Katana och GSX 1100-tråden

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Robban_C skrev:
Jo, jag har en polare som har en 1327:a i tidig originalcylinder och mycket riktigt så ser man fodret mellan flänsarna.

Och det är en BB cylinder jag söker. :tummenupp

Hej! ring 0706041797 (Rickard) han har en GSX BB 1327 rad ligger, sen vet jag en till som har en 84-87 rad med kolvar (80 mm).
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Packningar

Tja alla.
En del av er vet(läs Tommy :) ) att jag jagat cylinder som en tok och nu ligger den i skjulet nyborrad 1327. Jag visste att höjden inte skulle vara lika som min 1168 rad och mycket riktigt skiljer det en del. Med en 0,5mm kopparpackning så sticker kolv upp 1mm ovanför packningsplanet. Kollade på MotoSpeeds sida och såg att den tjockaste packningen var just den 0,5mm jag har. Detta skulle innebära att jag behöver 3st!? Känns spontant som en säker källa för läckage. Eller finns det tjockare att få tag i? Motorn hade varit startad nu om inte det var för det här.....Nåja, den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge :tungan
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
chrille_08 skrev:
Kollade på MotoSpeeds sida och såg att den tjockaste packningen var just den 0,5mm jag har. Detta skulle innebära att jag behöver 3st!? Känns spontant som en säker källa för läckage. Eller finns det tjockare att få tag i? Motorn hade varit startad nu om inte det var för det här.....Nåja, den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge :tungan

Har du kollat spacers för turbobyggen, och dom bör finnas i många olika tjocklekar.
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Tror inte du får läckage bara för att du skulle lägga 3 packningar inte nu med nya HD stänger och lite tajtare åtdragning.
Annars får du snickra till en egen packning av 1mm eller 1,5 mm alu har en hemmagjord i 1 mm alu som tillsammans med en 0.2 kopparpackning och lite loctite 99 inte hade några som helst problem med att hålla tätt.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Jag har kört med 4 kopparpackningar som mest,tog ett tunt lager gaskachins eller va det hette o drog ut det supertunt med fingrarna mellan varje packning,höll bra.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Som tidigare sagts, en skyltfirma lär kunna göra en packning åt dig. Ta med dig en bit koppar- eller aluminiumplåt och din originalpackning så bör det inte kosta mer än 500 spänn.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
chrille_08:
1. Svarva av kolvarna? Om det inte ger för tunnt gods i kolvtoppen. Ev bara svarva av längst ut, ger högre komp än att svarva av hela.

2. Tror det är bättre att schimsa under cylindern än att lägga dubbla/trippla topplockspackningar. Dessutom finns det ju färdiga distanser att lägga under cyl (vet ej pris). Dessa brukar kunna köpas i olika tjocklekar, välj den som ger lagom squish. Två cylfotspackningar med en distans emellan borde bli kanonfint.
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Jo. Efter att ha fångat lite intryck här och sedan snackat med MS så är bitar på väg med post. Sen ska maskin ihop. Borde bli intressant......
Nån som har ett 84-87 oljefilterlock över? PM:a om detaljer isf.
Det och lite banjobultar så kylning och toppsmörj kommer på plats är vad som behövs :)
 

SAMURAJEN

Medlem, javisst.
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Krylbo
Hoj
Suzuki Hayabusa Turbo -03
Katana-mannen skrev:
HEj alla!

Vilka problem... :hihi Varför kan man inte nöja med normal Cc :va ... he he,

Söker MC-folk (gärna med Katana, GSX) i Dalarna som vill vara med och åka i sommar, jag flyttar upp till Borlänge den 1april.


Kontaktannons:
"Man med 2 sköna japanska damer i garaget, en i originalskick och en lätt plastikopererad söker likasinnade ägare för garagekvällar och sköna turer runt om i länet!"

/Kat-Man
Jasså du Kat-Man, det är dags att flytta närmare mina trakter nu.
Du skulle gjort det tidigare i höstas så hade du kunnat övertyga mig :7peta att behålla mina Katanor. :dummer
:tummenupp Men, du är hjärtligt välkommen till Dalarna min "gamla vän" !!! :tummenupp
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
chrille_08 skrev:
Jo. Efter att ha fångat lite intryck här och sedan snackat med MS så är bitar på väg med post. Sen ska maskin ihop. Borde bli intressant......
Nån som har ett 84-87 oljefilterlock över? PM:a om detaljer isf.
Det och lite banjobultar så kylning och toppsmörj kommer på plats är vad som behövs :)

Kostar inte så blodigt orginal trots allt, tog mitt från mc-shopen "Karlsta" eller så gör du en egen liten plugg och stoppar i hålet...*s*...(har en ligger du kan få titta på :) )

Pluggar du nåt i blocket och toppen nu när du har dubbel smörjning ? så slipper du få ev läckage på sidorna.

By the way min motor "vandrar" på gasen :rolleyes:
 
Last edited:

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Jo visst.

Tack!

Jo, Flyttar upp efter 7,5 år på i Linköping

Har fått kontakt med ett och annat hojfrek från dalaskogarna, så det kommer säkert att ordna upp sig på den biten, jaha du är helt "katanafri" nu? Du kommer säkert att sakna den.

Titta in om du har vägarna förbi Borlänge, så ska du få kaffe och jag kan ordna en stund själv i garaget åt dig om du vill minnas dina ex. :(

Vi ses, hörs

Kat-Man

SAMURAJEN skrev:
Jasså du Kat-Man, det är dags att flytta närmare mina trakter nu.
Du skulle gjort det tidigare i höstas så hade du kunnat övertyga mig :7peta att behålla mina Katanor. :dummer
:tummenupp Men, du är hjärtligt välkommen till Dalarna min "gamla vän" !!! :tummenupp
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
mumma

viewphoto.php


min nya fynd, eller nytt och nytt... :kocko

men fin i alla fall
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Helrätt hoj

I nästintill originalskick, behåll den och vårda den, lova att inte lacka i en gräll pastellfärg. Juste clipon förresten... :)

Kat-Man

jolio skrev:
viewphoto.php


min nya fynd, eller nytt och nytt... :kocko

men fin i alla fall
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
lovar

ska absolut hålla mig från mintgrönt :)
snubben som ägt den är rostfrisvetsare
så han hade knåpat ihop cliponet och 4-1 systemet
själv i rostfritt :tummenupp

fast det är ju ingen katana... :Bugar



Katana-mannen skrev:
I nästintill originalskick, behåll den och vårda den, lova att inte lacka i en gräll pastellfärg. Juste clipon förresten... :)

Kat-Man
 

SAMURAJEN

Medlem, javisst.
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Krylbo
Hoj
Suzuki Hayabusa Turbo -03
Kat-man, jag kommer mer än gärna förbi på en kopp kaffe i sommar.
Det är bara att höra av sig så kan vi ha en egen "syjunta" och prata lite skit !
mvh. COLA
QUOTE=Katana-mannen]Tack!

Jo, Flyttar upp efter 7,5 år på i Linköping

Har fått kontakt med ett och annat hojfrek från dalaskogarna, så det kommer säkert att ordna upp sig på den biten, jaha du är helt "katanafri" nu? Du kommer säkert att sakna den.

Titta in om du har vägarna förbi Borlänge, så ska du få kaffe och jag kan ordna en stund själv i garaget åt dig om du vill minnas dina ex. :(

Vi ses, hörs

Kat-Man[/QUOTE]
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
jolio skrev:
fast det är ju ingen katana... :Bugar

Det går att fixa, för 10år sedan var jag i din sits, jag hade precis köpt en GSX 1100E 83 Svart med blåa stripes. Men var toksugen på en Katana så jag ringde runt på Mc-skrotarna och några telefonsamtal senare hade jag hittat allt som behövdes för att bygga om 1100E´n till en Katana. Det är nog inte lika lätt att hitta Katana-delar idag. Fast ibland så ångrar jag mig nästan att jag byggde om min, GSX 1100E 83 svart med blå stripes är jäkligt snygga.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jolio: Den tanken är bra snygg, fina linjer på hela hojen faktiskt.
Jag tycker det där är urtypen för riktig (läs: manlig) hoj, plastpojkarna för säga vad de vill ! :hihi
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
SAMURAJEN skrev:
Kat-man, jag kommer mer än gärna förbi på en kopp kaffe i sommar.
Det är bara att höra av sig så kan vi ha en egen "syjunta" och prata lite skit !
mvh. COLA
QUOTE=Katana-mannen]Tack!

Jo, Flyttar upp efter 7,5 år på i Linköping

Har fått kontakt med ett och annat hojfrek från dalaskogarna, så det kommer säkert att ordna upp sig på den biten, jaha du är helt "katanafri" nu? Du kommer säkert att sakna den.

Titta in om du har vägarna förbi Borlänge, så ska du få kaffe och jag kan ordna en stund själv i garaget åt dig om du vill minnas dina ex. :(

Vi ses, hörs

Kat-Man
[/QUOTE]

Låter finfint, så kan du få grensla min best. :yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top