Katana och GSX 1100-tråden

Jon_G

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Katana 1100
Inför min stundande USA-resa har jag en fundering.

Jag ska investera i offset drev och undrar hur mycket man kan flytta ut kedjan utan att den tar i ramen? Orient Express säljer bara 5/8" nuförtiden, och det blir ju ca 1.6cm. Funkar det eller? Om det skulle spela nån roll så ska det monteras tillsammans med en 750 sving (88'a), en 5.5" bakfälg och 530 kedja.

Nån som har en kvalificerad gissning?
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
RPM lover skrev:
Hur går det med Katanorna i Boden sugen på info och bilder på 1570 projektet(Kurre) och den andra speciallaren (Roger). ????
:D
Jag har inte hunnit så långt. Domen är nedtagen ligger på 12:1. Kolvarna är lättade så dom ligger 25g över original kolvarna (tordes inte ta nå mer)
 

Bifogat

  • PICT1355b.JPG
    PICT1355b.JPG
    97.8 KB · Visningar: 198

Knucklehead

Gillar V-twinnar... ;)
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GS 750
Jag har kommit till insikt...

Det måste bli en Katana som nästa hoj, de är så underbart aggresiva i utstrålningen! Å det borde väl vara ett logiskt steg efter min -78 GS750... :)

Mvh Thomas
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Knucklehead skrev:
Det måste bli en Katana som nästa hoj, de är så underbart aggresiva i utstrålningen! Å det borde väl vara ett logiskt steg efter min -78 GS750... :)

Mvh Thomas
Alla på detta forum kan nog hålla med att det är ett steg i rätt riktning!
En gång Katana alltid Katana!!!
Tror att det blir som en drog,det är ju bara att kolla runt om i värlen alla kommer till samma slutsats.
Man möter en sann gemenskap med denna hoj.
Jag har fått e-mail vänner från världens alla hörn (Austalien,Japan,England,Florida ,L.A,Canada och inte minst Sverige)
 

Bifogat

  • Kopia av PICT1952.JPG
    Kopia av PICT1952.JPG
    11.8 KB · Visningar: 101

Knucklehead

Gillar V-twinnar... ;)
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GS 750
Att hitta den rätta...

...Katanan alltså... ;)

Det är inte lätt att hitta en 1100 till salu här i Sverige, finns det fler bra sajter med beggat i tex tyskland än mobile.de!?

Mvh Thomas
 

Knucklehead

Gillar V-twinnar... ;)
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GS 750
Slänger in en fråga till; Är det nån som har en bra högupplöst bild på en katana rakt från sidan så man kan kalkera av den å testa lite designlösningar inför framtida moddningar!?

Mvh Thomas
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
1.an

Köpt en 1100E från 83 och märker att ettan är lite svår att få i,
är det nått känt problem på dom modellerna ?

:va
 
Last edited:

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Knucklehead skrev:
...Katanan alltså... ;)

Det är inte lätt att hitta en 1100 till salu här i Sverige, finns det fler bra sajter med beggat i tex tyskland än mobile.de!?

Mvh Thomas

Är i samma situation som dig, (kör gsx750 -81 och har katanadrömmar). Det verkar ganska svårt att få tag på en 1100 i sverige... Svårt att skaffa sig en prisbild också. I tyskland och Italien ska det visst finnas lite fler katanor än i Sverige, och billigare. men var ska man leta? :va
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Baklyse?

Tjena!

Jag har ett baklyse till en Katana över, nån som vet vad ett sånt betingar för pris? Eller nån som vill byta mot nått?
 

Knucklehead

Gillar V-twinnar... ;)
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GS 750
Jabben skrev:
Är i samma situation som dig, (kör gsx750 -81 och har katanadrömmar). Det verkar ganska svårt att få tag på en 1100 i sverige... Svårt att skaffa sig en prisbild också. I tyskland och Italien ska det visst finnas lite fler katanor än i Sverige, och billigare. men var ska man leta? :va

Tjenare Jabben!

Ja, katanor verkar ju vara FÖR härliga nästan! Man e fast i Suzuki iaf, det är ju en sak som e säker!!!!! Drömmer iofs om en TL1000R oxå, men försäkringen på dom kan ju få en att :huvet milt sagt... *suck*

Dessutom är det ju fräckare att vara lite "oldschool" å inte ha samma som alla rejsputtar har... :tummenupp

Jag letar på www.mobile.de, där finns för tillfället en (1) 1100 Katana tillsalu som e helt original å fin, det tycker man ju e lite synd att börja sätta Gixxer fälgar å gaffel på mm.

Mvh Thomas
 

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Knucklehead skrev:
Tjenare Jabben!

Ja, katanor verkar ju vara FÖR härliga nästan! Man e fast i Suzuki iaf, det är ju en sak som e säker!!!!! Drömmer iofs om en TL1000R oxå, men försäkringen på dom kan ju få en att :huvet milt sagt... *suck*

Dessutom är det ju fräckare att vara lite "oldschool" å inte ha samma som alla rejsputtar har... :tummenupp

Jag letar på www.mobile.de, där finns för tillfället en (1) 1100 Katana tillsalu som e helt original å fin, det tycker man ju e lite synd att börja sätta Gixxer fälgar å gaffel på mm.

Mvh Thomas
Min tyska är inte va den borde vara :fakta .... vilket inte gör det lättare att latja runt på tyska sidor.
Jag tycker det är en självklarhet att smacka på gixxergaffel och fälgers. Vill man köra en gammal orginalarklassiker kan man ju köpa en gamal norton eller nåt :hihi

Kolla här då:
http://www2.blocket.se/view/2317975.htm?l=0&c=1&city=0
nästan 40 laxar...
 
Last edited:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Wibbe skrev:
Tjena!

Jag har ett baklyse till en Katana över, nån som vet vad ett sånt betingar för pris? Eller nån som vill byta mot nått?
Är inte det samma som till 1100E?

Hmmm. Jag har ju en bakdel till övers. Men inget bakljus. Hmmmm....
 

Brian

Not dead yet
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Skåne
Hoj
Superduke xr600r 250cr
Gubbe 31 :näsblod som bor på landet
Har ju hört att tennant inte vill ha klass 7 längre
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Jodå. Man var så välkommen så med en gammal FZR1000! Och det är ju klass 7. Enda villkoret är att man helförsäkrar (jag vill bara ha trafik), allt annat var uteslutet. Och då ville dom ha 50 loppor för en hoj som ägs av en 39-årig gubbe! :kocko
Och jag bor inte i Sthlm och jag använder skinnställ etc!
50 lax!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top