Katana-mannen
Raw Power Raw Design
Biker66 skrev:Jolio: Den tanken är bra snygg, fina linjer på hela hojen faktiskt.
Jag tycker det där är urtypen för riktig (läs: manlig) hoj, plastpojkarna för säga vad de vill !
Jo, det är fina linjer...
Biker66 skrev:Jolio: Den tanken är bra snygg, fina linjer på hela hojen faktiskt.
Jag tycker det där är urtypen för riktig (läs: manlig) hoj, plastpojkarna för säga vad de vill !
Katana-mannen skrev:Hej alla,
Funderar på att sätta upp ett nytt forum med enbart Katana-GSX-gixxer (andra är själklart oxo välkomna). Det skulle vara bra att ha lite mer uppdelat per ämnesområden m.m m.m. För att lättare hitta det man söker?
Det skulle kunna likna sporthoj.coms startsida fast med suzukifokus?
Vad tror ni om det? Vi har ju nu faktiskt ganska många användare på denna tråd?
Någon frivillig som har tid att administrera ett sådant ?
Kanske en svensk version av robbinitrous ( http://oldskoolsuzuki.info/cgi-bin/Yabb/Yabb.pl)
kom med feedback,
Mvh
Kat-Man
Robban_C skrev:Om nån fixar plats för forum så kan jag bistå med kodning (.NET) men det kanske Katanamannen fixar? (vill absolut inte trampa nån på tårna).
Serut som om jag får lov att fixa det där med att få plats med 6" baktoffla, jag har sålt min 5" fälg. MÅSTE med andra ord fixa dit 6" fälgen på nåt vis.
Ska jag vara riktigt ärlig så är jag rätt kass på det där med färdiga (dvs "halvfabrikat") forum. Men jag är kapabel att koda från scratch. Dock tar det ett tag som alla säkert förstår. Själva adressen (.se) kostar 200:- per år så det är inga stora pengar men siten måste finnas nånstans också.Katana-mannen skrev:Hej,
Annars kan man ju skramla till en .com adress ( vet ej vad den kostar?) Vore ju kanon om du bistår med kodningen. Jag antar att det finns färdiga forum som man bara modifierar för vårt behov.
Kat-Man
Robban_C skrev:Ska jag vara riktigt ärlig så är jag rätt kass på det där med färdiga (dvs "halvfabrikat") forum. Men jag är kapabel att koda från scratch. Dock tar det ett tag som alla säkert förstår. Själva adressen (.se) kostar 200:- per år så det är inga stora pengar men siten måste finnas nånstans också.
Antingen ett webbhotell (behaglig lösning med bra tillgänglighet, löpande backuper etc, kostar tyvärr en slant) eller hos nån som har riktigt bredband (ej ADSL). Eller som Swedie som (såvitt jag har förstått) har SH ligger hos nån som har en fast uppkoppling.
Robban_C skrev:Ska jag vara riktigt ärlig så är jag rätt kass på det där med färdiga (dvs "halvfabrikat") forum. Men jag är kapabel att koda från scratch. Dock tar det ett tag som alla säkert förstår. Själva adressen (.se) kostar 200:- per år så det är inga stora pengar men siten måste finnas nånstans också.
Antingen ett webbhotell (behaglig lösning med bra tillgänglighet, löpande backuper etc, kostar tyvärr en slant) eller hos nån som har riktigt bredband (ej ADSL). Eller som Swedie som (såvitt jag har förstått) har SH ligger hos nån som har en fast uppkoppling.
gixxer_1255 skrev:Det låter som bra ide, jag har själv haft liknande funderingar. Men till början får det väl inte kosta något så då måste man använda ett gratis-forum typ Alxnet som brukar vara ganska segt. Eller finns det bättre gratis-forum.
Robban_C skrev:Vilka miljöer kör du på den maskinen? (Microsoft och .NET?)
Felix skrev:Finns ett gäng färdiga forum som funkar helt okej,
Dra ett PM om ni behöver lite tips, jag använde ett gratis forum som såg helt ok ut när jag gjorde mitt x-jobb.
/Felix
Jag är haj på kodning i .NET men det ski*er sig med Unix och php.Tom skrev:Den kör unix och php. Vill man så kan man ju skriva sidan i perl också
Men om någon vill göra en sida men inte känner att php är rätt grej, så kan jag hjälpa till med kodbitarna, så länge jag slipper jobba med designen av det hela
Tom skrev:Jag har domänen oldgixxer.se reggad, som jag tänkte göra något liknande av.
Jag har för närvarande nog inte energi nog att se till att det blir en vettig sida, men om någon annan gör sidan så finns både maskin och bra uppkoppling.
Katana-mannen skrev:Ser ju bra !
Du har ju redan ett forum liggande på den sida?
Kan man inte modifiera det och köra på?
Kat-Man
Robban_C skrev:Jag är haj på kodning i .NET men det ski*er sig med Unix och php.
Ja, jag vet men som jag skrev tidigare så skulle jag kunna bygga ett forum från scratch men inte för Unix etc. Och inte php heller, har inte lust att lära in ännu ett språk just nu.Tom skrev:Forumkod finns ju redan , som fungerar bra. Det går bra att anpassa med avseende på färg och bilder också. I övrigt så kan jag som sagt göra kodning, bara jag slipper den grafiska formgivningen
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|