Katana och GSX 1100-tråden

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Tom: Men titta, prexist det jag funderade på :)
Vet nån hur stor plats domdärninga forumen tar när det blivit lite inlägg?
Vore bra att kunna planera diskutrymme.
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Biker66 skrev:
Tom: Men titta, prexist det jag funderade på :)
Vet nån hur stor plats domdärninga forumen tar när det blivit lite inlägg?
Vore bra att kunna planera diskutrymme.

Beror ju på vad folk lägger in. Bara text tar väldigt lite plats, så fort det börjar läggas dit bilder och annat så växer det till sig. Så i princip är det omöjligt att svara på utan att bestämma om bilder eller andra filer skall vara tillåtna.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
SH:s databas är enligt Swedie ungefär 1Gb! Bilder etc ej medräknade.
Förr lagrade han bilderna _i_ db, då var den 3 gb. Idag lagrar han bilderna i filsystemet istället men de tar ju lika stor plats för det.

Nu är ju SH betydligt större men dividera med lämplig faktor så...

Nu påverkas ju även prestanda av storlek på db etc men som sagt, det blir inte lika stort som SH. Ska ett forum dessutom göras i tolkat scriptspråk så har man ju prestandaförluster där också så då borde ju prestandaförlusterna i db ha mindre betydelse.

Prestanda är allra viktigast i hojarna, det kan vi säkert enas om!
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Strålande, då är det bara att lägga upp.
Tom, var det något speciellt man behövde tänka på för att få det därninga forumet att lira?? Något xtra som krävs av leverantör etc...
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Man blev ju tvingad att surfa in på oldgixxer.se bara för att kika hur det stod till.
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Biker66 skrev:
Strålande, då är det bara att lägga upp.
Tom, var det något speciellt man behövde tänka på för att få det därninga forumet att lira?? Något xtra som krävs av leverantör etc...

Näh, databas och php krävs, annars inget extra.

Jag ordnar till oldgixxer.se-forumet i helgen, så går det bra att använda det sedan. De som vill kan såklart köra igång redan nu, jag skall bara ordna en annan startsida och kanske byta ut standardloggan mot något mer suzuki-aktigt.

Jag kommer dock inte att rensa databasen, så kör hårt bara. Saknas något så säg till mig, så fixar jag dit det.
 

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
gixxer_1255 skrev:
Toppsmörjningskit´s projektet har avstannat lite beroende på många saker en bla bristande intresse, jag har nu 3st som är intresserad av att köpa ett kit. När pratade om priser med min leverantör så var det min 5satser vi pratade om, då skulle priset bli ca1500kr för en sats till en GSX och 1000kr till en GSXR. (utan slangar)
Så vi tar det igen, ni som är intresserade PMá mig och är det för lågt intresse blir det inget.
Kom igen nu, det måste väl var fler som är intresserade!
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Tom skrev:
Näh, databas och php krävs, annars inget extra.

Jag ordnar till oldgixxer.se-forumet i helgen, så går det bra att använda det sedan. De som vill kan såklart köra igång redan nu, jag skall bara ordna en annan startsida och kanske byta ut standardloggan mot något mer suzuki-aktigt.

Jag kommer dock inte att rensa databasen, så kör hårt bara. Saknas något så säg till mig, så fixar jag dit det.

God helg!

Hej Tom,
Kanon, det grafiska kan kvitta, viktigast är att vi enas om forumets innehåll (är väl viktigast) alltså vilka ämnen vi ska ha, exempelvis :


1. Allmänt (allt utom delajerade ting)

2. Motor

3. chassie

4 Köp/Sälj

5. ?

6 ?

Vad tycker ni ? Känns nästen onödigt att ha för många att välja på? Ovan är bara ett exempel, kom med förslag!!

Kat-Man
 
Last edited:

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
Tom skrev:
Näh, databas och php krävs, annars inget extra.

Jag ordnar till oldgixxer.se-forumet i helgen, så går det bra att använda det sedan. De som vill kan såklart köra igång redan nu, jag skall bara ordna en annan startsida och kanske byta ut standardloggan mot något mer suzuki-aktigt.

Jag kommer dock inte att rensa databasen, så kör hårt bara. Saknas något så säg till mig, så fixar jag dit det.
:tummenupp Snyggt jobbat, jag har redan registrerat mig, och lagt in ännu en favorit. Undrar om det går att fixa så att datumet blir rätt? :angel
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
bippen skrev:
:tummenupp Snyggt jobbat, jag har redan registrerat mig, och lagt in ännu en favorit. Undrar om det går att fixa så att datumet blir rätt? :angel

Tror datumet är rätt om man nyregistrerar sig, jag kan fixa det för de som redan är reggade också. (Om det som avsågs var det amerikanska formatet).
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Katana-mannen skrev:
God helg!

Hej Tom,
Kanon, det grafiska kan kvitta, viktigast är att vi enas om forumets innehåll (är väl viktigast) alltså vilka ämnen vi ska ha, exempelvis :


1. Allmänt (allt utom delajerade ting)

2. Motor

3. chassie

4 Köp/Sälj

5. ?

6 ?

Vad tycker ni ? Känns nästen onödigt att ha för många att välja på? Ovan är bara ett exempel, kom med förslag!!

Kat-Man

Ovanstående fungerar väl i princip, frågan är om man skall dela upp Motor och Chassie, eller köra som det är nu, med en teknikdel. Dessutom så tycker jag personligen då att kategorin bilder hör hemma som egen avdelning.
I princip innebär ovanstående ett delande av kategorin teknik, frågan är om det är nödvändigt.
 

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
Tom skrev:
Tror datumet är rätt om man nyregistrerar sig, jag kan fixa det för de som redan är reggade också. (Om det som avsågs var det amerikanska formatet).
Nu är det rätt. Det jag menade var att det stod okt 03, inte formatet.
Tror att det går bra att låta bli att dela upp teknik.
Däremot är det inget om GSX, bara om Gsxr och gammelgixxer. Jag har trott att gixxer står för gsxr, men kanske jag missuppfattat. Om inte, borde kanske kategorierna delas till gixxer och GSX/katana.
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
bippen skrev:
Nu är det rätt. Det jag menade var att det stod okt 03, inte formatet.
Tror att det går bra att låta bli att dela upp teknik.
Däremot är det inget om GSX, bara om Gsxr och gammelgixxer. Jag har trott att gixxer står för gsxr, men kanske jag missuppfattat. Om inte, borde kanske kategorierna delas till gixxer och GSX/katana.

Det är nog mest ett utslag av att tanken från början sprang upp runt just GSXR-hojarna. Jag har ändrat texten , så att referensen till just gixxer är borta. Man kan tänka sig två delar även där, men jag tror det är dumt att dela upp det också.
Inte minst för att GSX och GSXR delar komponenter , så en del tekniska bitar är ju likartade för båda varianter.
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Tom skrev:
Det är nog mest ett utslag av att tanken från början sprang upp runt just GSXR-hojarna. Jag har ändrat texten , så att referensen till just gixxer är borta. Man kan tänka sig två delar även där, men jag tror det är dumt att dela upp det också.
Inte minst för att GSX och GSXR delar komponenter , så en del tekniska bitar är ju likartade för båda varianter.

Det vore kanske bra att ha teknikdelen uppdelad så man inte får så många olika poster i samma forum?

Bilder ska ju läggas separat, tycker iallafall jag. :yoparty

Kat-Man
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
mmm

Kanske dela köp och sälj i ,mc respektive delar
annars drunknar bågarna i alla prylannonser !
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
bippen skrev:
Nu är det rätt. Det jag menade var att det stod okt 03, inte formatet.
Tror att det går bra att låta bli att dela upp teknik.
Däremot är det inget om GSX, bara om Gsxr och gammelgixxer. Jag har trott att gixxer står för gsxr, men kanske jag missuppfattat. Om inte, borde kanske kategorierna delas till gixxer och GSX/katana.

Håller med dig Bippen Gixxer står för GSX-R och har inget med våra gjutjärn att göra...*s*...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Nåt jag funderat lite på... insugen på en GSX, hur beter ni er för att få upp diametern? Original är dom ju bara 32 mm och med lite slipning kan man kanske få upp dom till 34 eller möjligen 35 mm. Men det är ju löjligt lite. Svetsar man på nya insugsrör eller kör man med så pass fjösigt flås?

Har jag fattat det rätt att de största ventilerna man kan montera på originalsätena är 28.50 på insug och 25.00 på avgas?

Nån som har provat att installera GSXR-styrningar med 5.00 skaftdiameter för att få ned vikten på ventilerna? Vad är det för ytterdiameter på GSX-styrningarna. GSXR är original på 10.60 mm.

RPM lover skrev:
Håller med dig Bippen Gixxer står för GSX-R och har inget med våra gjutjärn att göra...*s*...
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
andersbrink skrev:
Nåt jag funderat lite på... insugen på en GSX, hur beter ni er för att få upp diametern? Original är dom ju bara 32 mm och med lite slipning kan man kanske få upp dom till 34 eller möjligen 35 mm. Men det är ju löjligt lite. Svetsar man på nya insugsrör eller kör man med så pass fjösigt flås?

Har jag fattat det rätt att de största ventilerna man kan montera på originalsätena är 28.50 på insug och 25.00 på avgas?

Nån som har provat att installera GSXR-styrningar med 5.00 skaftdiameter för att få ned vikten på ventilerna? Vad är det för ytterdiameter på GSX-styrningarna. GSXR är original på 10.60 mm.

Tjena Brinken
24,5/28,5 max på topparna fram till -83 24,5/29,5 max därefter.
På dina andra frågor har jag inget svar mer än att man har tunna väggar som det är nu på toppen men det verkar räcka :hihi
Annars åker man nog på att svetsa och plasta en del.
By the way motorn går som en klocka nu läckande o-ring i ett av flottörhusen var en orsak.
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Med tanke på att vissa inte gillade forumnamnet så har jag också registrerat oldsuzuki.com, som pekar på samma sida. Jag kommer att ändra övriga refenser på siten också, så att oldsuzuki.com blir det officiella namnet.

Den domänen är precis registrerad, så det kan tänkas ta ett litet tag innan den fungerar.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
RPM lover skrev:
24,5/28,5 max på topparna fram till -83 24,5/29,5 max därefter.

Hm, på gixxrarna säger man 30/26 och på insuget stämmer det på 100-delen men avgas ser jag att sätena klarar av 26.50. Har du mätt eller hört på gsx'en?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top