Katana och GSX 1100-tråden

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Hade mer än gärna dykt upp. :)

Tycker det är ett skitroligt arrangemang att ni samkör gamla ombyggda klassiker. Här uppe får vi ju knappt ihop en handfull hojåkare för en tisdagskörning. Går allt som det är tänkt så kanske man har vägarna förbi i Stockholmsområdet nästa sommar och kan åka med nån tur när det är tänkt ut på lite hojåka-semester i Europa, bara man har råd...

Allt går om bara viljan finns...

/U
 

Burnadanne

GSX 1100 Turbo
Gick med
15 Sep 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX 1100 turbo
Kan tyvärr inte komma in till stan efter att drevet på kopplingskorgen separerat ifrån korgen, 2 nitar slets av
Drevet åkte in i vevskinkan på 3:ans cylle:mad:
304 bhk /0,9 bar, vart de iallafall i Anderssons bromsbänk:banana
2st startmotorer gick även sönder. pga den höga värmeutvecklingen expanderade startmotor kopplingen som i sin tur drev med sig startmotorn.
Får väl köra med rullstart nästa gång:mad:

Måste ha rakskuret, måste ha rakskuret, måste ha rakskuret:huvet
 

Bifogat

  • Picture 021.jpg
    Picture 021.jpg
    233.5 KB · Visningar: 81
  • Picture 024.jpg
    Picture 024.jpg
    235.9 KB · Visningar: 95

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Ja!! De e klart man kommer!!
Vilken tid?

Du ville ju åka en sväng först? Då gör vi gemensam tripp dit sedan. Annars ses vi där mellan 19-21?

/U

Kan tyvärr inte komma in till stan efter att drevet på kopplingskorgen separerat ifrån korgen, 2 nitar slets av
Drevet åkte in i vevskinkan på 3:ans cylle:mad:
304 bhk /0,9 bar, vart de iallafall i Anderssons bromsbänk:banana
2st startmotorer gick även sönder. pga den höga värmeutvecklingen expanderade startmotor kopplingen som i sin tur drev med sig startmotorn.
Får väl köra med rullstart nästa gång:mad:

Måste ha rakskuret, måste ha rakskuret, måste ha rakskuret:huvet

Du är inte snäll du, ska bara krama skiten ur grejerna....:yoparty:tuttar

/U
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kan tyvärr inte komma in till stan efter att drevet på kopplingskorgen separerat ifrån korgen, 2 nitar slets av
Drevet åkte in i vevskinkan på 3:ans cylle:mad:
304 bhk /0,9 bar, vart de iallafall i Anderssons bromsbänk:banana
2st startmotorer gick även sönder. pga den höga värmeutvecklingen expanderade startmotor kopplingen som i sin tur drev med sig startmotorn.
Får väl köra med rullstart nästa gång:mad:

Måste ha rakskuret, måste ha rakskuret, måste ha rakskuret:huvet

Aj aj aj aj. :jisses
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Kan tyvärr inte komma in till stan efter att drevet på kopplingskorgen separerat ifrån korgen, 2 nitar slets av
Drevet åkte in i vevskinkan på 3:ans cylle:mad:
304 bhk /0,9 bar, vart de iallafall i Anderssons bromsbänk:banana
2st startmotorer gick även sönder. pga den höga värmeutvecklingen expanderade startmotor kopplingen som i sin tur drev med sig startmotorn.
Får väl köra med rullstart nästa gång:mad:

Måste ha rakskuret, måste ha rakskuret, måste ha rakskuret:huvet

Hur mycket vrid fick du nu jämfört med tidigare 0,8-bars-bromsning?
Efter rakskuret...växellådan nästa:gnissla

/Ingvar
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Kan tyvärr inte komma in till stan efter att drevet på kopplingskorgen separerat ifrån korgen, 2 nitar slets av
Drevet åkte in i vevskinkan på 3:ans cylle:mad:
304 bhk /0,9 bar, vart de iallafall i Anderssons bromsbänk:banana
2st startmotorer gick även sönder. pga den höga värmeutvecklingen expanderade startmotor kopplingen som i sin tur drev med sig startmotorn.
Får väl köra med rullstart nästa gång:mad:

Måste ha rakskuret, måste ha rakskuret, måste ha rakskuret:huvet

Men hur tänkte du nu!:va Sneskuret som knappt håller för original:mad:
Men det var nog kul så länge det varade:tummenupp
 
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Men hur tänkte du nu!:va Sneskuret som knappt håller för original:mad:
Men det var nog kul så länge det varade:tummenupp

Det höll för 274 hästar när han laddade 0,8bar. Så lite mer än "knappt original" funkar det nog för. Kul att någon testar var den faktiska gränsen ligger:yoparty.

/Ingvar
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Det höll för 274 hästar när han laddade 0,8bar. Så lite mer än "knappt original" funkar det nog för. Kul att någon testar var den faktiska gränsen ligger:yoparty.

/Ingvar

Förmodar att det har flexat en hel del i motorn även med 274 pga. sneskuret
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Förmodar att det har flexat en hel del i motorn även med 274 pga. sneskuret

Jo det flexade nog ordentligt, men det höll. Diskussionen om rakskuret kommer ju fram titt som tätt. Om man som Danne kör 200+ (och t.o.m 300+) hästar är det motiverat. Likaså om man har något mindre kraft men vill dumpa kopplingen och få ett fett slicks att dra loss på strippen. På en gatmaskin med gatdäck tror jag dock att man klarar sig bra med originaldrev på en rätt häftigt stark maskin. Rakskuret är ju en rejäl pengainvestering på en gammal GSX:gnissla.
Några fler än Danne som har egna erfarenheter?

/Ingvar
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Jo det flexade nog ordentligt, men det höll. Diskussionen om rakskuret kommer ju fram titt som tätt. Om man som Danne kör 200+ (och t.o.m 300+) hästar är det motiverat. Likaså om man har något mindre kraft men vill dumpa kopplingen och få ett fett slicks att dra loss på strippen. På en gatmaskin med gatdäck tror jag dock att man klarar sig bra med originaldrev på en rätt häftigt stark maskin. Rakskuret är ju en rejäl pengainvestering på en gammal GSX:gnissla.
Några fler än Danne som har egna erfarenheter?

/Ingvar

Han ska ha all kred Danne, att han tar på sig kostnaden och testar åt oss andra:tummenupp
Men det finns en annan häftig bieffekt och det är ljudet:yoparty Ska inte underskattas.
Men det är kanske inte värt dom 10k eller vad det nu kostar att bygga ihop en sådan vev:tuttar
Ska den blåvita få göra entré i kväll?

/U
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Ska spricka upp under eftermiddagen.
Här på medis tittar solen fram...
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Kanske, om det inte är nå't bra på TV:D.
Vilken tid landar katanan från Trångsund på Sveavägen?

/Ingvar

Lika bra att lägga TVn på is, idag kommer å går strömmen som i ett jävla u-land:brinnerup tur man kör datorn med UPS å 3G när det behövs :banana

Vi ses vid Donken kommer ca 20.30 ...
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Lika bra att lägga TVn på is, idag kommer å går strömmen som i ett jävla u-land:brinnerup tur man kör datorn med UPS å 3G när det behövs :banana

Vi ses vid Donken kommer ca 20.30 ...

20:30 är ju mitt i "Miss Marple: Mördande seans":). Jag kanske kan slita mig:D.

/Ingvar
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top