Katana och GSX 1100-tråden

Crazy Frog

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örsundsbro
Hoj
GSX-R 1100 -90
GSX Motor

Hejsan på er alla!

Förra vinter köpte jag en gsx1100ef -87 motor från en mc skrot och tanken med det var att stoppa in den i min gsx-81.....QUOTE]

Välkommen, en till som känner igen sig.

Började också med 81 motor.
Vore bra med 1135 block => borra till 1200 + Wiseco kolvar
Slipade ur blcoket för att fodren skulle gå i.
1135:topp med slitna kammar => bytte till WebCam "Hot street"
Nya dragstänger från ACE för att hålla cylinder å toppen..
Förgasare VC, nä nä RS 36:eek:r ska det va
Lite hett ? Oljekylare från 1135.
Koppling ...

Motorn har kostat mer än vad en komplett hoj i bruksskick kostar
Varför började jag inte med en komplett 1135 hoj ?


Hemliga planer
Moheda Calle chopper ram för Kawasaki 900/1000 motor : Vinkelslip, borr och plåt = GSX1200 motor i stelbens chopper ram.
Vad säger ni om det ?

Då kan man jämföra vad en HD motor kostar med växellåda och trans. Minst tre gånger så mycket. Men jag har tredubbla effekten....
 

Bifogat

  • GSX_Moheda.jpg
    GSX_Moheda.jpg
    91.5 KB · Visningar: 98
Last edited:

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
:D :D :D
Det var väl inte så farligt...kan bli värre.:)
Själv går man på hemliga möten som man börjar med -Hej jag heter Tommy och har inte köpt en trimdel på 9 månader 14 dagar 3 timmar och 22 minuter.

Jag har provat en katana som hade en likadan motor som jag nu byggt ihop men även med rs36or monterade och den gick så in i norden! Jag har kört dom flesta nya sporthojar som finns på marknaden och jag kan säga att det är ingen som inger samma respekt när man vrider på gasen som den gjorde! Minnet av den provturen är den största moroten för att behålla motorn:)
Haha, jag tror de flesta som läser den här tråden känner igen sig. Du har ju fått ihop en kanon-motor som kommer att hålla länge och kan visa baklystet till många moderna maskiner. För en oinvigd kan det tyckas lite skruvat att lägga ner mycket pengar på gamla GSX'er. Nya hojar är ju kanonfina och egentligen helt överlägsna våra gamla artefakt. Men vilka andra hojar är lika charmiga eller har en snart 200-sidig tråd på SH samt inbjuder till samtal var än man stannar på sommarturerna.

Du har bara nått första stadiet. Nästa stadie är det nästan outhärdligt dyrbara TRIMMARSTADIET.

Välkommen i klubben.

/Ingvar
 
Last edited:

M@CKAN

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2007
Ort
ä-holm
Hoj
Inte tillräckligt gammal
Hejsan!

jag och farsan kollar lite hoj åt honom. Vi har hittat en gsx1100r. (sportmodellen, om man nu kan säga så) Så nu undrar vi hur motorn är. Efter vilket miltal är den oftast slut? något speciellt man ska akta sig för med dessa motorcyklar?
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Halloj!
Någon som har ett eller vet var jag kan få tag på ett sidewindersystem? Har problem med markfrigången..
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Kör du gata?
Isf är markfrigång med vanligt system en sak, men har du en så låg hoj får du ännu större problem med frigången vid högerkurvor med SW-system !

Dragrace - nemas problemas.
Motospeed säljer, men kan nog hittas lite billigare på andra sidan atlanten.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Det finns hur mycket som helst till dessa rariteteter, vilken nivå är du ute efter ?
Komp, volym, ventilstorlek, portningsgrad, användningsområde... ?
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Kör du gata?
Isf är markfrigång med vanligt system en sak, men har du en så låg hoj får du ännu större problem med frigången vid högerkurvor med SW-system !

Dragrace - nemas problemas.
Motospeed säljer, men kan nog hittas lite billigare på andra sidan atlanten.

Den kommer förhoppningsvis bara gå rakt fram...Ska kolla runt lite. Vad gjorde man innan internet fanns..Inte så dum fluga.
 

Dr.Bike

Guest
Det finns hur mycket som helst till dessa rariteteter, vilken nivå är du ute efter ?
Komp, volym, ventilstorlek, portningsgrad, användningsområde... ?

JOdå jag vet att det finns hela skalan, men det här blir lite streetputs i toppen + lite gamla grejer såsom smootboregasare och om jag hittar: Ett fint kromat V&H 4-1
Men det är bara små ideér. Den kan bli helt original oxå.
Jag ska se över grundskicket innan jag beslutar mig.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Sån här är ett måste för Katana-älskare:tummenupp :yoparty

I0101998883358674.jpeg
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top