Katana och GSX 1100-tråden

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Är det någon som har en bakre kamsläpa eller två som är slut ??
Jag är egentligen bara ute efter metallvinkeln som man skruvar fast i blocket.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hayabusa 2006 gaffel med bromsok och framskärm säljes. TJÖÖÖP!

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Hoj
katana,husaberg 650,R-turbo
har fått ett intressant erbjudande om r1 prylar ( komplett gaffel med fälg,komplett sving med fälg.)hur mycket jobb att få in grejerna i ett gsx 1100 e chassi? drömmer om ett retro kurvåkar projekt...( katanan har ju svängradie som en dragspelsbuss med den förlängda svingen och rejk)

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
har fått ett intressant erbjudande om r1 prylar ( komplett gaffel med fälg,komplett sving med fälg.)hur mycket jobb att få in grejerna i ett gsx 1100 e chassi? drömmer om ett retro kurvåkar projekt...( katanan har ju svängradie som en dragspelsbuss med den förlängda svingen och rejk)

Gaffelbenen kan du förmodligen montera i ett par gamla 750R kronor från 90-96 (eller vad det var) så passar den.
Svingen blir det till att fräsa lite för att den ska passa.
I ramen går det att bredda lite. Jag skulle byta ut orginalfästena mot nya (och passa på att byta till fästen för grövre svingaxel samtidigt).
Fråga säljaren hur bred svingen är och mät sedan ramen, då vet du hur mycket svinger behöver minskas.
Fästen i ramen för fjädring är "bara" mätning och svetsjobb.
Jag har annars en 750R -88 sving med fräsch fjäder som är anpassad för en GSX ram som du kan få köpa.
Övriga förstärkningar som man kan/bör göra på ramen finns info om i tråden och på oldskoolsuzuki webben.
http://oldskoolsuzuki.info
Hör av dig om du vill ha hjälp kompis:tummenupp

Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Nu är strd gaffeln utkastad ur garaget och en nyare 4mm grövre är monterad,donerad från en "bandit" ca 2 cm kortare är orginalet men det kompenseras av att jag även kastade dit 17" hjulet från banditen i stället för skottkärrehjulet som någon före mig minterat :confused:
ska väll åxå lyfta i bakhjulet från samma bandit i chassiet under kommande dagar,ser ut som om det är ca 25mm som skiljer i offset på gamla bakdrevet o nuvarande,, lite o klura på hur det ska få plats men det löser sig :tummenupp
har även hittat trevliga kombi instrument att häkta dit med flera bra funktioner.
bilder kommer när distanser är klara till bakhjulet.

lite skoj o se att det bara var att hänga dit gaffeln utan att ens krångla med lagerbyten eller stolpmoddar,, precis samma passning på en 82:a som på en tidig bandit,, komiskt :tummenupp
mvh jocke[/QUOTE]

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S

Gaffeln är inga större bekymmer. Bara att svarva om det över lagerläget och gänga om "styraxel" så har du gaffen på GSX:en men sen så är det ju alltid småtjafs med styrstop och instrumentfästen och dyligt.
Baksvingen är lite besvärligare den är några cm för bred för GSX ramen vid "svingaxeln".och så allt småtjafs där också

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Hoj
Tackar och bugar för hjälpsamma svar,steg 2 i projektet är att förklara för ungar och sambo att vi låter utbyggnaden av huset få vila lite..............

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Tackar och bugar för hjälpsamma svar,steg 2 i projektet är att förklara för ungar och sambo att vi låter utbyggnaden av huset få vila lite..............

Förutom garage-delen då.... för att: litet hus stärker bara sammanhållningen och danar karaktären dessutom är det billigare att värma upp, stort hus är bara jobbigt att ha sen när ungarna flyttar hemifrån:D

/Ingvar

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Hoj
haha,ja det tråkiga är att först renoverade men ett gammalt ruckel i x antal år= lite stålar till hojprojekt.sen inser man att det likt förbannat inte räcker till med ordningställd källare osv,då börjar man bygga ut i x antal år=lite stålar igen.När man väl är färdig? Då drar väl barnen och kroppen säger ifrån att ligga ute i garaget o skruva!

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
haha,ja det tråkiga är att först renoverade men ett gammalt ruckel i x antal år= lite stålar till hojprojekt.sen inser man att det likt förbannat inte räcker till med ordningställd källare osv,då börjar man bygga ut i x antal år=lite stålar igen.När man väl är färdig? Då drar väl barnen och kroppen säger ifrån att ligga ute i garaget o skruva!

Är inne i renoveringssvängen den verkar aldrig ta slut allt slukar varenda penny... 20 år nu....
Men man lär sig :D om varje projekt tar lite längre tid så hinner man tjäna lite mera stålar å då kan man fynda lite MC prylar... :tummenupp

Problemet är bara när i helvete får man vara i fred i garaget :va

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Hoj
vad är bästa/smidigaste lösningen ang. R1 bakdelen till gsx chassit? vill ju gärna ha r1 bakfälgen... gsxr sving? något förslag?

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
R..?

vad är bästa/smidigaste lösningen ang. R1 bakdelen till gsx chassit? vill ju gärna ha r1 bakfälgen... gsxr sving? något förslag?

R vadå ? Är inte det oäkta delar från icke Suzuki ? Fy !

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S

Så här kan det se ut när R1 delar har används. Dock med en förstärkt originalsving

Bifogat

• PICT0928b.JPG
    PICT0928b.JPG
    102.7 KB · Visningar: 134
  • Bus.jpg
    Bus.jpg
    112.1 KB · Visningar: 143

Huge747

Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
USA order

Jag ska beställa delar från USA. Någon som behöver ngt ? Jag har redan lagt en order på en ny vxl låda...

PM :a med vad ni behöver + tele nr.

behöver veta part nbr , namn och pris ni är beredda att betala i USD så får ni jfr pris av mig. Allt till självkostnad och delad frakt. //:tummenupp

H

Huge747

Gick med
7 May 2007
Hoj
Delar !

ibland får jag nys om lite delar från de jag brukar handla av. Jag har sagt till att vi har ett forum med galningar som förbrukar GSX delar i parti och minut. SÅ här kommer en lista på julklappar till hojarna :

(fick ett mail igår )

GSX 1100 -83

Topplock - 28.5/24 mm ventiler , komplett Pris : 8000 kr
BigBlock Cyl , 1327 cc , 10.5-1 cr Pris : 8000 kr
Motorblock , HD cyl. studs , passande bigblock cyl ovan : 6000 kr
Vevaxel , stora tappen (vet ej om det är raksksuret ) - 5000 kr
Kopplingskorg , HD bakplatta - 3000 kr
Top End smörjningskit - 1800 kr

Priser blir lite beroende på kurs och frakt , men jag har gjort en uppskattning och inkluderat det i priset.

Jag tjänar inget på detta. Förmedlar bara. Hoppas få bilder och mer info under veckan.

PM:a intresse - men hör bara av er om ni är seriöst intresserade..

Mvh H

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nu äntligen är gaffeln på väg från USA.

Har däremot inte hört något från Upperton gällande toppen så Svenska posten gör väl det den gör bäst - försenar paket. :död

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA