köpa mina slangar,dom har det mesta!.. :tummenupp

Jo jag har varit där, men när jag frågade så rekommenderade dom inte att köpa deras slangar eftersom dom skulle fnasas upp så fort man kapade i dom.
Men jag ska höra med dem igen.
Var det farliga priser när du handlade?
 

Jon_G

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Katana 1100
Någon som har en toppkåpa? Eller, varför lär jag mig aldrig...

Jag har i elfte timmen lyckats förstöra min Katana en del, och orsaken är som vanligt en kombination av otålighet och klantighet.

I helgen skulle jag flytta ut Katanan till mina föräldrar för att ha en sak mindre att flytta när det bär till (har blivit med hus) senare i vinter. Pärlan startade som vanligt snällt och jag lyckades baxa runt den och ta sats ur garaget så att jag kom upp för den isiga backen. Kåpsläpet var redan uppställt, så jag gjorde en 90-gradare på parkeringen (tänk Tom Cruise i Mission Impossible 2) och "satte fart" mot släpet. Det bet inte särskilt bra och när jag närmare mig släpet tänkte jag att det här går nog aldrig vägen. Men, istället för att tvinga ut sambo och barn så testade jag i alla fall. Jag kom en bit upp, men inte riktigt ända upp. När jag börjar glida bakåt (tänk nu Papphammar) så slår den snötyngda kåpan ner (den går bara halvvägs ner, i hastigheten hade jag inte brytt mig om att staga upp den) och missar mitt huvud men ser till att vindrutan och delar av toppkåpan stannar på släpvagnen :huvet

Det här borde väl vara ett försäkringsärende? Är det nån som vet?

Jag tror inte på :tomten längre, men är det nån som har en toppkåpa i garaget som de kan tänka sig att avyttra? Den kommer att komma till användning. Tips och förslag mottages tacksamt/ MVH Jon
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jon_G skrev:
Jag har i elfte timmen lyckats förstöra min Katana en del, och orsaken är som vanligt en kombination av otålighet och klantighet.

I helgen skulle jag flytta ut Katanan till mina föräldrar för att ha en sak mindre att flytta när det bär till (har blivit med hus) senare i vinter. Pärlan startade som vanligt snällt och jag lyckades baxa runt den och ta sats ur garaget så att jag kom upp för den isiga backen. Kåpsläpet var redan uppställt, så jag gjorde en 90-gradare på parkeringen (tänk Tom Cruise i Mission Impossible 2) och "satte fart" mot släpet. Det bet inte särskilt bra och när jag närmare mig släpet tänkte jag att det här går nog aldrig vägen. Men, istället för att tvinga ut sambo och barn så testade jag i alla fall. Jag kom en bit upp, men inte riktigt ända upp. När jag börjar glida bakåt (tänk nu Papphammar) så slår den snötyngda kåpan ner (den går bara halvvägs ner, i hastigheten hade jag inte brytt mig om att staga upp den) och missar mitt huvud men ser till att vindrutan och delar av toppkåpan stannar på släpvagnen :huvet

Det här borde väl vara ett försäkringsärende? Är det nån som vet?

Jag tror inte på :tomten längre, men är det nån som har en toppkåpa i garaget som de kan tänka sig att avyttra? Den kommer att komma till användning. Tips och förslag mottages tacksamt/ MVH Jon



how how how :tomten
julen är här o dess namn e blocket
http://www.blocket.se/view/6703148..../view/6703148.htm?caller=vnl_s&l=0&c=1&city=0
skulle väl va med ett st toppkåpa där va :va
om han nu säljer separat :rolleyes:
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Håller på att plocka av förgarsarna på hojen nu, o eftersom det är första gången så tänkte jag höra vilket sätt som e smidigast. Lämnar ni insugsrören på insugen och skjuter bak luftburken det som går? Verkar vara bra tajt men nån bra lösning finns det säkert.
 

KZ

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Lidingö
Hoj
Ducati Monster S4R
AtlantiZ skrev:
Håller på att plocka av förgarsarna på hojen nu, o eftersom det är första gången så tänkte jag höra vilket sätt som e smidigast. Lämnar ni insugsrören på insugen och skjuter bak luftburken det som går? Verkar vara bra tajt men nån bra lösning finns det säkert.

Jag brukar lämna "insugningsrören" d.v.s gummistosarna på toppen och ta ut förgasarna åt höger.

P.S

Har bara bytt på GSX 1100 -81 och -84, kanske är annorlunda på katanan.
 

ArneT

Medlem
Gick med
7 Jul 2005
Ort
V-ås
Hoj
Katana 1100 -82, GSX 1100 E -81
Japps

Japps, ta ut till höger, trångt som f-n men det går. Ta det försiktigt när du ska montera tillbaka så att burken inte spricker. De växer inte på trän...
 

GSRecycle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
Landskrona
Hoj
Moto Martin, Katana
Katanaknappar

Någon av er Katanaägare som vet vilka funktioner de där omkopplarna har som
sitter på sidopanelen under chokevredet
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
GSRecycle skrev:
Någon av er Katanaägare som vet vilka funktioner de där omkopplarna har som
sitter på sidopanelen under chokevredet
Utan att veta helt säkert så är det bara bra att ha och att ha något att fråga om. Tror att dom har aldrig fyllt någon funktion. :va :confused:
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Förgasare

Okej, tack för infon, försökte ta ut mina åt vänster men det var ganska tajt. Prövar höger istället.

Ingen som har plastkåpan bak till katana liggandes? Gör inget om den är omlackad. Har en spricka och märken i min. Tänkte jag skulle byta ut den.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
AtlantiZ skrev:
Okej, tack för infon, försökte ta ut mina åt vänster men det var ganska tajt. Prövar höger istället.

Ingen som har plastkåpan bak till katana liggandes? Gör inget om den är omlackad. Har en spricka och märken i min. Tänkte jag skulle byta ut den.
Finns ju firmor som lagar till nyskick. Vet en i Stockholm som jag anlitat med bra resultat. Kolla med bilförsäkringsbolagen. Dom har säkert tips i ditt område.

/Uffe
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Gott Nytt

:tomten har ju gått men raketerna stundar...Man kanske skulle varmköra som ackompanjemang till ljusspektaklet :tungan vid 00-tiden.

Nåja "bröder", HA ETT GOTT NYTT ÅR, vi ses nästa år :yoparty
 

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top