Katana och GSX 1100-tråden

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Fråga.
Vet någon var man kan få tag i dom där skrik-röda.gula.gröna färgerna?
Det enda ställe jag vet dom används nu är för markörer till sjöss.

Jag har surfat runt lite men inte hittat nån återförsäljare.

Hej Matte

Jag hade Harrisen lackad röd och svart några goa år på det vilda 80 talet, färgen var florucerande samma som på Ambulanser den var inte lätt att hitta då måste vara ett helvete idag .. kolla med nån som lackar flyg!

E detta samma Matte som hade en Suzuki GSX750 med 1100 rova åkte med rosa jacka å smörade på varenda brud???

Nisse Hult

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Jag har ett par beggade 630 kedjor om det kan vara av intresse.
Jag har konverterat till 530.
Vi verkar dessutom bo i samma by så det blir nära också :)

Inget beggat det har jag den skall vara ny och dessutom behöver jag dreven åxå...
Hittade en intressant påstående om 530 vs 630 http://www.z1enterprises.com/reference/chain630to530.aspx
Dessutom mera info på länkarna..

Antar att det nu är dax att konvertera till 530... var hittar man 530 drev som passar en GSX1100-83?

Aha en "granne" bra då kan man utbyta lite erfarenheter utan cyber!

Nisse

Varför inte samma i båda? Just oljor är ett kärt ämne och det finns många trådar om detta. Jag har kört med många olika oljor under alla år med bågarna och kan inte m.h.a. egna erfarenheter säga att den ena eller andra skulle vara bättre eller sämre en någon annan. Eftersom jag är bondgrabb har flera hojar och bilar blivit matade med Lantmännens 10w40 mineralolja, funkade kanon:tummenupp. Huvudsaken att man kör med en en olja som minst uppfyller klassningen som rekommenderas av tillverkaren. Jag vet att många anser att gamla motorer skall ha gamla oljor, med det vete sjutton....

Syntetoljor är ju inget konstigt, man har bara sorterat upp molekylkedjorna lite i den mindre förfinade mineraloljan för att helt enkelt få stabilare egenskaper.

Några trimmare kör också med QuakerState mineral och tycker den är bra, och det är den säkert.

/Ingvar

Näe, bara för att det var den viskositet som fanns. På 20l dunk är den "billig" ~60:-/litern. Min spis var helt tät även med BT 10w40.

/Ingvar

Det är Ok som gör Lantmänensolja!
Men köper du SBK Racing på 20L dunk får du en specialare för våtkoppling... ca 1200:-=60.-/liter för 10w40 beställningsvara ca 1 vecka hos OKQ8!

Rekommenderas varmt!!!

Nisse

Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Antar att det nu är dax att konvertera till 530... var hittar man 530 drev som passar en GSX1100-83?

GSXR-dreven passar rakt av fram o bak, passa dig bara för 750 -88, de har fem bult i bakdrevet.

Ska du ha fetare macka bak så tar jag hem 530 offsetdrev.
En laddning är på väg just nu...

Biker66

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Tråkiiiiigt !

I och med mitt välsignade tillstånd med reducerad mobilitet och styltig framfart har jag roat mig med att ta ett foto i garaget.

Det sägs ju att en bild säger mer än tusen ord, men också att varje bild är unik.
Jag vet inte det, eller vad säger du Jozzy ??
Hur många poäng får jag ? :tungan

:jojospelandeuttråkadsmiley

(Hint till er andra: kolla sidan 240)

Bifogat

• Nybild.jpg
    Nybild.jpg
    113.3 KB · Visningar: 107
Last edited:

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Hej Matte

Jag hade Harrisen lackad röd och svart några goa år på det vilda 80 talet, färgen var florucerande samma som på Ambulanser den var inte lätt att hitta då måste vara ett helvete idag .. kolla med nån som lackar flyg!

E detta samma Matte som hade en Suzuki GSX750 med 1100 rova åkte med rosa jacka å smörade på varenda brud???

Nisse Hult

Näe.. Nu var jag tvungen att tänka efter.
Gsx-r 750 med R1100snurra har jag haft.
Rosa Jacka.. Näe.. Inte vad jag kan dra mig till minnes.
Mer smörig än nån annan tror jag inte att jag var så det stämmer inte riktigt in heller.

:D

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Katana nr:005, Panhead
I och med mitt välsignade tillstånd med reducerad mobilitet och styltig framfart har jag roat mig med att ta ett foto i garaget.

Det sägs ju att en bild säger mer än tusen ord, men också att varje bild är unik.
Jag vet inte det, eller vad säger du Jozzy ??
Hur många poäng får jag ? :tungan

:jojospelandeuttråkadsmiley

(Hint till er andra: kolla sidan 240)

Hehe! Det där var riktigt roligt!
Ser riktigt bra ut. Går det enligt planerna? Själv så har jag precis fått hem M7 insatsgängor så jag kan fortsätta byggnationen. Har bokat tid för bänkning den 20e så nu gäller det att ligga i..

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
530 offsetdrev

Okej så småningom blir det aktuellt med breda däck på Harrisen. Men fan vet när det blir tid över att modda den - nu är det mest tjat om att fixa hus, tomt å annat ointressant....

Räknade snabbt att 17 fram å 39 bak skulle ge 286 utan övervarv Perfekt för Harrisen, sliter det inte så hårt på motorn när man kryssar till Stan:tummenupp Dessutom 337km/h vid 10000 hehe dax att bygga ny aerodynamisk kåpa!
Tänk om teori och praktik stämmde
Men jag kommer att satsa på 17/42 med 9600rpm gör den 300,8km/h livet leker :D vilka dimentioner tar du hem för 530 kjedjan?

GSXn får 17 fram å 45 bak ger lite lungnare gång ca 3450 ger 100km/h å 250 på 8500 varv, jag har inte byggt motorn och jag har ingen aning om vad det sitter för ventilfjädrar i och det känns som om det fattas lite effekt för att hänga av dagens R maskiner vid rödljusen.

PS siffrorna räknade för en GSX 1100 med standard fälg och rekommenderat bakdäck.

Nisse

Näe.. Nu var jag tvungen att tänka efter.
Gsx-r 750 med R1100snurra har jag haft.
Rosa Jacka.. Näe.. Inte vad jag kan dra mig till minnes.
Mer smörig än nån annan tror jag inte att jag var så det stämmer inte riktigt in heller.

:D

Haha

Då får vi se om någon annan känner sig träffad!
Det var ingen R maskin utan en -81a vit om jag inte misstar mig. Fick även öknamnet Pinky pga antalet brudar som drogs över...

Nisse

Last edited:

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Haha Då får vi se om någon annan känner sig träffad! Det var ingen R maskin utan en -81a vit om jag inte misstar mig. Fick även öknamnet Pinky pga antalet brudar som drogs över... Nisse[/QUOTE skrev:
Skrattar. Pinky var jag inte kallad det vet jag. Sen att en och annan kan ha dragit över ett gäng brudar som klädd och stylad som du säger är inget som förvånar mig med tanke på hur köttmarknaden såg på donken sveavägen Vid den tiden.:D

En fråga till.
Finns det nån återförsäljare i sverige för simpson hjälmar?

Last edited:

Biker66

Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Biker66

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hehe! Det där var riktigt roligt!
Ser riktigt bra ut. Går det enligt planerna? Själv så har jag precis fått hem M7 insatsgängor så jag kan fortsätta byggnationen. Har bokat tid för bänkning den 20e så nu gäller det att ligga i..

Kul att du snart är klar !

Jag har precis skruvat ihop blockhalvorna, resten är mockup...
I samma stund jag såg att du har en likadan lödstation som jag och fasta nycklar på väggtavlan visste jag att jag måste ta bilden :tungan

Det är ett jäkla pillande med varenda detalj då allt är nytt eller nyfixat, allt måste kontrollmätas, balanseras eller shimsas, håller på att viktjustera kolvarna just nu.

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Vevhusventilation/påfyllnadslock GSX 1100

Ville bara kolla Ert intresse!

Jag har tröttnat på att åka med en 1" slang i påfyllnads hålet.
Jag beställer en svarvad adapter blir en snygg aluminium plugg med slangfäste. Lite mera material i locket eventuellt 6 kantigt grepp eller liknande och ett slangfäste för 3/4" slang betydligt lättare att hitta snygga 3/4" slangar dessutom blir det tätt och den kan dras fast med en slangklämma!

Hojta till om Ni är intresserade så kan jag ta fram någon extra i samma sväng - inget köp tvång... seeing is beliving - bilder kommer!

Finns den redan att köpa?! - tipsa mig!!

Nisse Hult

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Ville bara kolla Ert intresse!

Jag har tröttnat på att åka med en 1" slang i påfyllnads hålet.
Jag beställer en svarvad adapter blir en snygg aluminium plugg med slangfäste. Lite mera material i locket eventuellt 6 kantigt grepp eller liknande och ett slangfäste för 3/4" slang betydligt lättare att hitta snygga 3/4" slangar dessutom blir det tätt och den kan dras fast med en slangklämma!

Hojta till om Ni är intresserade så kan jag ta fram någon extra i samma sväng - inget köp tvång... seeing is beliving - bilder kommer!

Finns den redan att köpa?! - tipsa mig!!

Nisse Hult

Kan det här va nåt'?

http://motospeed.se/artiklar.asp?web_benamn=Urluftningsplugg&varugrnr=700&webmeny_nr=6

Själv kör jag med ordinarie urluftning i toppen och har faktiskt aldrig blivit riktigt klok på varför man behöver någon annan :va . Min är helt tät, drar ingen olja och pyser inte ut någon oljedimma i ventilationsslangen.

(Kolven klapprar i 4:ans cylle, men det kan man väl inte belasta min original urluftning för:D )

/Ingvar

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Kan det här va nåt'?

http://motospeed.se/artiklar.asp?web_benamn=Urluftningsplugg&varugrnr=700&webmeny_nr=6

Själv kör jag med ordinarie urluftning i toppen och har faktiskt aldrig blivit riktigt klok på varför man behöver någon annan :va . Min är helt tät, drar ingen olja och pyser inte ut någon oljedimma i ventilationsslangen.

(Kolven klapprar i 4:ans cylle, men det kan man väl inte belasta min original urluftning för:D )

/Ingvar

Perfekt den tar vi, såg inte så läcker ut men spelar roll...
Harrisen har jag inga problem med (standard ventilation) men GSXn drar lite för mycket olja ryker lite så alla åtgärdet görs innan jag honar om den. Bytte ventiltätningarna nyss mycket bättre men inte 100% ännu...

Nisse

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Själv kör jag med ordinarie urluftning i toppen och har faktiskt aldrig blivit riktigt klok på varför man behöver någon annan :va . Min är helt tät, drar ingen olja och pyser inte ut någon oljedimma i ventilationsslangen./Ingvar

Så var min mé när jag åkte smallbore:D

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
små kubikare,,

Just det Ingvar...vi som har STORA MOTORER måste ha massa balla grejor så att allt funkar !! Så det så !!:D :)

Odyssey PC545 = min STORA MOTOR startar !!! Tack för tipset Katana pilot !!:tummenupp

Nu ska jag bara besiktiga !!:mad:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Just det Ingvar...vi som har STORA MOTORER måste ha massa balla grejor så att allt funkar !! Så det så !!:D :)

Odyssey PC545 = min STORA MOTOR startar !!! Tack för tipset Katana pilot !!:tummenupp

Nu ska jag bara besiktiga !!:mad:

Men ni torrbryter ju bara i garagen med era STORA motorer, sparvarna bygger väl bon i ventilationstrummorna (eller vad man nu skall kalla det) :D .

/Ingvar

Last edited:

RedbullGSX

Full fart spar tid!
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
83 Suzuki GSX 1100E, GSX400FWS -84
Tjena på er! Angående 530 drivpaket så finns det på http://www.allright.eu/
Sen att de kallar gsx 1100efe får man ha överensende med ;)
Jag bytte just på min hoj nu i vinter. Många mchandlare tar hem i från allright. ( typ www.mcshopen.se och www.bikeport.se) Lycka till. Jag har nu lackat min pärla och blev grymt nöjd. Första gången med en lackspruta, la en pearl-lack utan rinning i klarlacken och utan färgskiftning. Stolt som fan.
Lite finjustering under brukande nu bara.... Ha det gott. Bilder kommer senare.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln