Katana-mannen skrev:Fick ett härligt samtal idag från min garagepolare, ´han sa att det varit en brand i huset där vi har garaget...jag såg hojarna ihopsmälta framför mig...
Det var lägenheten ovanför som brunnit... som tur var så var konsekvensen av branden bara att golvet var vattenfyllt , men så låg är ju inte hojen att den tog stryk...vilken lättnad...
Kat-Man
RPM lover skrev:Hade ni fått in nån rök och sot från branden ? för i såna fall så kan det sabba lacken rätt bra lite beroende förstås på vad som brunnit men det blir en hel del roliga föreningar vid en brand.
Jabben skrev:Ärade Suzukigurus
2.
Sen är det så att killen har ett turbokit färdigt för montering till hojen. Helt ny mc-turbo med grenrör och vattenkylning samt förgasartjosan inköpt i USA. Han vill ha 7000:- för kitet. Rimligt? Nån som vet vart man kan man köpa liknande grejer på internet så jag kan jämföra pris?
3.
Det är en sugturbo, vad innebär det?
Jabben skrev:Ärade Suzukigurus
1.
.. hur mycket extra betingar en gsxrgaffel sving och fälgar?
Jabben skrev:Turbokonvertering blir nog ett vinterprojekt (på sommarn ska man ju köra)... Att lära mig är nog den primära anledningen, effektökning är sekundärt, därför bygger jag nog hellre eget än köper ett färdigt kit... Men man vet aldrig (Anteknar att Robban har turbo till salu).
RPM lover skrev:Precis kolla för det är även som Robban skriver (glömde det) det är därför som vi sätter in restvärde så snabbt som möjligt och även om det bara var vatten så är det släckvatten och det är inte RENT så håll koll eller gör rent.
Men vilken tur i oturen älsklingarna kunde ha varit borta...har du varit ute än ??
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|