Katana och GSX 1100-tråden

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
jag snackade med honom häromdan men han hade sålt sina prylar för länge sen,tyvärr.
 

SAMURAJEN

Medlem, javisst.
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Krylbo
Hoj
Suzuki Hayabusa Turbo -03
Nu är det stor sorg i Dalarna, det blir tända ljus ikväll med en
liten minnesstund för dom inblandade. Familjen Lang har nämligen
sålt sin "gula Katana" som varit i familjens ägo sedan 1989.

Intresserade kan även lägga bud på den "svarta katanan". Den är eventuellt till salu, vid rätt bud. *s*
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
SAMURAJEN skrev:
Nu är det stor sorg i Dalarna, det blir tända ljus ikväll med en
liten minnesstund för dom inblandade. Familjen Lang har nämligen
sålt sin "gula Katana" som varit i familjens ägo sedan 1989.

Intresserade kan även lägga bud på den "svarta katanan". Den är eventuellt till salu, vid rätt bud. *s*
LIDER MED DIG
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Samurajen-> Hmmm.....vem köpte hojen?

Men du har väl en kvar?



RPM-> Jo det gick bra, det var bara Oljetrycksgivarens sladd i klämm mellan startmotorkåpan och blocket .... h e h e... det värsta var att det hände vid 8000varv :skrämd , inte det första man tänker på då?.... :mad:

Det fick bli släp hem till garaget där jag anade det värsta, men sen blev jag :D glad då jag hittade felet och tog ej rejäl urvarvningstur och den gick som den skulle utan röd lampa tänt

....slutet gott allting gott

/kat-Man



SAMURAJEN skrev:
Nu är det stor sorg i Dalarna, det blir tända ljus ikväll med en
liten minnesstund för dom inblandade. Familjen Lang har nämligen
sålt sin "gula Katana" som varit i familjens ägo sedan 1989.

Intresserade kan även lägga bud på den "svarta katanan". Den är eventuellt till salu, vid rätt bud. *s*
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
RPM-> Jo det gick bra, det var bara Oljetrycksgivarens sladd i klämm mellan startmotorkåpan och blocket .... h e h e... det värsta var att det hände vid 8000varv :skrämd , inte det första man tänker på då?.... :mad:

Det fick bli släp hem till garaget där jag anade det värsta, men sen blev jag :D glad då jag hittade felet och tog ej rejäl urvarvningstur och den gick som den skulle utan röd lampa tänt

....slutet gott allting gott

/kat-Man [/B][/QUO

Tänkte på det idag hade inte du nåt strul med den sladden när du skulle till tyskland förrut och fick svänga in till RG´s. skönt det inte var värre och kylaren vart varm ??

Rodentboy
Är det du som köpt ???
 
Last edited:

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Kungsgården
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
Jag kommer inte ihåg om Katanan var orginal eller inte. Men det var ju länge sen och Katanorna går säkert betydligt bättre nu.

Hur som helst så gick Camaron bra. :fakta
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
RPM lover skrev:
Rodentboy
Är det du som köpt ???

I wish... :rolleyes:

Ekonomin skulle inte palla förräns i vinter...som det ser ut nu kommer det nog bli den gamla FZR´en som får sig en uppdatering i vinter istället. Har ett helsystem på gång verkar det som och vad det lider så ska jag försöka hitta 39mm flatside och förhoppningsvis lättare fälgar....

Vem var det som portade toppar förresten? Var det Herr Brink?
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
mudder skrev:
Jag kommer inte ihåg om Katanan var orginal eller inte. Men det var ju länge sen och Katanorna går säkert betydligt bättre nu.

Hur som helst så gick Camaron bra. :fakta

Inget dåligt bygge det där...vad körde du med den? Mittentior nånstans torde väl inte vara orimligt va??
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Rodentboy skrev:
I wish... :rolleyes:

Ekonomin skulle inte palla förräns i vinter...som det ser ut nu kommer det nog bli den gamla FZR´en som får sig en uppdatering i vinter istället. Har ett helsystem på gång verkar det som och vad det lider så ska jag försöka hitta 39mm flatside och förhoppningsvis lättare fälgar....

Vem var det som portade toppar förresten? Var det Herr Brink?

nähäpp då var det inte du...synd...
var det inte prylgalen som hade en massa yamma saker till salu ?
Brinken portar stämmer bra det.
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
mudder skrev:
Du gissar ganska bra, mittentior var det. :D

Tackar..:)

Skruvar en hel del med polare som kör jänkare...snabbaste är nog en Cuda som kört 10.71 som bäst..det är ju hyffsat iallafall...för att vara en bil.. :cool:
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
RPM lover skrev:
nähäpp då var det inte du...synd...
var det inte prylgalen som hade en massa yamma saker till salu ?
Brinken portar stämmer bra det.

Japp...om min lön blir så bra som jag tror i September så hugger jag hans URM-system...skulle ju spara drygt 15kg i vikt med ett sånt plus all effekt...kan ju inte misslyckas.


Ja, kikade in på hans sida nyss. Verkar som han bara portar gixxermotorer tyvärr. Får kolla med han om han är villig att ge sig på en yamaha nån gång också..:)
 

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
Katana-mannen skrev:
->Katanapiloten

Hur gick det med haveriet, har du fått igång maskinen än? Besiktar du din med Rhjul och gaffel utan att reg.besikta den?
Jag har besiktat min utan problem (utan regbes). Hörde mig för lite i vintras om att byta till "modernare däckdimensioner", då sa en av dom som besiktar hojar att det är provkörningen som avgör och att om inget tar i o så är det ok. Bara man har Mc-däck.
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
bippen skrev:
Jag har besiktat min utan problem (utan regbes). Hörde mig för lite i vintras om att byta till "modernare däckdimensioner", då sa en av dom som besiktar hojar att det är provkörningen som avgör och att om inget tar i o så är det ok. Bara man har Mc-däck.

Är dom kinkiga på besiktningen så kan det bli stopp för det skall vara reg besiktning om du ändrar dimensionen på däck/fälg.
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Hej Bippen,

Tack för info. Katanapiloten gör likandant, så det ska nog gå bra! Jag pratade med SBP och de sa att det var ok bara det inte var extremt och farligt...180däck är ju ganska inte extremt idag, man får referera till det nya 280 däcket från Metzeler om de knorrar...det är extremt.

Stryker din kedja mot däcket? Knorrade SBP om det iåfall?

/Kat-Man

bippen skrev:
Jag har besiktat min utan problem (utan regbes). Hörde mig för lite i vintras om att byta till "modernare däckdimensioner", då sa en av dom som besiktar hojar att det är provkörningen som avgör och att om inget tar i o så är det ok. Bara man har Mc-däck.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top