Katana och GSX 1100-tråden

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Biker66 skrev:
Jolio: Den tanken är bra snygg, fina linjer på hela hojen faktiskt.
Jag tycker det där är urtypen för riktig (läs: manlig) hoj, plastpojkarna för säga vad de vill ! :hihi

Jo, det är fina linjer... :tuttar
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Nytt forum?

Hej alla,

Funderar på att sätta upp ett nytt forum med enbart Katana-GSX-gixxer (andra är själklart oxo välkomna). Det skulle vara bra att ha lite mer uppdelat per ämnesområden m.m m.m. För att lättare hitta det man söker?

Det skulle kunna likna sporthoj.coms startsida fast med suzukifokus?

Vad tror ni om det? Vi har ju nu faktiskt ganska många användare på denna tråd?

Någon frivillig som har tid att administrera ett sådant ? :7peta

Kanske en svensk version av robbinitrous ( http://oldskoolsuzuki.info/cgi-bin/Yabb/Yabb.pl)
kom med feedback, :tummenupp

Mvh

Kat-Man
 
Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Katana-mannen skrev:
Hej alla,

Funderar på att sätta upp ett nytt forum med enbart Katana-GSX-gixxer (andra är själklart oxo välkomna). Det skulle vara bra att ha lite mer uppdelat per ämnesområden m.m m.m. För att lättare hitta det man söker?

Det skulle kunna likna sporthoj.coms startsida fast med suzukifokus?

Vad tror ni om det? Vi har ju nu faktiskt ganska många användare på denna tråd?

Någon frivillig som har tid att administrera ett sådant ? :7peta

Kanske en svensk version av robbinitrous ( http://oldskoolsuzuki.info/cgi-bin/Yabb/Yabb.pl)
kom med feedback, :tummenupp

Mvh

Kat-Man

Det låter som bra ide, jag har själv haft liknande funderingar. Men till början får det väl inte kosta något så då måste man använda ett gratis-forum typ Alxnet som brukar vara ganska segt. Eller finns det bättre gratis-forum.
 
Last edited:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Om nån fixar plats för forum så kan jag bistå med kodning (.NET) men det kanske Katanamannen fixar? (vill absolut inte trampa nån på tårna).

Serut som om jag får lov att fixa det där med att få plats med 6" baktoffla, jag har sålt min 5" fälg. MÅSTE med andra ord fixa dit 6" fälgen på nåt vis.
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Toppsmörjningskit

Toppsmörjningskit´s projektet har avstannat lite beroende på många saker en bla bristande intresse, jag har nu 3st som är intresserad av att köpa ett kit. När pratade om priser med min leverantör så var det min 5satser vi pratade om, då skulle priset bli ca1500kr för en sats till en GSX och 1000kr till en GSXR. (utan slangar)
Så vi tar det igen, ni som är intresserade PMá mig och är det för lågt intresse blir det inget.
 

Bifogat

  • IMGP3226.jpg
    IMGP3226.jpg
    32 KB · Visningar: 79
Last edited:

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Robban_C skrev:
Om nån fixar plats för forum så kan jag bistå med kodning (.NET) men det kanske Katanamannen fixar? (vill absolut inte trampa nån på tårna).

Serut som om jag får lov att fixa det där med att få plats med 6" baktoffla, jag har sålt min 5" fälg. MÅSTE med andra ord fixa dit 6" fälgen på nåt vis.


Hej,

Annars kan man ju skramla till en .com adress ( vet ej vad den kostar?) Vore ju kanon om du bistår med kodningen. Jag antar att det finns färdiga forum som man bara modifierar för vårt behov.

Kat-Man
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Katana-mannen skrev:
Hej,

Annars kan man ju skramla till en .com adress ( vet ej vad den kostar?) Vore ju kanon om du bistår med kodningen. Jag antar att det finns färdiga forum som man bara modifierar för vårt behov.

Kat-Man
Ska jag vara riktigt ärlig så är jag rätt kass på det där med färdiga (dvs "halvfabrikat") forum. Men jag är kapabel att koda från scratch. Dock tar det ett tag som alla säkert förstår. Själva adressen (.se) kostar 200:- per år så det är inga stora pengar men siten måste finnas nånstans också.
Antingen ett webbhotell (behaglig lösning med bra tillgänglighet, löpande backuper etc, kostar tyvärr en slant) eller hos nån som har riktigt bredband (ej ADSL). Eller som Swedie som (såvitt jag har förstått) har SH ligger hos nån som har en fast uppkoppling.
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Robban_C skrev:
Ska jag vara riktigt ärlig så är jag rätt kass på det där med färdiga (dvs "halvfabrikat") forum. Men jag är kapabel att koda från scratch. Dock tar det ett tag som alla säkert förstår. Själva adressen (.se) kostar 200:- per år så det är inga stora pengar men siten måste finnas nånstans också.
Antingen ett webbhotell (behaglig lösning med bra tillgänglighet, löpande backuper etc, kostar tyvärr en slant) eller hos nån som har riktigt bredband (ej ADSL). Eller som Swedie som (såvitt jag har förstått) har SH ligger hos nån som har en fast uppkoppling.

Ok, kanon, jag kan tänka mig att projektera det hela, men som sagt drift, administration fixar jag ej. Kanon om du kan kolla runt lite på en bra lösning!

Kat-Man
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Robban_C skrev:
Ska jag vara riktigt ärlig så är jag rätt kass på det där med färdiga (dvs "halvfabrikat") forum. Men jag är kapabel att koda från scratch. Dock tar det ett tag som alla säkert förstår. Själva adressen (.se) kostar 200:- per år så det är inga stora pengar men siten måste finnas nånstans också.
Antingen ett webbhotell (behaglig lösning med bra tillgänglighet, löpande backuper etc, kostar tyvärr en slant) eller hos nån som har riktigt bredband (ej ADSL). Eller som Swedie som (såvitt jag har förstått) har SH ligger hos nån som har en fast uppkoppling.


Kom på en sak,

Kan man göra en subgrupp på Sporthoj, där man kan dela upp forumet i olika subjects? Då slipper vi fysisk lagring av sajten. Ska se vad SH säger om det.

Kat-Man
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
gixxer_1255 skrev:
Det låter som bra ide, jag har själv haft liknande funderingar. Men till början får det väl inte kosta något så då måste man använda ett gratis-forum typ Alxnet som brukar vara ganska segt. Eller finns det bättre gratis-forum.

Jag har domänen oldgixxer.se reggad, som jag tänkte göra något liknande av.
Jag har för närvarande nog inte energi nog att se till att det blir en vettig sida, men om någon annan gör sidan så finns både maskin och bra uppkoppling.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Vilka miljöer kör du på den maskinen? (Microsoft och .NET?)
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Finns ett gäng färdiga forum som funkar helt okej,
Dra ett PM om ni behöver lite tips, jag använde ett gratis forum som såg helt ok ut när jag gjorde mitt x-jobb.

/Felix
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Kul att se att detta ämne kommit upp, sitter själv och spånar på något liknande som fristående sidoprojekt till min site.
Sitter med BBB, och maskin skall jag nog kunna sätta ihop... :tungan

Har dock haft lite strul hemma så arbetet stannade när det var dags att bestämma forum.
Funderade starkt på det som thegsresources.com och classicsuzuki.com använder.
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Robban_C skrev:
Vilka miljöer kör du på den maskinen? (Microsoft och .NET?)

Den kör unix och php. Vill man så kan man ju skriva sidan i perl också :)

Men om någon vill göra en sida men inte känner att php är rätt grej, så kan jag hjälpa till med kodbitarna, så länge jag slipper jobba med designen av det hela :)
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Felix skrev:
Finns ett gäng färdiga forum som funkar helt okej,
Dra ett PM om ni behöver lite tips, jag använde ett gratis forum som såg helt ok ut när jag gjorde mitt x-jobb.

/Felix

Hej Felix,

Kanon med lite experthjälp!

Din gamle buse, tänkte kolla med dig amgående forumet, men du har ju redan snokat reda på oss...förresten är det fult att stjäla andras färgval på hojen (dessutom till en platsmoppe :tuttar ). Annars läget lungt eller?

Kat-Man
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Tom skrev:
Den kör unix och php. Vill man så kan man ju skriva sidan i perl också :)

Men om någon vill göra en sida men inte känner att php är rätt grej, så kan jag hjälpa till med kodbitarna, så länge jag slipper jobba med designen av det hela :)
Jag är haj på kodning i .NET men det ski*er sig med Unix och php.
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Tom skrev:
Jag har domänen oldgixxer.se reggad, som jag tänkte göra något liknande av.
Jag har för närvarande nog inte energi nog att se till att det blir en vettig sida, men om någon annan gör sidan så finns både maskin och bra uppkoppling.

Tom,

Ser ju bra ut! Halva jobbet gjort? Varför uppfinna hjulet igen?

Du har ju redan ett forum liggande på den sida?

Kan man inte modifiera det och köra på?

:D

Kat-Man
 
Last edited:

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Katana-mannen skrev:
Ser ju bra !

Du har ju redan ett forum liggande på den sida?

Kan man inte modifiera det och köra på?

:D

Kat-Man

Visst kan man det, det är inga problem alls.
Så om någon fixar en vettig förstasida så är det i princip bara att köra hårt.
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Robban_C skrev:
Jag är haj på kodning i .NET men det ski*er sig med Unix och php.

Forumkod finns ju redan , som fungerar bra. Det går bra att anpassa med avseende på färg och bilder också. I övrigt så kan jag som sagt göra kodning, bara jag slipper den grafiska formgivningen :)
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Tom skrev:
Forumkod finns ju redan , som fungerar bra. Det går bra att anpassa med avseende på färg och bilder också. I övrigt så kan jag som sagt göra kodning, bara jag slipper den grafiska formgivningen :)
Ja, jag vet men som jag skrev tidigare så skulle jag kunna bygga ett forum från scratch men inte för Unix etc. Och inte php heller, har inte lust att lära in ännu ett språk just nu.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top