Katana och GSX 1100-tråden

Jon_G

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Katana 1100
Fick tag på en beggad Accel Rev Master (se inlägg under mekanikernas hörna) som verkar fungera.

Jo, gaffeln fick jag dit rätt snabbt, mycket beroende på att framdäcket på original inte var besiktningsbart :) Fick nyligen tag på ett toppsmörjningssystem (Tack SAMURAJEN!) och funderar som bäst på om det ska monteras direkt eller modifieras till dubbelsmörj. Passar på att investera lite i hojen nu medans jag har råd, det är tillökning på gång i en inte alltför avlägsen framtid.

Annars går det extremt trögt för mig. Och det beror inte bara på att jag är inträngd i ett cellskräcksframkallande fjuttelitet garage, jag är lat också... :rodnar
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Låter som en bra investering. Slipper du krockande varvräknarnålar...

Jag är mycket lat jag också, gör bara saker när man har lust.

Lyx med toppsmörjning...

Jo det är bra att investera pengarna i hojen när det finns möjlighet till det, kul med tillökning, ni i norrland verkar ju tillbringa mycket av tiden i bingen.... :tuttar


/KatMan



Jon_G skrev:
Fick tag på en beggad Accel Rev Master (se inlägg under mekanikernas hörna) som verkar fungera.

Jo, gaffeln fick jag dit rätt snabbt, mycket beroende på att framdäcket på original inte var besiktningsbart :) Fick nyligen tag på ett toppsmörjningssystem (Tack SAMURAJEN!) och funderar som bäst på om det ska monteras direkt eller modifieras till dubbelsmörj. Passar på att investera lite i hojen nu medans jag har råd, det är tillökning på gång i en inte alltför avlägsen framtid.

Annars går det extremt trögt för mig. Och det beror inte bara på att jag är inträngd i ett cellskräcksframkallande fjuttelitet garage, jag är lat också... :rodnar
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Motomini ?? Nä nu jevlar !!! :fatta!
Vulgära orala angrepp på min lillälskling, jag lider...

Nåja, jag klår dig i CC-kategorin, en viss tröst infinner sig... :hihi

Som varje höst (verkar det som) har jag fullt upp med huset.
Blir nog en mekrush till våren som vanligt, har en sidewinder på g från staterna och en uppsättning modifiedkammar väntandes i garaget.
Innan huset kom in i bilden hade jag tänkt modifiera karossen och lacka hela hojen också....nåja, vad är väl en bal på slottet....
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Cc

Jo som mini CC så kan man vara lite kaxig, tänkte bara på begreppet minimoto, kan kalla den det i fortsättningen..

Jo du har ju en del projekt på G! Vad är det för mega-fån?

/K

Biker66 skrev:
Motomini ?? Nä nu jevlar !!! :fatta!
Vulgära orala angrepp på min lillälskling, jag lider...

Nåja, jag klår dig i CC-kategorin, en viss tröst infinner sig... :hihi

Som varje höst (verkar det som) har jag fullt upp med huset.
Blir nog en mekrush till våren som vanligt, har en sidewinder på g från staterna och en uppsättning modifiedkammar väntandes i garaget.
Innan huset kom in i bilden hade jag tänkt modifiera karossen och lacka hela hojen också....nåja, vad är väl en bal på slottet....
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Ett vanligt V&H med raka grenrör (har redan ett ormbo liggandes nånstans i garaget).
Får jag hem det billigt kanske jag bygger om det lite, modifiera e skåjj !
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Vad kul att ni sätter fart gubbar själv är jag lite inne på att göra en helomvändning :kocko
Har börjat fundera på ett annat offer och istället sälja av allt jag har :huvet
Det kanske går över men tanken finns där.
 

Gradin

If it´s too loud, your too old
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
RPM lover skrev:
Vad kul att ni sätter fart gubbar själv är jag lite inne på att göra en helomvändning :kocko
Har börjat fundera på ett annat offer och istället sälja av allt jag har :huvet
Det kanske går över men tanken finns där.

RPM:
Det var väl samma visa för dig förra året den här tiden? Du hade väl planer
att frångå Katanan då också om jag inte minns fel....?? Dumheter! En gång Katanaägare = ALLTID Katanaägare!
Du får komma ner till Götet så får du nog upp suget efter ett besök i "Katanagrottan" (Garaget). :tummenupp

Alla Katanaälskare:
Själv har jag monterat en olje/temp mätare från Yoshimura sedan avställningen.
Vet inte riktigt vad det blir mer? Få se vad plånboken tillåter....men planer finns!

Delade på Näsströms motor också fär nån vecka sen. Bytte vxl-låda. Såg att hans vev inte var svetsad! Gjordes inte det på ALLA Katanor -82 -83??
Bör han lämna in den? Han har nu en otrimmad motor nu, men ska väl sätta på RS och ett V&H iallafall. Så då kanske det är läge? Uppskattad kostnad?

// Gradin
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Svårt att bestämma sig?

Ja minns jag inte fel så sa du det förra året också blir det av i år

Kat-Man

RPM lover skrev:
Vad kul att ni sätter fart gubbar själv är jag lite inne på att göra en helomvändning :kocko
Har börjat fundera på ett annat offer och istället sälja av allt jag har :huvet
Det kanske går över men tanken finns där.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
RPM:
För att verkligen finna frid i ditt upprörda inre, uppnå den eftertraktansvärda känslan av välbefinnande som så få lyckats uppnå, finner jag att den enda fungerande lösningen är att du donerar allt godis till bättre behövande!

Jag hyr ett släp ikväll... :1pajas


Gradin:
Aldrig fel med en svetsad och balanserad vev, tror det kostade ett par tusen när det begav sig.
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Det finns enligt viss utsago en del katonor utan svetsad vev, varför vet jag ej,m kanske motorn inte är en katana från början? Har han lilla svänghjulet?

Tror Motospeed tar ca 2000för svetsning. Svetsa den nu så slipper ni riva igen!

Kat-Man

Gradin skrev:
RPM:
Det var väl samma visa för dig förra året den här tiden? Du hade väl planer
att frångå Katanan då också om jag inte minns fel....?? Dumheter! En gång Katanaägare = ALLTID Katanaägare!
Du får komma ner till Götet så får du nog upp suget efter ett besök i "Katanagrottan" (Garaget). :tummenupp

Alla Katanaälskare:
Själv har jag monterat en olje/temp mätare från Yoshimura sedan avställningen.
Vet inte riktigt vad det blir mer? Få se vad plånboken tillåter....men planer finns!

Delade på Näsströms motor också fär nån vecka sen. Bytte vxl-låda. Såg att hans vev inte var svetsad! Gjordes inte det på ALLA Katanor -82 -83??
Bör han lämna in den? Han har nu en otrimmad motor nu, men ska väl sätta på RS och ett V&H iallafall. Så då kanske det är läge? Uppskattad kostnad?

// Gradin
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Jorrå hade samma funderingar förra hösten "måste vara höst deppen som sätter in" men då blev det inget men alldeles nyligen har jag fått förfrågan om jag inte ska sälja osv. Allt hänger på priset så jag vet inte om det blir av i år heller vi får se.(men det ska nog mycket till)
Men nu till annat:

Biker sysslar inte med välgörenhet...sorry... :yoparty

K-mannen för att svara på din fråga cross styre på katanan är inte det Väldigt mycket tyskt över det... :tungan och det tycker du ju inte om.

Gradin jag kommer och åker mugge vigge med dig istället nästa år :fyllisar ser det ut så här i grottan så kommer jag direkt för så här ska det väl se ut i ett katana garage eller :confused:
 

SAMURAJEN

Medlem, javisst.
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Krylbo
Hoj
Suzuki Hayabusa Turbo -03
*Katana-vänner, måste varnar er för RPM Lover !! Han har inte rent mjöl i påsen.
För cirka 2 månader sen var jag på väg att sälja båda katanorna, ena såldes och den andra var på väg att bytas mot antingen en 1000R eller en ZX12:a. Då bad han på sina bara knän att jag inte fick sälja båda utan att behålla "Black Magic"
Och vad får man läsa nu då, vafaan :confused: "Tomten" har du fått brandslangen i huve`t eller vad har hänt :kocko .
Visst faan är det nått lurt med RPM-Lover! först säger han åt mig att behålla min, sen ska han sälja sin egen.

*Garage -meck, nää.
själv har det inte hänt ett dyft med hojen. har fullt upp med huset nu, håller på att byta inner-tak, element och där imellan hjälper jag farsan att hugga i skogen. så fritid vad är det?


RPM lover skrev:
Vad kul att ni sätter fart gubbar själv är jag lite inne på att göra en helomvändning :kocko
Har börjat fundera på ett annat offer och istället sälja av allt jag har :huvet
Det kanske går över men tanken finns där.
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Samurajen-> Bildtöld från Robby Nitrous sidan?



Ja. den där brandmannen ska man akta sig för, han har inte rent vatten i slangen. han trackar folk som har lite CC i motorn. :arsele


Kat-Man

SAMURAJEN skrev:
*Katana-vänner, måste varnar er för RPM Lover !! Han har inte rent mjöl i påsen.
För cirka 2 månader sen var jag på väg att sälja båda katanorna, ena såldes och den andra var på väg att bytas mot antingen en 1000R eller en ZX12:a. Då bad han på sina bara knän att jag inte fick sälja båda utan att behålla "Black Magic"
Och vad får man läsa nu då, vafaan :confused: "Tomten" har du fått brandslangen i huve`t eller vad har hänt :kocko .
Visst faan är det nått lurt med RPM-Lover! först säger han åt mig att behålla min, sen ska han sälja sin egen.

*Garage -meck, nää.
själv har det inte hänt ett dyft med hojen. har fullt upp med huset nu, håller på att byta inner-tak, element och där imellan hjälper jag farsan att hugga i skogen. så fritid vad är det?
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Katana-mannen skrev:
Vad händer i garagen?
Inte mycket just nu men nya depåstöd har nästan tillverkats, lite lack på dom i helgen (i bästa fall) så är dom klara.
Men planer finns givetvis:
Min Bimota har en framdel från 1100R ca -88. Den ska över på Katanan = bättre bromsar, 17" framhjul (idag 1100 EF = 16"), lägre fram etc. Stor oljekylare är också på gång.
Jättelikt cellpaket från Scania laddluftkylare har införskaffats (gratis, tack till Desirée). Ska sågas ner till llk i mer passande format. I fredags hämtades en påse rör och böjar i aluminium till llk.
Saknar fuggar. Nån som har vanliga vakuumfuggar till tidig 1100R? Jag har till -91 1100R men halsen är alldeles för stor för att kunna kombineras ihop med E/EF-topp.
Skulle också vilja byta tändsystem till något med övervarvningsskydd enligt Yngves idé några sidor tidigare men det ligger långt bort i tiden. Som bekant är det ju skillnad på att smida planer och orka ända fram.

Nån som har erfarenhet av att använda termostat till oljekyl på knarr?
Jag hade på min senaste Corvette men har ingen erfarenhet på hoj. http://www.dalhems.se har en lös, dvs för slangmontering (verkar inte finnas på nätet).

Edit: Jag har ju faktiskt också dragit om avgassystemet, han som hade påbörjat hade dragit avgaset direkt under oljepluggen, hur bra är det?
 
Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Robby har nog i sin tur snott den från coop racing.

Det där med lite cc verkar vara känsligt :D men det påminner lite om terrier stuk på dom mycket bjäbb men stampar man i baken så är dom borta ...*flin*..... men ring inte om råd nåt mer då :rofl utan lär er den hårda vägen av era egna misstag. :huvet

Samuraj försökte ju bara hjälpa dig att inte begå ett misstag.......... kawa !
samt att du inte kört nånting med din men otack är världen lön :tungan

Gradin blir nog samma färg på fälgarna som på hojen.

//Dåligt mjöl...*s*....
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Katana- och komeditråd... ?

Katanamannen:
Ja. den där brandmannen ska man akta sig för, han har inte rent vatten i slangen. han trackar folk som har lite CC i motorn.


Full poäng :rofl
Har nog hänt att jag också fått känna på det där kontaminerade vattnet...


RPM:
Robby har nog i sin tur snott den från coop racing.


Stilpoäng med blåvit racing :D
(Firman heter Cope Racing för de som inte känner till den)
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Fasiken inte du också har jag varit dum mot dig med (klappar på huvudet)
För dom som inte förstod coop så menade jag http://www.coperacing.com/
Konstigt med vattnet vi som ska ha en grön räddningstjänst i sverige nu får ta upp det med miljö och hälsa.
Tidigare inlägg idag skall uppfattas med glimten i ögat

//Rent mjöl

Full poäng :rofl
Har nog hänt att jag också fått känna på det där kontaminerade vattnet...


RPM:
Robby har nog i sin tur snott den från coop racing.


Stilpoäng med blåvit racing :D
(Firman heter Cope Racing för de som inte känner till den)[/QUOTE]
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top