Katana och GSX 1100-tråden

Yngve, Brinken och RobbanC,
Jag har inga onormala vibrationer eller missljud, kör med 1327 och ca 190 hk. Veven är svetsad och balanserad. Jag har haft samma funderingar som Brinken.
Yngve, varför tror du obalans skulle göra dessa märken? Det ser ut som ca 100 små, små körnarslag med hål-diam. ca 0,1 mm, i blockets ramlagerläge och överfall. I lagren finns motsvarande "avtryck" av dessa små gropar. Det finns inga andra märken som skulle tyda på att lagren rör sig.
Har du sett något liknande förut?
 
ZERO-Fighter det där verkar vara körnslag. Har man trimmat och kör med original ramlager bultar. Brukar det se ut som om man har knackat med en kulhammare i botten på lagerlägena. Jag kan inte förklara varför det blir så,groparna syns men man känner dom knappt.
 
Ett Gott Nytt år önskas, om än sent, från Gotland !
Otroligt mäktigt med det stormande havet utanför.
Jag huttrar mig igenom nätterna i en dragig sommarstuga, tur man har med sig en flaska Balvenie Doublewood :tungan
 
Bänkkörning

Här är bänknings kurvorna på RPM Lover´s gamla 1428:a
Kurvorna visar med och utan insats!!!!!!!!!!!
Det lär ju höras när man kommer............... :lol
 

Bifogat

  • Bänkkörning.JPG
    Bänkkörning.JPG
    85 KB · Visningar: 190
Det finns två tydliga dippar i den nedre kurvan (man kan nog gissa att det är den som är med insats). Beror dipparna på att bestyckningen inte lirade? Det verkar väl orimligt att en insats skulle ge så kraftiga dippar vid två specifika varvtalsområden?
Att effekten överlag är lägre känns väl däremot inte helt orimligt.

//Nyfiken.
 
Robban_C skrev:
Det finns två tydliga dippar i den nedre kurvan (man kan nog gissa att det är den som är med insats). Beror dipparna på att bestyckningen inte lirade? Det verkar väl orimligt att en insats skulle ge så kraftiga dippar vid två specifika varvtalsområden?
Att effekten överlag är lägre känns väl däremot inte helt orimligt.

//Nyfiken.

Det handlade om motstånd och resonans tror jag dom lärda snackade om sen var den lite mager just då (överlag) men inget konstigt.
 
Någon som vet vad som är rimligt att betala för en original Katana 1100 från -83??
 
Vet inte men om du betalar för en originalare så ska du se till det verkligen är det också. Vääääldigt många vanliga Suz 1100 har gjorts om til Katana och jag har en känsla av att det skiljer några spänn i värde.
Min ex vis är egentligen en vanlig Suz 1100. Detta upptäckte inte jag förrän långt senare. Nu betalade jag inte så mycket mer än för en vanlig 1100 och min var ju med turbopuffran etc så det gjorde inte så mycket men som sagt, tänk dig för. Inte kul att pröjsa för en äkta Kat och sen "bara" få en vanlig 1100E med Katkostym.

Di andre här i tråden kommer att precisera vad som skiljer dem åt men det enklaste tror jag är att titta på om passfotpinnarna sitter på gjutna alubitar (1100 E) eller om dom sitter på två rör som är svetsade i ramen (Katana). Jga är dock lite osäker på om detta gäller alla årsmodeller.
 
Behöver en sak...

Howdy boys!

Jag skulle behöva en innerskärm bak(svarta i plast) komplett till en Katana. Förmodligen passar GSX också. Om inte annat får man ju modda till den gör det...
En uppsättning org. fotpinnar fram och bak skulle också vara bra. Det är en Org. Katana-82 men -83:ans Katanapinnar önskas.
Nån som har ett runt framlyse över? Till mig själv och min "Martin".

/Chrille
 
Last edited:
Framdämpning gsxr1100w??

Vill ha lite hårdare/segare dämpning, mot ofrivilligt nersläpp och liknande..
Kanske hårdare fjädrar? var köpa? :confused:

Tjockare olja?? Tips mottages!

Erfarenheter! :)
 
Nu är det nära!

Nu ska det bara monteras en liten vippströmbrytare åxå(till att bryta tändningen vid start ögonblicket).
Extra säkerhet mot havererad startkoppling :tummenupp
Börjar allt bli lite nyfiken på att höra "henne" ryta :mad:
Ingen annan som har lite garage bilder?Eller är det hemligt.............
 

Bifogat

  • katanan050116.JPG
    katanan050116.JPG
    120.5 KB · Visningar: 256
  • Kopia av PICT3481.JPG
    Kopia av PICT3481.JPG
    116.3 KB · Visningar: 253
Last edited:
kammar kanske

Tjenare! Tomas gbg här,,Kul att se att bettan din börjar ta form.Har själv startat upp min för nån vecka sedan alltid lika spännande.Undrar om du fått några kammaxlar över du kanske vill sälja på mig?Hörde Ante sa du skulle på mässan vi får ta och samman stråla där ..
 
Ser mycket bra ut Katpilot! Förstår om du är sugen att dra igång hon.
Dags att förlänga svingen nu också eller? Tycker hon ser lite kort ut...fast det är klart, alltid coolt med lite wheelies på strippen. ;)
Snygga hojlyftare ni har måste jag säga! / Ante Gradin
 
Gradin skrev:
Ser mycket bra ut Katpilot! Förstår om du är sugen att dra igång hon.
Dags att förlänga svingen nu också eller? Tycker hon ser lite kort ut...fast det är klart, alltid coolt med lite wheelies på strippen. ;)
Snygga hojlyftare ni har måste jag säga! / Ante Gradin


Hjulet går ju att flytta bak 7cm till ,har då 1550 i hjulbas!!!!!!!
Lyftarna är nyinköpta 2000 kr och ett par timmars jobb för att få dem skapligt funktionella.
Duger i alla fall gott åt brorsan och mig,slipper ju krypa omkring på golvet nu
 
Håller med föregående talare; 2000-kronorslyft vill jag också ha !!
Berätta mer...
 
mmm, jag vet...
Fick mail inatt att jag 'missbrukat tjänsten och försämrat för andra medlemmar' ! ????
De skrev inte ens varför jag blir avstängd, jag har svarat och bett om en förklaring.
 
Last edited:
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top