Du Umeå kille som var sugen på toppsmörjnings-kitet.
Hör av dig, jag tappade bort dit mail.
MVH. conta@swipnet.se
Hör av dig, jag tappade bort dit mail.
MVH. conta@swipnet.se
gixxer_1255 skrev:Tommy jag har också Marvic, jäkligt lik din är den också har vi köpt dom på samma ställe kanske?
(Jag måste ju följa nya Marvic på Katana trenden)
Katana-mannen skrev:Alltid något nytt att trixa med efter en tur...men hur i h-vete lyckas man med att köra av varvräknarnålen ?? Jo låt den gå ett extra varva och krocka med hastighetsmätaren...eller??? Låga varv är för fegisar!!
/KAT-MAN
Jon_G skrev:Det kan jag tänka mig
Är det vad du använder den till? Jag har ju tänkt ha den som rödmarkering vid gatkörning, har du nån uppfattning om hur bra den kan funka till det? Alternativet är en shiftlight och en sån kan verka lite muppigt på en hoj som i övrigt är rätt standard.
Robban_C skrev:Ett par sidor tidigare diskuterades GSX/GSX-R/GSX1400-motor. Bra fakta men jag funderar ännu mer:
Hur mycket är GSX-R- och GSX 1400-motorerna besläktade? Dvs hur mycket passar mellan dem?
Fler svaga/starka punkter? Även jmf med gamla GSX-motorn.
RPM lover skrev:Har du en varvtalsregulator på hojen ?
Om inte skaffa en sån för vad händer den dan du missar en växel och är och nosar på "rött", och en shiftlight är väl inte "muppigare" än en revlight på en standard tycker jag.
Vad har du för tädsystem på hojen ? kolla så att det passar till revlighten jag har Dyna 2000 så jag hade inga problem.
Robban_C skrev:Ett par sidor tidigare diskuterades GSX/GSX-R/GSX1400-motor. Bra fakta men jag funderar ännu mer:
Hur mycket är GSX-R- och GSX 1400-motorerna besläktade? Dvs hur mycket passar mellan dem?
Fler svaga/starka punkter? Även jmf med gamla GSX-motorn.
Ett Dyna 2000 är billigt jämfört med vad som hände mig förra sommaren , på min nyinköpta hoj.RPM lover skrev:En Dyna shiftlight är dubbelt så dyr som en Revlight men det har kommit ut ett nytt märke på marknaden Cordona med en shiftlight som heter Evili (http://www.cordona.net/evili page 030611.htm) som kostar 890 kronor mer vet jag inte om den.
Varvtalsregulator kanske du kan få tag på begagnad tror ROOS hade en till salu annars är det nog Dyna som gäller där med om du inte skaffar ett Dyna 2000 tändsystem där den är inbyggd men det är DYRT.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|