Katana och GSX 1100-tråden

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Lågsniffande P51:eek:r..

När jag tog av mig hjälmen hemma hörde jag något som lär som lågsniffande P-51:eek:r längs E4:an,
torde ha varit ni huliganer som var klara med tankningen...
:D


..har ju faktiskt flugit en P51:a...den låter ngt , men bara ngt malligare en våra kära GSX :er..

Ditt vinande rakskurna drevs (o)ljud gav mersmak...får se vad det blir till i våren...
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Blev så att jag köpte CV36:eek:rna. Fick dom för 2000kr + frakt vilket är helt acceptabelt tycker jag. Kändes inte som att det var dags i vinter att börja riva sönder förgasarna i molekyler, vill fokusera all kreativitet på att bygga om hojen.

Tror ni jag behöver bestycka om dom nånting eller fungerar det rakt av? Gasarna har suttit på en GSXR1100 från -90.
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Vad ska det bli ?

I ett ögonblick av lite energi så plockade jag fram lite delar från förrådet..

Ska ta mig en funderare på vad det ska bli...
 

Bifogat

  • DSC00067.jpg
    DSC00067.jpg
    231.4 KB · Visningar: 107
  • DSC00068.jpg
    DSC00068.jpg
    232.1 KB · Visningar: 141

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
I ett ögonblick av lite energi så plockade jag fram lite delar från förrådet..

Ska ta mig en funderare på vad det ska bli...

Du skulle inte kunna ta några foton på stötdämparinfästningen bak? Letar nämligen inspiration för hur jag ska bygga om på min. Hittat en rätt bra variant / metoder men lite mer kan aldrig skada. :)

Vore väldigt tacksam.

Vad gäller vad det skulle kunna bli, jadu... är ju lite av en salig blandning. :)

Nån caféracer-Katana kanske? Eller bara ett busbygge?
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
söker en collektor till ett v&h ormbo???? om ny har ett till salu blir jag glad. tel-0702014097 mvh Jannis
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Någon av norrlänningarna som kommer att befinna sig på Långnäs i helgen (med eller utan ekipage)?
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Ursprungspla...

Jag får ringa och hör vad ursprungsplanen var...men om rejkningen har jag hört.:)

Han nämde ngt om fläktmotor då...Jag har inte beslutat ännu vad jag ska göra...

Men det finns äkert ngn med en bra ide här på forumet..:tummenupp
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ja den 29-30:e så är man där för 15året i rad. Med hela ekipaget

Nästa helg var det ja. Farsgubben fick mig att tro det var nu i helgen...

Kanske stannar förbi och tittar då på hojen din, ett antal år sedan jag såg den sist (var bara liten grabb då). Ser du en lurvig, 20 år gammal och rund typ så är det jag. :)
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Nytt personbästa på Kjula idag 10,5/212. Idag var det en hel del riktiga räserhojar där, åttor och låga nior stod som spön i backen:tummenupp.

/Ingvar
 

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
>------<
Öland of Man

Körde ca 12 mil på en timme idag. Som det nämnts innan går det att ta igen tid som man tappar i byar och av andra anledningar nu när turisterna inte är så många på ön.
Tyvärr kom det några fåglar och flög. De hann inte undan så det blev fågeljox på främre bromskiva, mitt knä och min jacka :zpy

Annars var det en klar, fin dag att åka fort på.

TheHenrik
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Körde ca 12 mil på en timme idag. Som det nämnts innan går det att ta igen tid som man tappar i byar och av andra anledningar nu när turisterna inte är så många på ön.
Tyvärr kom det några fåglar och flög. De hann inte undan så det blev fågeljox på främre bromskiva, mitt knä och min jacka :zpy

Annars var det en klar, fin dag att åka fort på.

TheHenrik

Smaskigt!

Jag såg själv fram emot en fin tur ikväll (16 grader och sol) men än en gång fick jag käppar i hjulen. Hade kört en rätt lång tur i fredags (relativt inspirerad körning) och då var det inga som helst problem med hojen, men så ikväll... åker iväg med bra över halvtank, vilket i normala fall har gått utmärkt. Hinner ca 3 mil innan den börjar hosta och bete sig konstigt som vanligt.

Happ tänker jag för mig själv lite uppgivet och parkerar i en P-ficka efter vägen. Stänger av hojen (går på tre cylindrar och väldigt ojämnt i allmänhet). Väntar några minuter. Startar upp igen och så går den som smort... några kilometer. Då dog den totalt och vägrade starta. Var bara upp på bönpallen baki farsan och köra hem och ta släpet och bilen och hämta. :huvet

Nya förgasare är på gång dock så förhoppningsvis på tisdag eller onsdag har jag dom och kan prova på nytt. Får hoppas att CV36:eek:rna råder bot på problemet, för annars är det väl antagligen nåt med tändningen... :död
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top