Katana och GSX 1100-tråden

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ni som nu pillar med GSX:ar och Katanor mycket; visst är det samma håldelning på både rör och klammer samt diameter på avgasystemet mellan en GSX1100EF och en Katana? Vill minnas att det är samma... :näsblod
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Ni som nu pillar med GSX:ar och Katanor mycket; visst är det samma håldelning på både rör och klammer samt diameter på avgasystemet mellan en GSX1100EF och en Katana? Vill minnas att det är samma... :näsblod

Ja....
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Donken

Ljudet gubbar ljudet!!!
Ikväll 3 katanor å 2 GSXer, rubbet trimmat efter konstens alla regler...

Kan hända dubblar vi upp nästa onsdag.. 10 gammla godingar skulle sitta fint vid 9 bläcket! :bow

Gott att se Er! :tummenupp

En gammal bekant dök upp kul att se Lonny på plats, vi märkte nog hur det klia i fingrarna när du fick provgasa... åka plastraket - svikare...

Tyvärr ingen kamera bara en sketen telefon...
 

Bifogat

  • IMAGE_108d.jpg
    IMAGE_108d.jpg
    104.1 KB · Visningar: 91

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Ljudet gubbar ljudet!!!
Ikväll 3 katanor å 2 GSXer, rubbet trimmat efter konstens alla regler...

Kan hända dubblar vi upp nästa onsdag.. 10 gammla godingar skulle sitta fint vid 9 bläcket! :bow

Gott att se Er! :tummenupp

En gammal bekant dök upp kul att se Lonny på plats, vi märkte nog hur det klia i fingrarna när du fick provgasa... åka plastraket - svikare...

Tyvärr ingen kamera bara en sketen telefon...


Det är mer än tio år sen jag åkte in å satt på muren senast.
Det var trevligt :tummenupp å det lät hyffsat oxå:D
 

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
>------<
Bra... då är det bara att skrapa ihop pengar då... :död

Morning!
Ett bra sätt att komma undan betydligt billigare är att köpa beggat via
E-b**.co.uk.
De är inte alltid villiga att skicka till Sverige men ca 1 av fem tillfrågade brukar ha ett okej fraktpris till Sverige. Håller man sig inom EU är det ingen skatt heller.
Avgassystem från gsxr 1100 och Bandit 1200 funkar också. Det enda du behöver då är dubbla avgaspackingar eller en liten hylsa som förlänger grenrörets början med ca 5mm. Hylsan gör grenröret något grövre också vilket är ett plus.
Delningen på avgasrören är detsamma:)

GSXR 750 årsmodell 90 och 91 funkar också! Jag använder ett race system från en -90. Micron i rostfritt:)

TheHenrik
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Tanken från början var att de inte skulle bli så extremt, de skulle bli min gat motor, lagom att hänga av IngvarB:tungan men ni vet hur de är mycke vill ha mer:yoparty

Men du får ju aldrig ett tillfälle att göra det. Medan du rensar motorer i brombänken gasar jag vidare på strippen:yoparty, men ge inte upp jag väntar:krama

Själv funderar jag på att böja min primärdrivning med 1428 i vinter, vill kunna köra 9:eek:r nästa år.

/Ingvar
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Tackar för igår. Min bilder blev i det närmaste kolsvarta. En går dock att se något på.

/Ingvar
 

Bifogat

  • DSC00007_mini.JPG
    DSC00007_mini.JPG
    152.4 KB · Visningar: 100

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Tackar för igår. Min bilder blev i det närmaste kolsvarta. En går dock att se något på.

/Ingvar

Ljudet gubbar ljudet!!!
Ikväll 3 katanor å 2 GSXer, rubbet trimmat efter konstens alla regler...

Kan hända dubblar vi upp nästa onsdag.. 10 gammla godingar skulle sitta fint vid 9 bläcket! :bow

Gott att se Er! :tummenupp

En gammal bekant dök upp kul att se Lonny på plats, vi märkte nog hur det klia i fingrarna när du fick provgasa... åka plastraket - svikare...

Tyvärr ingen kamera bara en sketen telefon...

Det är mer än tio år sen jag åkte in å satt på muren senast.
Det var trevligt :tummenupp å det lät hyffsat oxå:D

Gubbar:tummenupp:yoparty
Höll ju på att bli en Katana(GSX) till. Föll ju på målsnöret tyvärr. Får väl se till nästa tillfälle om nu "haveriet" inte är så allvarligt.
O så måste ju förstås Biker skruva klart och Henrik ta sig i kragen:D
Att hoppas på Chrille och Zero är nog att hoppas på för mycket.
Danne du borde väl hinna plocka ihop minst en hoj till innan sista repan för i år?

/U
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Pingel kran

Sådär, ny pingel bensinkran inhandlat då den gamla visade sig läcka en aning. :)

Tyvärr gick det inte att reparera enligt tillverkaren då den hade sprickor men fick köpa ett nytt för kraftigt rabatterad pris samt att de skrev gift på brevet. :) Trevliga killar på pingelonline.com

Så nu är det bara justering av kamkedjespännaren kvar innan jag vågar starta den en längre turer. :) Någon som vet spelet på kamkedjan? Hur är bäst att spänna genom att öppna och se på kedjan eller rasslet från kedjan medan man spänner den? vågar inte köra det sistnämnda.

Det sitter ett GSX750R -97 dämpare bak som är aldeles för stum för min smak. någon som vet hur man mjukar upp den så att det blir lite gung? Jag kör ju inte på strippen precis på fritiden så den skall ju bara gatanpassad.

Det är ju även intressant med intruktion på att underhålla framgafflarna som i detta fall kommer från en ZX9R -95, de är ju justerbara men hur och var skall man börja.

Hinnar jag bli klar så åker jag med en sväng nästa vecka innan den får ställas av för året. :)
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
9 :eek:r...

Men du får ju aldrig ett tillfälle att göra det. Medan du rensar motorer i brombänken gasar jag vidare på strippen:yoparty, men ge inte upp jag väntar:krama

Själv funderar jag på att böja min primärdrivning med 1428 i vinter, vill kunna köra 9:eek:r nästa år.

/Ingvar


Du blir inte ensam om 9:eek:r nästa år...:D:banana

Har börjar lagra lite prylar till vinterns mekande...
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Tack för igår själva.
Nästa gång jag åker in så får det bli lite mer köra.
Visst är det kul att träffa folk men det kändes lite konstigt att bara åka hemifrån, in till Mc.D och sen direkt hem igen...
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Tack för igår själva.
Nästa gång jag åker in så får det bli lite mer köra.
Visst är det kul att träffa folk men det kändes lite konstigt att bara åka hemifrån, in till Mc.D och sen direkt hem igen...

Du hade chansen. Om du läst SMS:et i tid:tummenupp

/U
 

macal

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Tyresö
Hoj
1983 Suzuki Katana 1100
De va ju som att ta godiset från ungarna igår:huvet
Men tack för en fin resa!
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ljudet gubbar ljudet!!!
Ikväll 3 katanor å 2 GSXer, rubbet trimmat efter konstens alla regler...

Kul! :)


Morning!
Ett bra sätt att komma undan betydligt billigare är att köpa beggat via
E-b**.co.uk.
De är inte alltid villiga att skicka till Sverige men ca 1 av fem tillfrågade brukar ha ett okej fraktpris till Sverige. Håller man sig inom EU är det ingen skatt heller.
Avgassystem från gsxr 1100 och Bandit 1200 funkar också. Det enda du behöver då är dubbla avgaspackingar eller en liten hylsa som förlänger grenrörets början med ca 5mm. Hylsan gör grenröret något grövre också vilket är ett plus.
Delningen på avgasrören är detsamma:)

GSXR 750 årsmodell 90 och 91 funkar också! Jag använder ett race system från en -90. Micron i rostfritt:)

TheHenrik

Jo, finns ju en hel del på eVilbay.

Har sneglat lite på olika system men har ju givetvis fastnat för det dyraste, ett vackert blånerat Yoshimura helsystem i titan... kanske letar rätt på ett billigare alternativ istället, svårt att motivera 15000kr på lite rör. :död

Har jag tur så ligger mina nya förgasare på busstation på en timma eller så, då är det bara att hämta, montera och gaza. :yoparty
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Inga fuggar och 20 grader med sol!!! :huvet:gnissla

Men det kom ändå lite roligt med posten: fotpinnar!

DSC_0001-2.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top