LillOrvar skrev:Nån som vet hur man får till mellanregistret med full trottelöppning på en 1327-motor?
Motorn är en 1327, portad top med större ventiler, förgasarna RS 36, modified kammar.
vid 5000 rpm och full trottel surar den, mellanregistret är bra på delgas, låga varv och höga varv med full trottel är helt OK.
Länk till bänkkurva med lambdavärden, full trottelöppning på fyran.
http://www.karl.zellner.com/Dynojet1327-1.jpg
LillOrvar skrev:Nån som vet hur man får till mellanregistret med full trottelöppning på en 1327-motor?
andersbrink skrev:Koppla bort ax-pumpen från dina RS36'or. Du vrider fullt vid 5000 varv och då skottar ax-pumpen in alldeles för mycket soppa. En så pass stor motor klarar av att suga soppa själv utan att behöva ha en extrahjälp av ax-pumpen.
chrille_08 skrev:F-n, har samma problem själv, detta skall provas. Tack Anders!
Häggen skrev:[Motorn är en 1327, portad top med större ventiler, förgasarna RS 36, modified kammar.
Jag har samma prylar i min motor fast med 40òr. min dippar oxå lite grann o jag har tagit bort acc pumparna.jag hadde ett lite plat hjul därför ser kurvan lite taggig ut
andersbrink skrev:Fast den dippen beror ju på att blandningen blir lite klen (som den blir av naturliga skäl). Vem fanken kör med lägre varv än 6k?!
Smile skrev:Vance & Hines Megaphone.
För gata är ett vanligt eftermarknadssystem bättre som har lite längre krökar och längre mellanrör samt lite mer optimal ljuddämpare. Megafonen har begränsat utrymme att dämpa ljudet i så det kan bli lite astmatiskt om den ska gå igenom SBP.
Smile skrev:Jag har det lite som ett vinterprojekt , att få lite mer tryck i Katanan.
1. Avgassystem
2. KN-filter
3. Dynojetkit
Eftersom det är min första Katana så är alla bra förslag välkomna.
Jag kommer att köra gata.
Att Megaphone-systemet låter mycket har jag inga problem med , men det finns kanske andra bättre alternativ till avgassystem.?
Mitt mål är:
(Som jag skrev i början) Mer ös i Katanan.
Smile skrev:Vad jag förstår så innebär dynojet-kitet andra munstycken och nålar mm.
Detta kommer att monteras och sen ställas in i rullande landsväg/bromsbänk.
andersbrink skrev:Sök på sporthoj vad som tidigare skrivits om Dynojet-kit. Det är en fullständigt värdelös "investering". Du åstadkommer samma sak med originalprylarna, dvs då du bänkar den. Att montera Dynojet-kit kan närmast liknas vid att byta ut en M6-skruv mot en annan likadan M6-skruv, fast mycket dyrare, trots att det inte behövdes. Dynojet-kit i mitt sinne är som att sälja kranvatten på flaska för 50 kronor litern. Helt sjukt. Fast, det finns ju folk som köper sånt också.
Avgasrör annat än sidewinder och megafon är jag torsk på. Nån GSX'are som vet nåt om det finns typ Yosh SS2R eller liknande? Krökarna behöver inte bytas annat än om du tänkt ta ut mer än ca 145 hästar på slangen.
Smile skrev:Jag kan tänka mig lägga ca 10000kr på att få mer mos i hojen.
Vad ska jag då göra?
1100w = vattenkyldFredrik GSX skrev:Vad skiljer motorerna?
Ska förmodligen byta motor, Har nu gsxr1100w -94
Har fått nys om en gsx1100f -91
Kan denna passa?!
Effekt på den?
MVh Fredrik
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |