Lite latjo bara att det kan börja läcka sådär plötsligt? Det fuktar ju lite under 'nosen' Framtill på toppen där den uppochnervända bulten sitter. Drog den bulten också. Kan iofs komma smygande från samma ställe på ventilkåpan då det är precis ovanför. Får se om det hjälper. Köpte den röda idag och ska väl försöka mig på att få det tätt. Böt ju olja och filter dagen innan. Använder BT:s 10-40 syntet. Hade tidigare en Motul som var 20-50 något tjockare mao. Vad använder du och ni andra?
Men det är ju sjukt hur mycket egentligen så lite olja kan kladda ner. En liten stråle som pumpade som en artär. rakt ut mot framhjulet så stå still på vägen hem var det u inte tal om. Fick ett par stänk på mina sprojtans PiperCross också.
Appropå bestyckning är han dyr han Matte?
Tänkte komma ner på jorden och bänka i en annan bänk än Eriks då det jämfört med din hoj måste varit ett 'kundpapper'!
Dessutom så gör det inget att fålite koll på hela registret, hur det ligger till med mixen.
/U
Jag kör på OKQ8 SBK racing 20/50 olja i år (köpte 20l dunk). Tidigare körde jag på BT racing.
Det där med effekt är vanskligt, rätt var det är stämmer allt i en motor och den blir grymt stark.
Jag blir imponerad av Nordman's Bandit som Matte gjort ordning spisen på. Med 1216cc, 12:1, portat med 30/25 ventiler, R-kammar, RS36 och ett Acrapovic race system gav den 154Hk/125Nm.
Med Yoshi steg3-kammar, ytterligare lite komp och plastade "grytor" blev det 160HK (i Mattes bänk).
/Ingvar
Last edited: