Katana och GSX 1100-tråden

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki GSX1100F
Katana org skrev:
2349471 Möjligt att jag fått det om bakfoten, men fick ju svar av Roger att systemet fortfarande finns till försäljning till GSX då jag pekade på "Guld Hojen". Jag har ju för mig precis tvärtom.:va

/Uffe



Vad bra då har vi rett ut det:tummenupp
/Uffe

:D

hänger inte riktigt med på vad du menar. Har du en indikeringslampa i instrumentpanelen som heter "Tail Lamp"? Lr menar du att du att bakljuset lyser oavsett om du har belysningsställaren/kontakten i läge till lr ej? Hursomhelst mystiska elfel på hojar(och andra fordon med för den delen) är till 99% jordfel. Bara o riva isär härvorna kontrollmäta o göra rent alla kontaktytor.

Och min Katana står i garaget inte i garderoben, Och den är inte till salu:D




/Uffe

Tack för tippet och jag förstår att den som har en Kantana säljer inte..

Men jag tror att jag är med och bjuder...
 
Last edited:

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Sen är det väl det med att det är lagt så mycket pengar i dom så det går inte att sälja dom fast man vill.:rolleyes:
 

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
GranpáOnWheels skrev:
2347486 Sidewindern är ju asball , men skulle vilja veta om det inte finns nåt bra 4-2-1 system som passar till -84an
/Björn

Jag har ett GSXR-system på min 1327:a -84. Vet ej årsmodell men det var grafitgrått original. Slutdelen är ett fritt flödes Jardine, mycket morskt sound.:tummenupp
 

GranpáOnWheels

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Stockholm City (Koh Samui)
Hoj
GSX1230ES +risig TransAlp
ZERO-Fighter skrev:
2354342 Jag har ett GSXR-system på min 1327:a -84. Vet ej årsmodell men det var grafitgrått original. Slutdelen är ett fritt flödes Jardine, mycket morskt sound.:tummenupp


Då stämmer det kanske som jag hört; att 4-2-1 systemen till dom gamla vattenkylda GSXR´arna ska passa rakt av - då gäller det bara att hitta ett sånt system... och en kul burk i ändan på det :D
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
GranpáOnWheels skrev:
2354588 Då stämmer det kanske som jag hört; att 4-2-1 systemen till dom gamla vattenkylda GSXR´arna ska passa rakt av - då gäller det bara att hitta ett sånt system... och en kul burk i ändan på det :D

Det är samma cc mått på rören, men diametern på rören kan skilja beroende vilken typ av GSX-R system du hittar på, sen har jag för mig att måtten mellan skruvhålen på flänsarna (själva ringen runt röret) inte stämmer, men att det brukar gå att fila upp dom så man får i skruvarna....puh...lite punkter i dessa meningar.

...frxtn, kollektorn sitter olika långt bak under tråget beroende om avgassystem kommer från en olje/luft eller en vattenkyld, men GSX'en har väl så gott som plant tråg?? så det borde inte vara nått problem.

mvh Wibbe
 

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
GranpáOnWheels skrev:
2354588 Då stämmer det kanske som jag hört; att 4-2-1 systemen till dom gamla vattenkylda GSXR´arna ska passa rakt av - då gäller det bara att hitta ett sånt system... och en kul burk i ändan på det :D

Passa rakt av...nja sådär. Jag fick svetsa på nya flänsar mot toppen, ca 20mm långa så det krävdes lite jobb. Vinkeln på röret före "ljuddämparen" blir oxå mycket brantare vilket ställer till det för alla fotpinnar på vänstersidan. Kolla min avatar.
Sorry om det lät för enkelt i mitt förra inlägg.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Delar?

Ok gubbs!

Har ställt till det av värsta tänkbara sort. Behöver lite tipps vart jag kan få hjälp med att rikta ramen(bakramen)o kåpställningen(bara aningen sned, men hård). Sedan om det finns tips om duktig plastfixare så mottages även det med varm hand, vet en.
Den ser för jävlig ut nu men är inte bortom all räddning då vaggan synbart verkar ha klarat sig, så även motorn. Den enda som kan bli tufft att få till är en vettig rep av är tanken och ljuddämparen, så är det ngn som har en ligger o skräpar så PM:a gärna:D Gäller givetvis ram:tummenupp

/Uffe

PS Har inte diskuterat med f-bolaget än, men någon som har ett "riktigt" marknadsvärde för en sådan här maskin så får ni ju givetvis PM:a oxå DS
 
Last edited:

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Katana org skrev:
2376672
Har ställt till det av värsta tänkbara sort. Behöver lite tipps vart jag kan få hjälp med att rikta ramen(bakramen)o kåpställningen
Den ser för jävlig ut nu men är inte bortom all räddning då vaggan synbart verkar ha klarat sig, så även motorn.

Det är alltid tråkigt att höra om mosade hojjar. Speciellt Katanor.:gråta
Vad hände?
Klarade du dig utan skador? :nurse Det är trots allt det viktigaste.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
katana83 skrev:
2377680 Det är alltid tråkigt att höra om mosade hojjar. Speciellt Katanor.:gråta
Vad hände?
Klarade du dig utan skador? :nurse Det är trots allt det viktigaste.

Tråkigt är ju bara förnamnet för mig. Hade ju precis fått till den som jag ville ha den och var färdigtunad, gick som en dröm... Var ute med SH-åkarna och var på väg mellan Gottröra och Brottby tror stället kallas Billsta? Gasade på och hade bra flyt i körningen låg väl kanske 5:a 6:a i min grupp och blev helt ställd vid ett krön efter en lång raka som sedan svängde vänster. Har ingen annan förklaring än att jag blev lurad av omgivningen, hur klantigt som helst. Borde ju förstått bättre då jag ju inte kört vägen förut. Tyvärr så har jag ju hört i efterhand att jag inte direkt var den första... Lokalbefolkningen kom ju förbi då vi lastade hojarna på släpet och sa att dom bytt stolpen för inte allt för länge sedan då en bil klippt av den. Och hojarna som gått av där(lr varit nära) är många tydligen. Klen tröst dock då ju hojen ser ut som den gör. Är ju ändå glad för att det var just hojen och inte jag som tog stolpen. Så idiotplacerad som bara helst. Klarade mig undan med en blåslagen kropp och en spräckt läpp o ögonbryn. Behövdes inget sjukhusbesök då jag blev inspekterad och omplåstrad ordentligt på plats av "Bikerwoman":tummenupp Och den något bistra konstapeln som kom förbi "kunde ju inte rapportera mig"! Den som lever får se s.a.s. Har man tur så blir det inget och körkortet får behållas, man får ju liksom inte köra i diket. Men som sagt behöver ju lite delar. Har hört mig för och det lär ska finnas en välrenomerad firma som riktar ramar i Hägersten, någon som vet mer? Och att det finns en snubbe i USA som köpt upp hela Suzuki US:s reservdelslager för 70 o 80-talshojar, Paul Miller? Har jag lite tur så är det bara bakramen som är sned/tilltryckt(ser för jävlig ut)och resten av den klarat sig. Plast o annat småplock går ju alltid att fixa på ett lr annat vis.
Som sagt ram o tank = akut

mvh/Uffe
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Katana org skrev:
2379041
Klarade mig undan med en blåslagen kropp och en spräckt läpp o ögonbryn. Behövdes inget sjukhusbesök då jag blev inspekterad och omplåstrad ordentligt på plats av "Bikerwoman":tummenupp
Har jag lite tur så är det bara bakramen som är sned/tilltryckt(ser för jävlig ut)och resten av den klarat sig. Plast o annat småplock går ju alltid att fixa på ett lr annat vis.
Som sagt ram o tank = akut

Att du klarade dig är väl iaf det viktigaste.
Visst är det härligt med händiga kvinns :nurse:tummenupp

Har du talat med MC-Shopen angående ram ? Kanske även tank.
Dom köper delarna som KGK Suzuki ledsnar på. Jag har handlat av dom några gånger. Snabbt och bra brukar det vara.
 

JRT

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GS1000G, Husqvarna -53:a, Kines minimoto
Katana org skrev:
2379041 Tråkigt är ju bara förnamnet för mig. Hade ju precis fått till den som jag ville ha den och var färdigtunad, gick som en dröm... Var ute med SH-åkarna och var på väg mellan Gottröra och Brottby tror stället kallas Billsta? Gasade på och hade bra flyt i körningen låg väl kanske 5:a 6:a i min grupp och blev helt ställd vid ett krön efter en lång raka som sedan svängde vänster. Har ingen annan förklaring än att jag blev lurad av omgivningen, hur klantigt som helst. Borde ju förstått bättre då jag ju inte kört vägen förut. Tyvärr så har jag ju hört i efterhand att jag inte direkt var den första... Lokalbefolkningen kom ju förbi då vi lastade hojarna på släpet och sa att dom bytt stolpen för inte allt för länge sedan då en bil klippt av den. Och hojarna som gått av där(lr varit nära) är många tydligen. Klen tröst dock då ju hojen ser ut som den gör. Är ju ändå glad för att det var just hojen och inte jag som tog stolpen. Så idiotplacerad som bara helst. Klarade mig undan med en blåslagen kropp och en spräckt läpp o ögonbryn. Behövdes inget sjukhusbesök då jag blev inspekterad och omplåstrad ordentligt på plats av "Bikerwoman":tummenupp Och den något bistra konstapeln som kom förbi "kunde ju inte rapportera mig"! Den som lever får se s.a.s. Har man tur så blir det inget och körkortet får behållas, man får ju liksom inte köra i diket. Men som sagt behöver ju lite delar. Har hört mig för och det lär ska finnas en välrenomerad firma som riktar ramar i Hägersten, någon som vet mer? Och att det finns en snubbe i USA som köpt upp hela Suzuki US:s reservdelslager för 70 o 80-talshojar, Paul Miller? Har jag lite tur så är det bara bakramen som är sned/tilltryckt(ser för jävlig ut)och resten av den klarat sig. Plast o annat småplock går ju alltid att fixa på ett lr annat vis.
Som sagt ram o tank = akut

mvh/Uffe

Jag såg din cykel innan du kraschade. Fan så där får man inte göra med en sådan pärla! Detta är väl säkert gamla nyheter men kolla på http://www.classicsuzuki.com/ram.html så kan du säkert få tips inför upprustningen.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
JRT skrev:
2383192 Jag såg din cykel innan du kraschade. Fan så där får man inte göra med en sådan pärla! Detta är väl säkert gamla nyheter men kolla på http://www.classicsuzuki.com/ram.html så kan du säkert få tips inför upprustningen.

Nä, du tror inte ångesten skuggat sömnen:näsblod Det var ju liksom min dröm som gått i uppfyllelse med den här hojen. Har ju haft en tidigare i livet och hittade ju den här för några år sedan, lite sliten/patinerad men helt i original. Har ju liksom bara gjort det med den som jag i mitt tycke är det nödvändiga. Lite mer pulver och förstärkt motor, lättat med att ta bort massa onödig vikt och på köpet fått lite manligare ljud:D . Så att se den så här var ju inte direkt förväntat, även om hojkörning alltid har en sådan risk i kalkylen. Har ju även försökt analysera själva avåkningen, är väl ngn sorts skyddsmekanism antar jag, men kan bara konstatera att jag klantade till det av högsta rang helt enkelt. Och så jävla mycket åker det fanns runtomkring och en liten sketen stolpe så är det tamejfan med en otrolig precision som stolpen är placerad med tanke på att jag inte är den första som stöter ihop med den.
Thats it!
Och i nuläget inte mycket att göra åt utan bara o kavla upp ärmarna o snygga till hojen. Avaktar besked från f-bolaget fn.
/Uffe
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
katana83 skrev:
2382716 Att du klarade dig är väl iaf det viktigaste.
Visst är det härligt med händiga kvinns :nurse:tummenupp

Har du talat med MC-Shopen angående ram ? Kanske även tank.
Dom köper delarna som KGK Suzuki ledsnar på. Jag har handlat av dom några gånger. Snabbt och bra brukar det vara.

Har inte ringt än, faxade en förfrågan igår, blev en lista med 11 punkter på det "nödvändigaste". Vi får väl se vad som finns att uppbringa. Annars så får man väl hoppas på E-Bay. Lär ju finnas en kille i USA som heter Paul Miller också? Har jag hört ryktas! En fördel med Katanan är ju att den sålt i ganska stora mängder i övriga världen framförallt Tyskland USA o England. Var väl bara vi svårflörtade Svenskar som hajade lite sent vad det var för hoj. Utom jag själv och alla er andra här i tråden. Såldes ju knappt 150 st på 2 år i Sverige. Togs väl in ett antal parralellt också sådar i efterhand. Tack för tipsen i alla fall. Såg dess värre igår att den fått sig en kyss i framändan med. Upptäckte det då jag skulle göra ett "spårtest". Framhjulet står några grader snett höger i förhållande till styrhuvudet. Finns ingen direkt synbar anledning så där direkt. Hjulen spårar som dom ska och rullar lätt utan motstånd. Och styrkronan är ju av alu så den borde ju ha sprickbildningar om den var påverkad. Enda jag kan tänka mig är höger gaffelben som krökts/förskjutits en aning. Men det lär jag ju märka då man river den fullständigt.

/Uffe

Mvh/Uffe
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Ajajaj, lider med dig Uffe..:tummenner

Fick höra och se ett par mobilbilder över eländet samma kväll inne på Donken.

Alltid illa när en unik hoj går ibacken men huvudsaken är att du själv klarade dig!
Delarna går alltid att fixa fram, värre med hälsan om man slår pallet i en telefonstolpe..

Kan säga att dom bilder jag fick se var ingen trevlig syn...verkar dock som att det går att fixa vad jag förstår?

Paul Miller sitter på ett stort lager NOS, honom finner du på http://www.reproductiondecals.com/paulmiller.html, släng iväg ett mail å se vad han har på hyllan!

Annars är MC-Shopen mycket bara att göra med, om inte Torbjörn har det på hyllan, så kan han oftast fixa fram delarna från Japan!
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Trist!

Hej
Lider med dig! Tråkigt! Det är lätt hänt! Jag var ute på min 122a igår, fick en bildjävul framför mig som körde ut utan att titta, tur man har bromsar (dock från 1982, men de funkar ju ok iallfall).

Hoppas det ordnar sig med hojen! Klarade du motorn?

/Kat-Man
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Mike skrev:
2383678 Ajajaj, lider med dig Uffe..:tummenner

Fick höra och se ett par mobilbilder över eländet samma kväll inne på Donken.

Alltid illa när en unik hoj går ibacken men huvudsaken är att du själv klarade dig!
Delarna går alltid att fixa fram, värre med hälsan om man slår pallet i en telefonstolpe..

Kan säga att dom bilder jag fick se var ingen trevlig syn...verkar dock som att det går att fixa vad jag förstår?

Paul Miller sitter på ett stort lager NOS, honom finner du på http://www.reproductiondecals.com/paulmiller.html, släng iväg ett mail å se vad han har på hyllan!

Annars är MC-Shopen mycket bara att göra med, om inte Torbjörn har det på hyllan, så kan han oftast fixa fram delarna från Japan!


Tack för tipsen Mike, hade ju bara hört om Paul ryktesvägen hade ingen adress än:Bugar Fick precis ett svar från nämde Tobbe där nästan alla punkter fanns ifyllda, 10 av 11 frågor från mig. Det som inte fanns var ramen. Nu verkar ju vaggan ha klarat sig då den ju spårar som den ska och alla motorfästen är intakta, så även motorn till det yttre. En del delar stod det 4v lev tid på så det är väl förmodligen Japan delar?

Mvh/Uffe
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Katana-mannen skrev:
2383727 Hej
Lider med dig! Tråkigt! Det är lätt hänt! Jag var ute på min 122a igår, fick en bildjävul framför mig som körde ut utan att titta, tur man har bromsar (dock från 1982, men de funkar ju ok iallfall).

Hoppas det ordnar sig med hojen! Klarade du motorn?

/Kat-Man

Har inte provstartat den efter kraschen. Men den ser hel ut till det yttre, inga sprickor lr så vad jag kunnat se hittills. O alla motorfästen är intakta. Såvida den stannade på en gång(antar det) och inte gått torrt pga tryckfall lr så, lr om ngt annat kan ha skramlat loss innuti så har jag kanske gjort det. Men det lär ju visa sig förr eller senare. Det enda motorrelaterade som är synbart är att gasarna ploppat ur insugsgummina på vänster sida. Men det kan ju även inträffat då man lyft upp hojen på vägen igen. Men den fina Pingelkranen har ju fått sig en tjotablengare, förmodligen av gasarna. Ser inte ut att vara allt för allvarligt, men jag lär ju upptäcka även det då jag plockar ur den från tanken. Den läcker iaf inte, och "kranen" går att manövrera.

Skickade precis ett mail till Paul Millers adress "vintagesuzuki@attbi.com" men det studsade tillbaks? Provar att faxa is.

/Uffe
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Katana org skrev:
2383878 Har inte provstartat den efter kraschen. Men den ser hel ut till det yttre, inga sprickor lr så vad jag kunnat se hittills. O alla motorfästen är intakta. Såvida den stannade på en gång(antar det) och inte gått torrt pga tryckfall lr så, lr om ngt annat kan ha skramlat loss innuti så har jag kanske gjort det. Men det lär ju visa sig förr eller senare. Det enda motorrelaterade som är synbart är att gasarna ploppat ur insugsgummina på vänster sida. Men det kan ju även inträffat då man lyft upp hojen på vägen igen. Men den fina Pingelkranen har ju fått sig en tjotablengare, förmodligen av gasarna. Ser inte ut att vara allt för allvarligt, men jag lär ju upptäcka även det då jag plockar ur den från tanken. Den läcker iaf inte, och "kranen" går att manövrera.

Skickade precis ett mail till Paul Millers adress "vintagesuzuki@attbi.com" men det studsade tillbaks? Provar att faxa is.

/Uffe

Sålde en tank till Sjöbo i helgen som jag haft ståendes i många år:confused:
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top