Jag har i elfte timmen lyckats förstöra min Katana en del, och orsaken är som vanligt en kombination av otålighet och klantighet.
I helgen skulle jag flytta ut Katanan till mina föräldrar för att ha en sak mindre att flytta när det bär till (har blivit med hus) senare i vinter. Pärlan startade som vanligt snällt och jag lyckades baxa runt den och ta sats ur garaget så att jag kom upp för den isiga backen. Kåpsläpet var redan uppställt, så jag gjorde en 90-gradare på parkeringen (tänk Tom Cruise i Mission Impossible 2) och "satte fart" mot släpet. Det bet inte särskilt bra och när jag närmare mig släpet tänkte jag att det här går nog aldrig vägen. Men, istället för att tvinga ut sambo och barn så testade jag i alla fall. Jag kom en bit upp, men inte riktigt ända upp. När jag börjar glida bakåt (tänk nu Papphammar) så slår den snötyngda kåpan ner (den går bara halvvägs ner, i hastigheten hade jag inte brytt mig om att staga upp den) och missar mitt huvud men ser till att vindrutan och delar av toppkåpan stannar på släpvagnen
Det här borde väl vara ett försäkringsärende? Är det nån som vet?
Jag tror inte på
längre, men är det nån som har en toppkåpa i garaget som de kan tänka sig att avyttra? Den kommer att komma till användning. Tips och förslag mottages tacksamt/ MVH Jon