Katana och GSX 1100-tråden

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Har du en ram eller? Annars, hur kan du fixa med pappresbiten om du ej har några reg.papper på en ram?
Kan man ställa ut intyg utan att ha chassienummer?

Bara undrar? :3freak

Kat-Man

Z Fredde skrev:
Hhhmmmm, det är åt det hållet. Nåväl....

Motorn stämmer, eller rättare sagt blocket.
Men det blir nog ett par snäpp högre ändå, om nu jag kan genomföra det.
Målet är en 2004 års modell av Katana, med effekt för att banka skiten ur allt annat gatregistrerat!! Minst 350 hk på driven. Bromsar modell tefat. Gaffelben som stuprör. Fälgar, ja allt. Kaross kommer att moddas, men alla ska känna igen ursprunget.

Ramen???? Den måste juh förstärkas så mycket det går o lite till. Där behöver jag hjälp av någon som kan.

Håller på med pappersbiten just nu.
Har bilprovningen med mig :banana
KGK, kan inte pga. nedan, men lät allmänt glada.
Suzuki (Japan stoppar) hjälper inte.
Måste ha hjälp av en Suzuki verkstad med lite intyg.

Har med mig sponsorer från 1000R turbobygget, men behöver fler eftersom att pengarna tar alltid slut :va



Nu vet ni, håll tummarna och ös på med allt ni kan.

Och nej, jag har inte köpt några prylar än. Allt hänger på vad som händer med pappersbiten. Denna Nasa-killer ska vara besiktigad.


//Fredde
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Spondon

Tjena Z Fredde!

Om du nu ändå har sponsorer,varför inte vara först i Sverige med en Spondon Katana!!!!!
Det vore väl fräckt ,med Taylor fäljar och kolfiber kaross.
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
04 Katana

Z Fredde skrev:
Hhhmmmm, det är åt det hållet. Nåväl....

Motorn stämmer, eller rättare sagt blocket.
Men det blir nog ett par snäpp högre ändå, om nu jag kan genomföra det.
Målet är en 2004 års modell av Katana, med effekt för att banka skiten ur allt annat gatregistrerat!! Minst 350 hk på driven. Bromsar modell tefat. Gaffelben som stuprör. Fälgar, ja allt. Kaross kommer att moddas, men alla ska känna igen ursprunget.

Ramen???? Den måste juh förstärkas så mycket det går o lite till. Där behöver jag hjälp av någon som kan.

Håller på med pappersbiten just nu.
Har bilprovningen med mig :banana
KGK, kan inte pga. nedan, men lät allmänt glada.
Suzuki (Japan stoppar) hjälper inte.
Måste ha hjälp av en Suzuki verkstad med lite intyg.

Har med mig sponsorer från 1000R turbobygget, men behöver fler eftersom att pengarna tar alltid slut :va

Nu vet ni, håll tummarna och ös på med allt ni kan.

Och nej, jag har inte köpt några prylar än. Allt hänger på vad som händer med pappersbiten. Denna Nasa-killer ska vara besiktigad.

//Fredde

Låter som ett kul bygge, men jag är lite skeptisk. Haybusa motor eller liknande med 350bakhjulshästar det låter som turbo. Och en modern vattenkyld motor med turbo, det blir mycket kylare och intercoolers över allt och förgaseriet/insprutet pekande snett uppåt där ram och tank sitter. Det blir inte lätt att få det att smällta in i Katanans linjer på ett snyggt sätt. Det låter nästan som med dina planer skulle en ny specialbyggd ram vara lämpligare än en förstärkt Katana-ram. Sedan tror jag inte att SBP blir så glada, med tanke på att det finns SBP-stationer i Sverige som börjar klaga på R-motorförsedda Katanor. Gör som Katana piloten skrev satsa på Spondon ram eller en Martec ram, eller kanske en Titan-ram. Det finns en kille i Sundsvalls-trakten som har bockatihopp titan ramar till HD, en Katana med Titan-ram det skulle vara coolt.

//Roger
 
Last edited:

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Har som sagt inte handlat någon ram än, har bara kollat runt på priser o så.
Jag har tänkt att försöka använda en orginalram i största möjliga mån. Men eftersom att jag inte är speciellt insatt i Katanareligionen så måste jag börja någonstans, och det blev hos er.

Katana-mannen skrev:
Har du en ram eller? Annars, hur kan du fixa med pappresbiten om du ej har några reg.papper på en ram?
Kan man ställa ut intyg utan att ha chassienummer?

Bara undrar? :3freak

Kat-Man
 

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Det är bara bra att du e skeptisk, lika bra att få fram alla ev. problem nu innan man har drivor med prylar som man inte kan smida ihop.

Intercooler är nästan till överdrift i mina ögon. Jag har det på 1000R:en, men tror inte att det behövs. Visst bra, men klarar nog sig ändå.

Kan SBP klaga på att man har bytt motor på en så gammal knarr? Jag har som sagt kontakt med en kille som är stationschef, och han sa att det "nog" skulle gå. Vill bara ha intyg på bromsar, framgaffel, fälgar osv.

Spondon ram?
Då blir det nyregistrering eller??
Om man inte bygger på HD killarnas sätt, och stansar nummer o så?


Detta är en sak som jag har funderat på länge, men nu måste jag veta om jag kan få ihop det eller inte.

//Fredde

gixxer_1255 skrev:
Låter som ett kul bygge, men jag är lite skeptisk. Haybusa motor eller liknande med 350bakhjulshästar det låter som turbo. Och en modern vattenkyld motor med turbo, det blir mycket kylare och intercoolers över allt och förgaseriet/insprutet pekande snett uppåt där ram och tank sitter. Det blir inte lätt att få det att smällta in i Katanans linjer på ett snyggt sätt. Det låter nästan som med dina planer skulle en ny specialbyggd ram vara lämpligare än en förstärkt Katana-ram. Sedan tror jag inte att SBP blir så glada, med tanke på att det finns SBP-stationer i Sverige som börjar klaga på R-motorförsedda Katanor. Gör som Katana piloten skrev satsa på Spondon ram eller en Martec ram, eller kanske en Titan-ram. Det finns en kille i Sundsvalls-trakten som har bockatihopp titan ramar till HD, en Katana med Titan-ram det skulle vara coolt.

//Roger
 

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Tjoo hej.....

Jag har inte penga sponsorer!!!

Utan det gamla hederliga: Lack, däck, bromsar, svarv, fräs etc. och hyffsade priser på delar.
Och transporter förstås.

Men det är pengar i slutändan det åxå, så Tack att sådana personer finns!!!!


//Fredde


Katanapilot skrev:
Tjena Z Fredde!

Om du nu ändå har sponsorer,varför inte vara först i Sverige med en Spondon Katana!!!!!
Det vore väl fräckt ,med Taylor fäljar och kolfiber kaross.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Kat-Man:
>Ser ut som en fin termostat, skulle gärna sätta i den, synd bara att den är
>slangklämkolling och inte gängat för presskoppl.
Japp. Men den där från Dalhems har gängade anslutningar. Och är tyvärr ung lika stor = tight om utrymme.

Katana-mannen:
>Har du en ram eller? Annars, hur kan du fixa med pappresbiten om du ej har
>några reg.papper på en ram?
>Kan man ställa ut intyg utan att ha chassienummer?
"Pappersbiten" gällde väl antagligen det där med att få igenom bygget som "ombyggt fordon".
Alternativet är "amatörbyggt fordon", dvs den blir årets modell (kanske innebärhårdare regler för ljudnivå, utsläpp, typgodkända lysen etc???), måste SFRO-besiktigas (http://www.sfro.com) etc. Men behöver å andra sidan inte bestå av några bitar från ex vis Katana, det blir ju då ingen Katana enligt pappren. Man måste nog kunna bevisa var man köpt delarna vid regning av amatörbyggt fordon, annars skulle man ju kunna rega stulna bitar. Kvitton kan behövas med andra ord.
 
Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Gaffelkrona

Är det någon som är intresserad av en specialtillverkad gaffelkrona? Jag skall låta tillverka en övre gaffelkronasom är försänkt 2cm i ytter ändana och passar till GSXR 750 90-91 och mest troligt 92-95. Anledningen till det är att 750gafflarna är lite korta (72,5cm), så Katanan blir lite låg fram och det är iofs coolt men man blir nästan tvungen att åka med Sidewinder-system och jag vill ha möjligheten att åka med ett vanligt system (rören under motorn).
Så med denna gaffelkrona får man 2cm mer markfrigång, någon som är intresserad?
Det är lite bråttom, jag kommer att beställa senast i början av nästa vecka.

Priset blir ca 1800-1900kr/st
 

Bifogat

  • KRONA2.jpg
    KRONA2.jpg
    27.5 KB · Visningar: 88
Last edited:

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
juste id'e

Hej Roger,

En god idé, har bara en fundering...

Räcker 2cm för att åka med 4-1 ? Måste bli innihelvete tajt ändå? Jag tror jag skulle behöva en rejäl bit för att kunna åka med mitt V&H megafon utan skrap.
MEn du kanske ska ha din ganska hög därbak? Som Yoshi-Katanan? Då kanske 2cm är tillräckligt.

Kat-Man



gixxer_1255 skrev:
Är det någon som är intresserad av en specialtillverkad gaffelkrona? Jag skall låta tillverka en övre gaffelkronasom är försänkt 2cm i ytter ändana och passar till GSXR 750 90-91 och mest troligt 92-95. Anledningen till det är att 750gafflarna är lite korta (72,5cm), så Katanan blir lite låg fram och det är iofs coolt men man blir nästan tvungen att åka med Sidewinder-system och jag vill ha möjligheten att åka med ett vanligt system (rören under motorn).
Så med denna gaffelkrona får man 2cm mer markfrigång, någon som är intresserad?
Det är lite bråttom, jag kommer att beställa senast i början av nästa vecka.

Priset blir ca 1800-1900kr/st
 
Last edited:

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Kepor

Nu är keporna på väg ut i landet.
Jag har förpackat dom nu och ska sätta dom på posten.
Ha en trevlig helg nu alla katanavänner.
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Spegel!

Är det någon av alla Katanatokar som har sett eller har en bild på spegeln som följde med våra kära Katanor när de såldes som nya?
Hade en på gång för ett år sedan men säjaren ville ha 45000:-ink.jacka och hoj.
Även skinnjackan vore kul att se.

Har Ni några andra kul "Katanarelativa" prylar så kan Ni väl visa upp dem här.
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
katanaprylar

Så här ser spegeln ut (kolla vad som speglas)
Har även en flagga
 

Bifogat

  • PICT0935b.JPG
    PICT0935b.JPG
    105.1 KB · Visningar: 143
  • PICT0936b.JPG
    PICT0936b.JPG
    93.8 KB · Visningar: 131

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Här kommer jackan!

En bild på jackan!

Spegeln som jackan andas ju riktigt kitchigt 80 tal...tur hojen är tidlös i designen ... he he :gnissla

Kat-Man


Katanapilot skrev:
Är det någon av alla Katanatokar som har sett eller har en bild på spegeln som följde med våra kära Katanor när de såldes som nya?
Hade en på gång för ett år sedan men säjaren ville ha 45000:-ink.jacka och hoj.
Även skinnjackan vore kul att se.

Har Ni några andra kul "Katanarelativa" prylar så kan Ni väl visa upp dem här.
 

Bifogat

  • 25101_kr_s.jpg
    25101_kr_s.jpg
    25.1 KB · Visningar: 115
Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
2cm???????????

Katana-mannen skrev:
Hej Roger,

En god idé, har bara en fundering...

Räcker 2cm för att åka med 4-1 ? Måste bli innihelvete tajt ändå? Jag tror jag skulle behöva en rejäl bit för att kunna åka med mitt V&H megafon utan skrap.
MEn du kanske ska ha din ganska hög därbak? Som Yoshi-Katanan? Då kanske 2cm är tillräckligt.

Kat-Man

Jag hoppas att det räcker och gör det inte det så finns det nåra små trix till att ta till. Annar blir det Sidewinder.

Är det någon som har en aning om var man kan få tag på en sådan här lycktinsats (klarglas och räfflad reflektor)?
Har sett dom på Japanska Katana hemsidor, men min japanska är inte vad den borde vara.
 

Bifogat

  • mr1.jpg
    mr1.jpg
    18.6 KB · Visningar: 101
  • mr4.jpg
    mr4.jpg
    24.7 KB · Visningar: 100

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
gixxer_1255 skrev:
Jag hoppas att det räcker och gör det inte det så finns det nåra små trix till att ta till. Annar blir det Sidewinder.

Om man skjuter ner gaffelbenen 1 cm blir det sammanlagt tre.
Det har jag gjort på min 88-gaffel, ingen kommentar på sbp heller. Den undre kronan bär, och den övre styr bara, eller hur?
Men 1 cm är lite, får ta det mycket försiktigt nerför trottoarkanter och vissa gupp. Men då har jag ju din långsving också.
Det blev en ny hoj med förstärkt sving och 88-gaffel.
Enda problemet är regnvatten som stänker rätt på mina händer. Nån som provat att förlänga skärmen lite grann bakåt?
Skulle dina nya kronor passa i en 88-gaffel med en "bussning"?
 
Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
bippen skrev:
Skulle dina nya kronor passa i en 88-gaffel med en "bussning"?

Njaaa, förutom att det är olika dim på gaffelbenen så är det större avstånd mellan benen på Usd-gaffeln. Men om bussningarna skulle vara exentriska (hålet inte i mitten) så skulle det nog gå.

//Roger
 

Gradin

If it´s too loud, your too old
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
KatanaKurre skrev:
Nu är keporna på väg ut i landet.
Jag har förpackat dom nu och ska sätta dom på posten.
Ha en trevlig helg nu alla katanavänner.

Mycket fina kepor! Bra gjort Kurre! :tummenupp
Jävlar vad man kan sträcka på sig nu när man bär den bonaden...

// Gradin
 

Jon_G

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Katana 1100
Katana-vänner!

Tänkte parasitera på era kunskaper om det går, är det nån som har erfarenhet av att ta hem delar från USA?

Har en kompis som ska över ett tag och jag är grymt sugen på ett ormbo i dessa tider av svag dollar. Kan det (väl paketerat) gå att skicka ett avgas som bagage eller blir han inkallad och :kulspruta i tullen?

Med de bästa
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Jon
Roos hade ett till salu.

Biker66
Tack för tipset vart kanon med oljetrycksgivaren :tummenupp oljetempsgivaren är även den flyttad dit passade nästan direkt i hålet lite olika gängor bara..*s*...
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top