Katana och GSX 1100-tråden

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Offset 530 drev..

Tjena på er! Angående 530 drivpaket så finns det på http://www.allright.eu/
Sen att de kallar gsx 1100efe får man ha överensende med ;)
Jag bytte just på min hoj nu i vinter. Många mchandlare tar hem i från allright. ( typ www.mcshopen.se och www.bikeport.se) Lycka till. Jag har nu lackat min pärla och blev grymt nöjd. Första gången med en lackspruta, la en pearl-lack utan rinning i klarlacken och utan färgskiftning. Stolt som fan.
Lite finjustering under brukande nu bara.... Ha det gott. Bilder kommer senare.


Skulle det vara bråttom med Offset drev , 530...jag har ett gäng liggandes i garaget om det är brådis...PM:a !
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Hej!

Har provat med annonser, men nu blir det direkt i ett lämpligt forum/tråd. Jag har en driva med gsx 750 '82 o '83 motordelar liggandes, allt från nya motorblock/kåpor, växellådsdelar, borrade cylindrar från 67 till 74 mm, startmotorer. Släpper rubbet för 4000:- annars blir det den lokala metallskroten...
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
en fungerande EFE startmotor....

Ngn som ska ut å finåka i helgen ? tänkte ev hälsa på Bålsta pöjkarna..


Måste täta ett oljeläckage först:gnissla Det pissar ju från ventilkåpan så den ska bort och ny packning dit. Ska smeta på lite BT-guck den här gången så får vi se om det hjälper. Har ingen insats till ljuddämparen heller, men det är ju ett mindre problem i sammanhanget:yoparty

/U
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
:banana Har idag fixat till och monterat toppsmörjnings kitet som gixxer 1255 fixade för ett par år sedan:),så nu är det nära till uppstart av Kattan igen.:tummenupp
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Tibiakondylfraktur

De e grejer det !

Man får ha en sånhärninga mackapär:
 

Bifogat

  • IMG_1705.JPG
    IMG_1705.JPG
    57.4 KB · Visningar: 389

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
De e grejer det !

Man får ha en sånhärninga mackapär:

Vad har du gjort? Ett par månaders oförutsett fritid nu eller ?
Då har du gott om tid å få ihop motorn:yoparty
Medans :tuttar din klipper gräset o sånt ellerhur:)

Krya på dej

ps Jag googlade på Tibiakondylfraktur eftersom jag inte vet så mycket:va
Det är tydligen vanligt hos ÄLDRE personer :tummenupp ds
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
De e grejer det !

Man får ha en sånhärninga mackapär:

Vad har du gjort? Jag läste just en trolig förklaring på intörnett
Citat: "Hos en äldre person med osteoporosiskt skelett är den vanligaste orsaken till en tibiakondylfraktur ett fall inomhus."

Stämmer det? I vilket fall verkar det vara ett trist tillstånd. Vi får helt enkelt komma och muntra upp dig med våra knarrar:).

/Ingvar
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Gammal ?

Pjaa, för att återknyta till lokaliteterna var det faktiskt när jag körde tjejens GSX och satte ner foten snett som det sket sig. Knät ifråga har varit lite glappt sedan en ortoskopi för ett år sedan (meniskskada i skidbacken).

Hur som haver blev det någon form av vridning tror jag och helt plötsligt kunde jag inte stödja på det, knäleden splittrades, så hojen och jag stöp i asfalten.
Jag slog till dödaren samtidigt som knät svullnade som en ballong, resa hojen gick inte så Sofia fick hjälpa till. Efter en snabb avklädnad så man skulle slippa klippa upp skinnstället och avlämning på KS-akuten så var den påskhelgen fulländad :huvet

Perioden med lulliga piller och sprutor är över, nu återstår ett antal veckor konvalescens. I och med att det är en ledyta som är skadad får jag inte väga på benet över huvud taget förrän det läkt ordentligt, tur man har en bra stol i garaget.

Så, gammal ?
Jo det är nog sant, men det gäller ju de flesta i den här tråden !
Inte för inte att vi passar med våra dajnosawrijer :D

Motormässigt har jag nu filat till kolvringarna och vägt in kolvarna, nästa steg är att tvätta och skruva ihop toppen för montering på rovan.

PS
Kåt-org, jag har en megafoninsats att låna ut om du vill.
DS
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ajaj. Lider med dig :gnissla

Jag sitter också och filar in kolvringar. Så du har iaf åkt mer än jag den här säsongen kan du trösta dig med.

Krya på dig!

/J
Pjaa, för att återknyta till lokaliteterna var det faktiskt när jag körde tjejens GSX och satte ner foten snett som det sket sig. Knät ifråga har varit lite glappt sedan en ortoskopi för ett år sedan (meniskskada i skidbacken).

Hur som haver blev det någon form av vridning tror jag och helt plötsligt kunde jag inte stödja på det, knäleden splittrades, så hojen och jag stöp i asfalten.
Jag slog till dödaren samtidigt som knät svullnade som en ballong, resa hojen gick inte så Sofia fick hjälpa till. Efter en snabb avklädnad så man skulle slippa klippa upp skinnstället och avlämning på KS-akuten så var den påskhelgen fulländad :huvet

Perioden med lulliga piller och sprutor är över, nu återstår ett antal veckor konvalescens. I och med att det är en ledyta som är skadad får jag inte väga på benet över huvud taget förrän det läkt ordentligt, tur man har en bra stol i garaget.

Så, gammal ?
Jo det är nog sant, men det gäller ju de flesta i den här tråden !
Inte för inte att vi passar med våra dajnosawrijer :D

Motormässigt har jag nu filat till kolvringarna och vägt in kolvarna, nästa steg är att tvätta och skruva ihop toppen för montering på rovan.

PS
Kåt-org, jag har en megafoninsats att låna ut om du vill.
DS
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Så, gammal ?
Jo det är nog sant, men det gäller ju de flesta i den här tråden !
Inte för inte att vi passar med våra dajnosawrijer :D

Woo, vilken tur att jag inte lyssnar på 50-60 talsmusik. Då hade man ju helt sisådär varit i 60-årsåldern.

Trösta dig Peter med det faktum att de flesta av oss som inte kommit igång inte har några Startrek-mässiga tillbehör på våra kroppar... I mitt fall beror det ju på att hojen min är 7 mil bort och mitt garage har antagit uppgiften att agera förråd efter flytten. Det skall det bli ändring på idag, här ska slås på tumme och sneslå spik:näsblod
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Pjaa, för att återknyta till lokaliteterna var det faktiskt när jag körde tjejens GSX och satte ner foten snett som det sket sig. Knät ifråga har varit lite glappt sedan en ortoskopi för ett år sedan (meniskskada i skidbacken).

Hur som haver blev det någon form av vridning tror jag och helt plötsligt kunde jag inte stödja på det, knäleden splittrades, så hojen och jag stöp i asfalten.
Jag slog till dödaren samtidigt som knät svullnade som en ballong, resa hojen gick inte så Sofia fick hjälpa till. Efter en snabb avklädnad så man skulle slippa klippa upp skinnstället och avlämning på KS-akuten så var den påskhelgen fulländad :huvet

Perioden med lulliga piller och sprutor är över, nu återstår ett antal veckor konvalescens. I och med att det är en ledyta som är skadad får jag inte väga på benet över huvud taget förrän det läkt ordentligt, tur man har en bra stol i garaget.

Så, gammal ?
Jo det är nog sant, men det gäller ju de flesta i den här tråden !
Inte för inte att vi passar med våra dajnosawrijer :D

Motormässigt har jag nu filat till kolvringarna och vägt in kolvarna, nästa steg är att tvätta och skruva ihop toppen för montering på rovan.

PS
Kåt-org, jag har en megafoninsats att låna ut om du vill.
DS

Men va f..n i Påskas dessutom... Måste ju hänt strax efter 'vårevenemanget'!
Det är farligt att ÅKA motorcykel:gnissla Låter ju sådär kul med en knäskada. Men som sagt du får väl skylla det på skidåkningen...

Tackar men Megafoninsatser har jag ett par själv. Det är ju till Co röret som jag saknar. Har varit på jakt efter en Megafon men inte hittat någon än. En kort och fet insats. Men det är lugnt. Jag var upp med den till Peter i Malmby så han håller på och snickrar på en ny. Pillade med ventilinställning igår då jag ändå hade kåpan av för att se vad som är orsaken till oljepisset. Packningen som satt där var ju för visso av på det ställe där det kommer olja men den kan ju lika gärna ha gått av i avmonteringen. Hursomhaver så ställde jag 10/15 in/ut? Har för mig att det var vad Ove sa då jag hämtade motorn för TRE år sedan. Vilka mått använder ni andra? Sedan på med BT:s röda på packningens båda sidor och dit med kåpan. Ska väl prova senare idag och se om jag gjort rätt...


/U
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
0,15 på alla, lite gucka fixar nog den där packningen för denna säsong.

En jeepdunk diesel nu hemtransporterad av sambon, få se om jag kan tvätta toppen imorrn...
 
Last edited:

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Ny Katana i Åsells garage!

Tjena Grabbar!
Nu är man tillbaka i Katana träsket, kunde inte hålla fingrarna borta!
Har nämligen köpt denna Katana som bara skriker tidigt 90-tal och stans snabbaste på bikeweekend!!.........:D
 

Bifogat

  • Mickes Katana.jpg
    Mickes Katana.jpg
    65.4 KB · Visningar: 156

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Välkommen tillbaka till träsket och kul att se dig i farten igen :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top