Katana och GSX 1100-tråden

Spoonman skrev:
På topp o cylinder åxå? Klarar den av värmen alltså??????????

Ja, hela motorn, d.v.s. den yta som var svart från början, motorn har visserligen bara gått ca 200 mil än, men än så länge håller det.

Har en motor till som jag oxå lackat med billack, dock ej cylinder och topp, den har gått ca 1200 mil utan problem.

EDIT:

Har lackat hos billackerare med ugn, inte sprayat själv i garaget....
 
Aha...det låter ju kanon, hade dock tänkt lacka den själv men får väl höra mig för innan om det är värt det. Tack för hjälpen!
 
Spoonman skrev:
Tjena, jag vill lacka min repiga fula motor, GSX 1100 -81, vilken färg är bra? Inget som börjar lossna, missfärgas osv. Nån idé någon?

För lackning av svarta motorblock/motordelar fungerar nog "vanlig" svart färg bra. Själv lackade jag min gsx botten och topp med dupoint två-komponent silverfärg, vilken gulnade på toppen lite hård körning.
På Classic suzukis forum rekommenderade de biltemas båtmotorfärg vid målning motordelar i aluminium.

Mvh Kristian
 
Fick tips om att fråga här.

Jag har en GSX 1100 E -81.

Hojen går inte riktigt som den ska i mellanregistret så jag behöver justera förgasarna lite. Det finns ju massor med tips på hur det ska gå till men problemet är att jag inte vet vilka förgasare jag har... Jag antar att det borde vara bäst att utgå från orginal munstycken för att få en referenspunkt men jag vet som sagt inte vad det ska vara orginal. Huvudmunstyckerna som satt i var 138 och det tror jag e lite högt. Enda som jag vet inte är orginal på motorn i övrigt är ett 4-1 system och K&N filter.

Han som jag köpte cyckeln av påstod att förgasarna kom från en r-modell. Dom är metallfärgade med runda svarta lock som sitter med två skruv. Trottlarna är runda med "vingar".

Hoppas att någon hajjar vad en novis menar...

Snälla hjälp! Vill ha en välfungerande hoj till i vår.
 
Här är den ända bilden jag har för tillfället. Kan fixa någon till om det behövs.
 

Bifogat

  • Fugge.JPG
    Fugge.JPG
    33.7 KB · Visningar: 133
Gräslig upplösning. Ericsson yuppie? (ta inte illa upp :tummenupp )

Hursomhelst så är det definitivt fuggar från en R. Ex vis ser dom ut exakt så på 750 -92/-95. Säkert på fler modeller också.
Nån annan får ta över och identifera exakt årsmodell/storlek.
 
R-förgasare är inte min grej, förstår nu att det skiljde avsevärt från de bilder jag laddade upp. :D
 
Håller med Robban_C.
Är det 36:orna från 1100:an ska flottörnivån vara 14,7 +/- 1mm, komplettera med 125 eller 127,5 munstycken så ska den nog f-n starta iaf :tungan
Sedan kan du börja experimentera för att få det perfekt.
 
Kolla hur flottörerna sitter fast, om dom hänger i en lös plast (vit) anordning som kläms fast i förgasaren med själva koppen, då är det CV40'or från en 1100R 91 eller 92. Kommer inte ihåg hur det såg ut på CV36'orna riktigt, men det skiler på upphängningen där.

CV40'or är svårt o få att fungera utan orginal luftburk...Det går, men med dynojet kit och rätt stora munstycken. Jag har dynojet nålar, höjt den ett snäpp över mitten, 160 huvudmunstycke, KN filter där ett filter är till 2 förgasare, på en R motor då...
 
Verkar som att det närmar sig! Tror själv att det snarare borde vara 36:or men jag ska gå ut å ta lite nya bilder i morgon så kanske någon kan säga säkert.

:Bugar Tack så länge för all hjälp!
 
Både 750- och 1100 hade dem i början av nittiotalet, men 750 hade 112 eller så i huvudmunstycke.
Jag skulle hålla utkik efter RS-gasare om jag vore du, mindre strul.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top