Katana och GSX 1100-tråden

KZ

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Lidingö
Hoj
Ducati Monster S4R
Spoonman skrev:
På topp o cylinder åxå? Klarar den av värmen alltså??????????

Ja, hela motorn, d.v.s. den yta som var svart från början, motorn har visserligen bara gått ca 200 mil än, men än så länge håller det.

Har en motor till som jag oxå lackat med billack, dock ej cylinder och topp, den har gått ca 1200 mil utan problem.

EDIT:

Har lackat hos billackerare med ugn, inte sprayat själv i garaget....
 

Spoonman

Guest
Aha...det låter ju kanon, hade dock tänkt lacka den själv men får väl höra mig för innan om det är värt det. Tack för hjälpen!
 

krigus

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX1168E-81
Spoonman skrev:
Tjena, jag vill lacka min repiga fula motor, GSX 1100 -81, vilken färg är bra? Inget som börjar lossna, missfärgas osv. Nån idé någon?

För lackning av svarta motorblock/motordelar fungerar nog "vanlig" svart färg bra. Själv lackade jag min gsx botten och topp med dupoint två-komponent silverfärg, vilken gulnade på toppen lite hård körning.
På Classic suzukis forum rekommenderade de biltemas båtmotorfärg vid målning motordelar i aluminium.

Mvh Kristian
 

M-son

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
GSX 1100 E -81
Fick tips om att fråga här.

Jag har en GSX 1100 E -81.

Hojen går inte riktigt som den ska i mellanregistret så jag behöver justera förgasarna lite. Det finns ju massor med tips på hur det ska gå till men problemet är att jag inte vet vilka förgasare jag har... Jag antar att det borde vara bäst att utgå från orginal munstycken för att få en referenspunkt men jag vet som sagt inte vad det ska vara orginal. Huvudmunstyckerna som satt i var 138 och det tror jag e lite högt. Enda som jag vet inte är orginal på motorn i övrigt är ett 4-1 system och K&N filter.

Han som jag köpte cyckeln av påstod att förgasarna kom från en r-modell. Dom är metallfärgade med runda svarta lock som sitter med två skruv. Trottlarna är runda med "vingar".

Hoppas att någon hajjar vad en novis menar...

Snälla hjälp! Vill ha en välfungerande hoj till i vår.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Var i S-tuna håller du hus, man kanske kan titta förbi nån kväll?
PM:a
 

M-son

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
GSX 1100 E -81
Här är den ända bilden jag har för tillfället. Kan fixa någon till om det behövs.
 

Bifogat

  • Fugge.JPG
    Fugge.JPG
    33.7 KB · Visningar: 133

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Gräslig upplösning. Ericsson yuppie? (ta inte illa upp :tummenupp )

Hursomhelst så är det definitivt fuggar från en R. Ex vis ser dom ut exakt så på 750 -92/-95. Säkert på fler modeller också.
Nån annan får ta över och identifera exakt årsmodell/storlek.
 

KZ

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Lidingö
Hoj
Ducati Monster S4R
R-förgasare är inte min grej, förstår nu att det skiljde avsevärt från de bilder jag laddade upp. :D
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Håller med Robban_C.
Är det 36:eek:rna från 1100:an ska flottörnivån vara 14,7 +/- 1mm, komplettera med 125 eller 127,5 munstycken så ska den nog f-n starta iaf :tungan
Sedan kan du börja experimentera för att få det perfekt.
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Kolla hur flottörerna sitter fast, om dom hänger i en lös plast (vit) anordning som kläms fast i förgasaren med själva koppen, då är det CV40'or från en 1100R 91 eller 92. Kommer inte ihåg hur det såg ut på CV36'orna riktigt, men det skiler på upphängningen där.

CV40'or är svårt o få att fungera utan orginal luftburk...Det går, men med dynojet kit och rätt stora munstycken. Jag har dynojet nålar, höjt den ett snäpp över mitten, 160 huvudmunstycke, KN filter där ett filter är till 2 förgasare, på en R motor då...
 

M-son

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
GSX 1100 E -81
Verkar som att det närmar sig! Tror själv att det snarare borde vara 36:eek:r men jag ska gå ut å ta lite nya bilder i morgon så kanske någon kan säga säkert.

:Bugar Tack så länge för all hjälp!
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Givetvis är det 36'or, såg choken nu...
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Både 750- och 1100 hade dem i början av nittiotalet, men 750 hade 112 eller så i huvudmunstycke.
Jag skulle hålla utkik efter RS-gasare om jag vore du, mindre strul.
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
M-son skrev:
UNDERBART!!!

Vet du eller någon annan vilken årsmodell dom satt på?

1100 R '89-'90 hade 36'or, 750 har jag inte koll på. Plus USA 1100'or hade nog 36'or ända till '92.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Och 1100 -91/-92 hade 40:eek:r.
Och jag sålde mina i ett anfall av allmän virrighet. :gnissla
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top