Katana och GSX 1100-tråden

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
RumPMan:
Kul att det funkade, visst är det trevligt att inte ha bitarna så synligt :tummenupp


Prinskorven:
SPA Design (http://www.spa-uk.co.uk/design/tachometers.htm) har några som jag var bra kåt på...
280 pund och uppåt beroende på modell :(
Kolla även deras Micro Dash System, mumma ! 930 pund och uppåt...

Sen har vi förstås http://www.stackinc.com

Båda märkena säljs bl a hos http://www.demon-tweeks.co.uk/

Jag kan vara intresserad av rätt mycket till rätt pris, hojta till med vad du får över !


Ujuj, vad jag var humoristisk idag då, tror jag går och lägger mig...
 
Last edited:

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
LillOrvar skrev:
Nån som vet om framgaffeln + gaffelkrona från en GSX 1100 1985 passar på en GSX 1100 1981?

Den bör passa, enklast är att ta framhjul och bromsar också. Men det är ju bättre att använda en 88-ans R-gaffel som jag har (den är kraftigare), eller ännu hellre en USD-gaffel á la Biker66. Han har en bra beskrivning på sin hemsida http://medlem.spray.se/biker66/index.html
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Var det dålig whisky igår med tanke på humorn :confused:
Hade inget emot att givaren syntes till yoshimuramätaren men var tvungen att flytta på den nu när jag pluggat kanalerna i blocket. :tungan


Biker66 skrev:
RumPMan:
Kul att det funkade, visst är det trevligt att inte ha bitarna så synligt :tummenupp
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Ingen av mina fjorton flaskor är dålig whisky, möjligen att det var lite dåligt med whisky... :tungan
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Vänster sidkåpa

Hej alla glada!
Min Katana har v sidkåpa med vred och några rektangulära ilägg (samma på h sida), se bild.

1. Är vredet för choke? Är inte kopplat till något på min knarr.

2. Den silverfärgade kåpan har strämbrytare ist f rektangulära ilägg. Vad är dessa brytare till för?
Verkar ju riktigt ergonomiskt med strömbrytare under v lår! :)

3. Har alla Katanor öppet monterad laddregulator?
 

Bifogat

  • Katana_kapor3.jpg
    Katana_kapor3.jpg
    77.2 KB · Visningar: 120

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Robban_C skrev:
Hej alla glada!
Min Katana har v sidkåpa med vred och några rektangulära ilägg (samma på h sida), se bild.

1. Är vredet för choke? Är inte kopplat till något på min knarr.

2. Den silverfärgade kåpan har strämbrytare ist f rektangulära ilägg. Vad är dessa brytare till för?
Verkar ju riktigt ergonomiskt med strömbrytare under v lår! :)

3. Har alla Katanor öppet monterad laddregulator?

1: ja
2: Suzuki sier at disse bryterene er for "accesories" ( eller hur fan det stavast :) ) men at max wattforbruk er 5W ( gjelder 82 modellen med liten generator ). Hva fan driver man med 5W ???? :)
3: Ja...Dvs alle 1100....
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Yngve:
Tack!
Ja man kan ju undra vad man kan driva för accessories med 5w!
Magnetventil till lustgas kanske? :)

Edit: 5w kanske beror på liten generatorkapacitet på Katana, de har ju mindre generator än övriga samtida Suz.
 

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Det var bare 82 modellen som hadde den lille vevtappen og den lille generatoren. Fra 83 og frem til 02( tror Katana hadde siste produksjonsår i 02 eller 01 ) hadde den det samme som de andre 1100 kubikkerna..
 

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Vindeln
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
Förbannat!

Hade lyckats slå mig ur tanken på en Katana och har köpt mig en Kawasaki GPX. :kocko

Och nu fick jag syn på den här tråden igen och suget kom tillbaka. Jävla skit. :6surkart

Får bli en Kat nästa gång....
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Kepor

Jag tänkte höra efter om alla har fått sina kepor?
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Kepsbeställning

1.Katanapiloten
2.samurajen (har fått 2st)
3.Gradin (har fått 2st)
4.Katana-Mannen 1st :tuttar
 

Jon_G

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Katana 1100
1.Katanapiloten
2.samurajen (har fått 2st)
3.Gradin (har fått 2st)
4.Katana-Mannen 1st :tuttar
5.Jon (2 st) :hihi
 

Roos

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
gislaved
Hoj
GSXR 1403cc
Tjena !

Här kommer förhoppningsvis lite inspiration för oldschoolers !!

Min Sambos räser som vi byggde i vintras, Bästa Et 9,13/253.

Snabbfakta: 1427cc, 31/27 titan V&H topp, Mikuni TMR 41:eek:r, Cope
omsvetsat o kromat Pro Stockrör, Dyna 4000,CM kammar, Marvic, Airtech modi
fierad kaross mm. Vikt körklar 186 kg.

Min räser törs jag inte lägga ut här bland alla klassiker.............

mvh H Roos PSB#205 1405cc GSXR
 

Bifogat

  • Ormbony.jpg
    Ormbony.jpg
    112.9 KB · Visningar: 210
  • gabbyny1.jpg
    gabbyny1.jpg
    126.2 KB · Visningar: 258
  • GabbiburnNyk.jpg
    GabbiburnNyk.jpg
    15.5 KB · Visningar: 178
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top