gixxer_1255
Suzuki samlare?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Boden
- Hoj
- Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Häda?
Måste bara kolla lite vad det ni har mot att byta till R-motor i en GSX/Katana? Det är ju nästan bara fördelar.
Fördelar med R-motorn:
Motorn är ca20kg lättare
Startkopplings problemet är mindre på R-motorn
R-motorns orginaltändning funkar även med ganska mycket trim
Det är orginal med rakskuren primärdrivning på R-motorn
R-motorns orginal kammar räcket till ganska mycket trim
Man behöver inte svetsa veven
Man behöver inte high flow oljedrev
Det behövs inte någon Superhubb
Nackdelar med R-motorn:
Det ser lite tomt ut i ramen med en R-motor
Det går bättre att åka på gatan med en "stor" GSX motor
Man bör ha dyra "Carillo" stakar eller mots om man skall trimma mycket
Nu kommer jag inte på några fler argument. Men det är kanske någon annan som har fler?
Måste bara kolla lite vad det ni har mot att byta till R-motor i en GSX/Katana? Det är ju nästan bara fördelar.
Fördelar med R-motorn:
Motorn är ca20kg lättare
Startkopplings problemet är mindre på R-motorn
R-motorns orginaltändning funkar även med ganska mycket trim
Det är orginal med rakskuren primärdrivning på R-motorn
R-motorns orginal kammar räcket till ganska mycket trim
Man behöver inte svetsa veven
Man behöver inte high flow oljedrev
Det behövs inte någon Superhubb
Nackdelar med R-motorn:
Det ser lite tomt ut i ramen med en R-motor
Det går bättre att åka på gatan med en "stor" GSX motor
Man bör ha dyra "Carillo" stakar eller mots om man skall trimma mycket
Nu kommer jag inte på några fler argument. Men det är kanske någon annan som har fler?
Bifogat
Last edited: