Så här kan det se ut när R1 delar har används. Dock med en förstärkt originalsving
Hur har du gjort med drevhållaren för att flytta in drevet, fanns det material att svarva bort? Gärna en bild
/Ingvar
Så här kan det se ut när R1 delar har används. Dock med en förstärkt originalsving
Jag tog bort typ 6mm från "vingarna" i rycktgämnaren (både fälg och drevhållaren) och gjorde nya gummi "tårtbitar"Hur har du gjort med drevhållaren för att flytta in drevet, fanns det material att svarva bort? Gärna en bild
/Ingvar
Jag tog bort typ 6mm från "vingarna" i rycktgämnaren (både fälg och drevhållaren) och gjorde nya gummi "tårtbitar"
Svarvade distanser som är 28mm utv. och 20mm inv. med 1mm tjock kant som jag skjuter in i fälgen (drevhållaren-fälgen-bromsokshållaren) Blev tight och bra, inga lösa distanser som trillar bort när man ska montera allt
Hur sa vi nu att det var med instrument och kontrollampor på våra gammelhojar? Måste efter -84 eller inga krav?
Vill gärna bara ha hastighetsmätare, varvräknare och oljetemp/tryck på min EF. Det andra är bara onödigt och i vägen.
Vad säger Bilprovningen?
Hastighetsmätare behöver du ju bara om hojen går så dåligt att Farbror blå hänger på... Annars så är ju lagom fart när nackmusklerna inte orkar hålla i huvudet
Men ett tips är en cykeldator som man pillar in belysning i - så att BP gillar läget.. å en varvräknare ungefär som din den är ball
Inga eller få lampor...
Jag tror att Biker 66 har koll på läget hos BP å lampor...
Vore bra om någon la upp en länk till dokumenten som specificerar denna och liknande frågor kring MC det är ju bra att veta vad som måste tejpas fast vart annat år...
Mja, har inga ambitioner om att köra ifrån polisen. Billigare att betala böterna.
Men hursomhelst. Hastighetsmätare och varvräknare vill jag ha, men inget annat bjäfs. Tar bara upp plats och ser fult ut. Får väl slå en signal imorn och fråga direkt. En besiktningsman om någon bör ju veta.
Hur sa vi nu att det var med instrument och kontrollampor på våra gammelhojar? Måste efter -84 eller inga krav?
Vill gärna bara ha hastighetsmätare, varvräknare och oljetemp/tryck på min EF. Det andra är bara onödigt och i vägen.
Vad säger Bilprovningen?
Här har du både en liten hastighetsmätare samt en liten enhet med kontrollampor. Bara att fräsa in i tex överfallet till styret = finns där men syns knappt.
Du som har kontakter på fräsning borde kunna göra något skoj.
http://www.nccr.se/html/motoscope_mini.html
När jag reg besiktade Katanan så var det krav på en lampa för helljus och för blinkers om jag inte såg dom från "förarplatsen. samt ljus på hastighetsmätaren
Blir ju mycket extra cash för 2 lampor som du med stor säkerhet skulle fixat till snyggt.
Ok, då blev gummina också 6mm tunnare? Dom pallar fortfarande för trycket utan att knådas till gummipulver?
Är det 6"-fälg?
/Ingvar
Hur sa vi nu att det var med instrument och kontrollampor på våra gammelhojar? Måste efter -84 eller inga krav?
Vill gärna bara ha hastighetsmätare, varvräknare och oljetemp/tryck på min EF. Det andra är bara onödigt och i vägen.
Vad säger Bilprovningen?
God GSX jul på er!
God hjul å god fortsättning!
Apropå hjul ingen som har en framfälg till en K8 liggande???
Detsamma
Vad hjälper det dig om någon har en sådan liggande
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |