Matte GC
There can be only one
Det var ett tag sen jag sjrev något här men nu kan jag väl visa att jag lever i af.
Katanan finns kvar och jag såg den sist igår.
Jag snackade med ena kompisen för en liten stund om den och det kanske är dags för att ta tag iden litegrann.
Vad skulle behöva göras då?
Jo. I princip allting som inte gjordes förra gången. Till att börja med plocka ner den och få ramen omlackerad med svart pulverlack.
SRAD svingen som sitter på behövs modifieras lite grann då kedjan släpar i lite på insidan av förstärkningen. Tar jag loss svingen, kapar bort en bit och svetsar om så kommer det löpa fritt utan att jag för sakens skull förstör svingen på något sätt.
Bakfälg behöver jag köpa en ny då den har en liten bula som jag inte stört mig på när jag kört men jag är inne på att pulverlacka fälgarna och då ska dom vara fräscha.
Nya förgasare behövs. Det har varit irritations momentet nummer 1 då den aldrig gått riktigt rent med 38órna som sitter på. Byte till nya 40ór lite nära till hands.
Omlackering av hojen behövs inte då karossen är helt ok.
Ifjol blev det bara 4 mil på hojen men nu gror tankarna och suget börjar komma tillbaka.
Katanan finns kvar och jag såg den sist igår.
Jag snackade med ena kompisen för en liten stund om den och det kanske är dags för att ta tag iden litegrann.
Vad skulle behöva göras då?
Jo. I princip allting som inte gjordes förra gången. Till att börja med plocka ner den och få ramen omlackerad med svart pulverlack.
SRAD svingen som sitter på behövs modifieras lite grann då kedjan släpar i lite på insidan av förstärkningen. Tar jag loss svingen, kapar bort en bit och svetsar om så kommer det löpa fritt utan att jag för sakens skull förstör svingen på något sätt.
Bakfälg behöver jag köpa en ny då den har en liten bula som jag inte stört mig på när jag kört men jag är inne på att pulverlacka fälgarna och då ska dom vara fräscha.
Nya förgasare behövs. Det har varit irritations momentet nummer 1 då den aldrig gått riktigt rent med 38órna som sitter på. Byte till nya 40ór lite nära till hands.
Omlackering av hojen behövs inte då karossen är helt ok.
Ifjol blev det bara 4 mil på hojen men nu gror tankarna och suget börjar komma tillbaka.