Lite rosa neonlack på husen bara så är du hemma
/U
Men det är den blå sträckaren som är gay, inget annat
Åkej så jag klarar mig utan att det är gay dårå
Last edited:
Lite rosa neonlack på husen bara så är du hemma
/U
Men det är den blå sträckaren som är gay, inget annat
Äsch, vilket rackel. Köp Mikuni TMR eller Keihin FCR gasare med rullagrade trottlar och slipp det där med att dom kan fastna.
Men om vi nu ska debattera: tycker trottlarna där var rätt gay.
De som händer med speciellt bakelittrottlar som sitteri de tidiga RS, e att de spricker då de ligger å klapprar.. å delar far in i motorn med blandat resultat.
Hej
Visste Ni att vi finns på facebook nu?
Släng ut lite info om Era hojar där oxså med lite marknadsföring så kanske det börjar droppa in entusiaster från all värdens hörn..
Sökord "GSX Katana"
För Er som inte gillar språket här är lösningen:
http://translate.google.com/m?hl=sv&sl=sv&tl=en&ie=UTF-8&prev=_m&q=
Ha det!
Nu är det kallt dax för vinterhobbies
facebook va e de, någon slags katalog?
/Ingvar
Halloj
Skulle vilja ha lite tips om vad som skulle kunna vara en bra drevning på min GSX -81, för strip åka. Vad kan vara bra att börja med?, sitter en alldeles för låg (dvs snabb) på nu.
Hojinfo: 8:1 1168, Blake sugturbo (motsvarande Mr Turbo och ATP), exportkammar c:a 15cm längre sving m stumstag.
Ja jag vet att det inte är Hightech men jag vill behålla hojen så, den byggdes i början av -80 talet
Det undrar jag mé, a book in your face? Nåt som händer när man somnar medan man läser en bok kanske?
Du får räkna baklänges dvs hur fort skall den gå i mål...
Jag skulle nog utgå från att en GSX 1100 83a var drevad att göra ca 230 vid 8500 (15-42kugg). Sedan får du räkna om pga annan storlek på däcket. Ska du köra 530 så motsvarar 15 en 18 kugg fram för att få samma omkrets, bak är bara att räkna ut efter önskad toppfart.
Mera info hittar du här http://www.z1enterprises.com/reference/chain630to530.aspx
Men ska du bara köra på bana kör du väl inte med o-ringkjedja!
Mvh NH
Helt rätt Chrille man drämmer den i fejset på polarn som säljer sin GSX...
Men jag köpte ju bara en annan GSX ju
Omkretsen på dreven är ointressant, kör man 15-42 med 630 så kör man det med 530 också. Så det är bara att räkna ut,som du säger, efter vilken toppfart man vill ha alt. vilken växel som ska varva ut vid mållinjen.
Men jag köpte ju bara en annan GSX ju
Omkretsen på dreven är ointressant, kör man 15-42 med 630 så kör man det med 530 också. Så det är bara att räkna ut,som du säger, efter vilken toppfart man vill ha alt. vilken växel som ska varva ut vid mållinjen.
Jag tänkte om det var ngn här på forumet som har kört med liknande hoj och hade ngt bra tips om vad som kan tänkas vara den bästa drevningen för max prestanda. Jag vet ju inte idag hur snabbt det går över mållinjen eller toppfart t,ex. Absolut inget fel på ditt tips Nisse, men då jag i nuläget inte vet vad som kan tänkas vara bäst tänkte jag spara några slantar så jag slipper köpa 5 till 8 drev innan jag hittar ngt bra.
Mvh Jimmy
Blev lite mer utrymme nu i garaget med båten borta...
Hej Victor,
är det Aprilia R fälgar du har monterat på din hoj ?
ser trevligt ut iaf,
Tjena!
Jag fick detta vrak under mitt beskydd så nu undrar jag om det finns någon här som har lite delar till min nya garagekompis så det kan bli lite ordning på den inför våren.grunden är en gsx 1100 från -81 så det är ingen riktig Katana,men jag vill ha den i ett respektabelt skick om den ska användas,en klassiker som platsar bra i min lilla samling av hojjar.
jag behöver,höger sidas ljusreglage,(ljus på och av)
Plasten vid sidan av framkåpan som saknas, ja ni veteraner vet säkert vilken jag menar,det syns på bilden,båda sidor saknas,
Spoilern på framskärmen,
Någon snygg skiss på hur man förser vipparmsbryggorna med olja genom extrasmörjning,har sett bilder men inte fått kläm på hur det funkar riktigt.
Tjena!
Jag fick detta vrak under mitt beskydd så nu undrar jag om det finns någon här som har lite delar till min nya garagekompis så det kan bli lite ordning på den inför våren.grunden är en gsx 1100 från -81 så det är ingen riktig Katana,men jag vill ha den i ett respektabelt skick om den ska användas,en klassiker som platsar bra i min lilla samling av hojjar.
jag behöver,höger sidas ljusreglage,(ljus på och av)
Plasten vid sidan av framkåpan som saknas, ja ni veteraner vet säkert vilken jag menar,det syns på bilden,båda sidor saknas,
Spoilern på framskärmen,
Någon snygg skiss på hur man förser vipparmsbryggorna med olja genom extrasmörjning,har sett bilder men inte fått kläm på hur det funkar riktigt.
Jo, det är OZ Racing fälgar, däremot är det från Tuono R:en, inte Millen.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |