Katana och GSX 1100-tråden

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Biker66 skrev:
mmm, jag vet...
Fick mail inatt att jag 'missbrukat tjänsten och försämrat för andra medlemmar' ! ????
De skrev inte ens varför jag blir avstängd, jag har svarat och bett om en förklaring.

Så där blev jag bortmotad av de fria ISP'erna när jag nyttjade disk och trafik fullt ut enligt deras regler. Först ut blev Geocities.com, dom blev t.o.m. åthutade av VISA när jag anmälde felaktiga pengauttag när jag blev zonkad och de fortfarande tog betalt av mig. Sen 20meg, 50meg, 100meg.com. Tiscali i Sverige (ring upp en enda gång med modem och du får fri web-plats) har funkat bra men när de futtiga meggen inte räckte till köpte jag in mig på http://www.linux.se som http://andersbrink.se - 1 Gb disk och väl tilltagen trafik innan man börjar gny. Väl använda pengar.
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Mc-lyftar

www.drift-underhall.se/

Här finns lyftarna.
Vi har svetsat balkar undertill och bultat fast dem i golvet och styvat upp rampen så att det nu bara finns en knäck på dessa.
Själva rampen är löstagbar vid lev.och får ej belastas står det i bruksanvisningen .
Men vem faan har centralstöd!!!!!!!!!!!!!!
Låsanordningen för framhjulet kunde väl varit bättre men funkar.
Har hojen stående på depåstöd så det känns stabilt.

Vi hade leveranstid på ca:3 månader ,men den som väntar på nå´t gott.........
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Är ni helt nöjda med stabilitet och kvalitetsintryck ??
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Biker66 skrev:
Är ni helt nöjda med stabilitet och kvalitetsintryck ??
Om man säger så här,för 2000 spänn är det helt okej.
Det finns öglor i lyftbordet så att man kan sätta fast hojen med små spännband åxå.
Känns bra att kunna få en bra arbetshöjd,det blir ju en del skruvande på våra gamla ögonstenar.
Stabiliteten är bra kvalitetsintrycket blev bra efter svetsning.
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Tjena Katfolk!

Det där lytfbordet ser mums ut även för en nybliven familjefar som har damm på hojar och verktygslåda och bara 20 mil katana i kroppen från förra säsongen... :lol

/Kat-Man



Katanapilot skrev:
Om man säger så här,för 2000 spänn är det helt okej.
Det finns öglor i lyftbordet så att man kan sätta fast hojen med små spännband åxå.
Känns bra att kunna få en bra arbetshöjd,det blir ju en del skruvande på våra gamla ögonstenar.
Stabiliteten är bra kvalitetsintrycket blev bra efter svetsning.
 

Jon_G

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Katana 1100
Dämparfästen

Hallå gott folk!

Skulle behöva hjälp med ett mått. Ska mäta ut vart dämparfästena ska svetsas fast på min gsxr-sving. Eftersom jag inte mätte när den var original så undrar jag om nån kan förbarma sig nu.

Om nån hänger ett lod från övre fästet och ger mig måttet från lodlinjen till centrum på skruvskallen på nedre fästet. Jag har öhlinare, förresten, fast det har väl många andra också och om man anger dämparens längd, skruvskalle till skruvskalle, så borde det väl bli rätt, eller?. Eller är det nån som har ett annat förslag?

Finns det nån som kan bjuda på det måttet, så jag kommer vidare med hojen?

EDIT: dämparens längd borde också vara av intresse
 
Last edited:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Jon_G skrev:
Hallå gott folk!

Skulle behöva hjälp med ett mått. Ska mäta ut vart dämparfästena ska svetsas fast på min gsxr-sving. Eftersom jag inte mätte när den var original så undrar jag om nån kan förbarma sig nu.

Om nån hänger ett lod från övre fästet och ger mig måttet från lodlinjen till centrum på skruvskallen på nedre fästet. Jag har öhlinare, förresten, fast det har väl många andra också och om man anger dämparens längd, skruvskalle till skruvskalle, så borde det väl bli rätt, eller?. Eller är det nån som har ett annat förslag?

Finns det nån som kan bjuda på det måttet, så jag kommer vidare med hojen?

EDIT: dämparens längd borde också vara av intresse
Är det alltså dämparens lutning bakåt du vill ha hjälp med?
jag kan hjälpa dig, min Kat står uppallad i garaget, men inte förrän i slutet på veckan eftersom jag är borta på arbete. :gnissla
Om ingen annan har hunnit hjälpa dig så fixar jag de mått du vill ha då.
 

Jon_G

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Katana 1100
Robban_C skrev:
Är det alltså dämparens lutning bakåt du vill ha hjälp med?
jag kan hjälpa dig, min Kat står uppallad i garaget, men inte förrän i slutet på veckan eftersom jag är borta på arbete. :gnissla
Om ingen annan har hunnit hjälpa dig så fixar jag de mått du vill ha då.

Stämmer bra det! Låter kanon, det är ju ingen ko på isen, så till helgen blir bra.
 

AE

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
GBG
Hoj
Z1000R -83
Fotpinnar

Hej, är det någon som har ett par passagerarfotpinnar till en Katana 82:a till salu?
 

gsx1168e-83

Tomas
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Norrköping
Hoj
1983, Suzuki GSX1100E
startmotorkoppling

Hittade ett renoveringskit till startmotorkoppling.
Verkar det billigt? Jag har inte hittat något i sverige för vettigt pris. Jag kollade med mc-shopen som skulle ha något kit enligt uppgift men de svarade:

startmotorkoppling 2130:- (innehåller drev, fjädrar, hylsor, rullar och hållare dito.)

Frågan är vad de menar med hållare?

kolla:

https://www.partsnmore.com/item_index.php?part_unique=1233
 

Bifogat

  • 24-5001.jpg
    24-5001.jpg
    50.1 KB · Visningar: 100

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Det du har på bilden köpte jag för en tvåhundring eller så.

Nedan ser du en komplett startmotorkoppling som du får för den dyra pengen.
 

Bifogat

  • start.jpg
    start.jpg
    25.6 KB · Visningar: 85
Last edited:

gsx1168e-83

Tomas
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Norrköping
Hoj
1983, Suzuki GSX1100E
ok

Hela kopplingen alltså.
Men vad jag förstod så hade inte mc-shopen lösa rullar/fjädrar, utan bara hela kitet. Någon som vet var man kan få tag på rullar + fjädrar? Jag inser att rullarna går att tillverka, men jag misstänker att fjädrarna blir svårare. De måste väl ha exakt rätt hårdhet/längd etc.
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
gsx1168e-83 skrev:
ok

Hela kopplingen alltså.
Men vad jag förstod så hade inte mc-shopen lösa rullar/fjädrar, utan bara hela kitet. Någon som vet var man kan få tag på rullar + fjädrar? Jag inser att rullarna går att tillverka, men jag misstänker att fjädrarna blir svårare. De måste väl ha exakt rätt hårdhet/längd etc.

Verkar konstigt jag köpte mina rullar och fjädrar från lokal mc firma (Carlbarks) som tog det från KGK (tog 3 dar) det är vanliga orginal reservdelar så du måste ha missuppfatta mc-shopen för det ska dom kunna fixa.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Startmotorrullar:
Går det inte med lösa rullar till rullager?
Sådana finns att köpa löst på maskinfirmor.
Jag renoverade en startkoppling till en Yam XV1100 (inte min) för många år sen genom att köpa nya rullar i något större dimension och sen rundslipa innerringen för att få fram en slät och fin yta. Det fungerar fortfarande. :tummenupp


Lite mått åt Jon_G:
Min knarr står utan framdel (den är såld) med pallbockar i fram, alltså är ett lodat mått lite tveksamt eftersom det beror på hur mycket knarren lutar framåt/bakåt men här kommer lite i alla fall:
Lodat mått enligt bilden:
Ca 177 mm.
Men jag tog lite mer mått också:
Svinginfästning -> stötdämparfäste c-c ca 473 mm. Känns säkrare än ett lodat mått.
C-c Stötdämpare utfjädrad ca 330 mm.

Jag hoppas det var dessa mått du sökte.

Skyll nu inte på mig om det blir fel. Men om det blir bra så... :hihi
 

Bifogat

  • PICT0823.JPG
    PICT0823.JPG
    85.2 KB · Visningar: 108

KZ

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Lidingö
Hoj
Ducati Monster S4R
Krav på sluten vevhusventilation 1984?

Nån som vet om måste ha sluten vevhusventialtion på en GSX 1100 1984, när man besiktigar?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top