Katana och GSX 1100-tråden

KZ

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
M-son skrev:
Hojen har nog inte funkat perfekt med den bestyckning som sitter på.

"Din Mc" tyckte att hojen var för gammal...

Kanske skulle prova med Västerås.

Funderar på om det kan vara vits med att byta förgasare annars. Fast förmodligen så skulle även de behöva justeras för att passa motorn. Lite villrådig...

Har du provat att justera pilotskruvarna?

Har du originalluftburken kvar kan du prova att montera den och köra utan lock, många som åker så när man monterar 4-1.

M-son

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2004
Hoj
GSX 1100 E -81
KZ skrev:
Har du provat att justera pilotskruvarna?

Har du originalluftburken kvar kan du prova att montera den och köra utan lock, många som åker så när man monterar 4-1.

Pilotskruvar??? Vet inte vad pilotskruvar är... Jag har nog orginalburken kvar men jag har inte testat att montera den. Kan kanske prova med det.

Fast det jag önskar e ju att någon som kan sånt här testar hojen så att man slipper exprimentera själv. Känns som att man går i cirklar lixom. Jag har testat en massa saker en massa kvällar utan tillfredsställande resultat. Har lessnat lite på att meka utan att veta vad man gör. Behöver hjälp helt enkelt.

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Suzuki 1327 CR
M-son skrev:
:confused: Någon som känner till någon som kan ta sig an en GSX 1100 från 81 i Stockholmsområdet?

Ta kontakt med Henning, LHL motor. Han har Dyno-Jet bänk mm. En minst sagt orginell typ med mycket erfarenhet. Hans verkstad ligger i Åsätra, kustvägen, ett par mil norr om Åkersberga. Tfn 08-590 356 57

M-son

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2004
Hoj
GSX 1100 E -81
ZERO-Fighter skrev:
M-son skrev:
:confused: Någon som känner till någon som kan ta sig an en GSX 1100 från 81 i Stockholmsområdet?

Ta kontakt med Henning, LHL motor. Han har Dyno-Jet bänk mm. En minst sagt orginell typ med mycket erfarenhet. Hans verkstad ligger i Åsätra, kustvägen, ett par mil norr om Åkersberga. Tfn 08-590 356 57

Har eventuellt ett förgasarbyte på G :) men om inte det hjälper så ska jag kontakta honom. Det blir ju lite närmare än Västerås o det är ju alltid kul med "Orginal"...

Tack för tipset!

RoosRacing

Old suzukis still rule the strip
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
GSXR 750RK-89, Yamaha OW01 2 st
1427ef

Färdig......211 hp+ lectron =........snart bänkdax !

Bifogat

• GSX1.JPG
    GSX1.JPG
    61.5 KB · Visningar: 214
  • GSX2.JPG
    GSX2.JPG
    53.6 KB · Visningar: 250

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
RoosRacing skrev:
Färdig......211 hp+ lectron =........snart bänkdax !

Ser fint ut. :tummenupp

Man kanske skulle ta och besöka en bänk någon dag, måste bara skrammla in lite pengar som folk är skyldiga mej så man har råd. Hoppas efter justering att den ska gå lite bättre och att få ett papper på hur bra.
Vad brukar en bänkning hos Henning gå på? Skruva kan jag göra själv men vad som ska skruvas är en annan sak.

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Suzuki 1327 CR
Qwerty skrev:
Ser fint ut. :tummenupp

Man kanske skulle ta och besöka en bänk någon dag.
Vad brukar en bänkning hos Henning gå på? Skruva kan jag göra själv men vad som ska skruvas är en annan sak.

Jag har för mig att han tog en tusing inklusive mixter med nålar, munstycksbyten och totalt 5-6 körningar för två år sedan.
Ingenting hjälpte dock eftersom det visade sig när jag kom hem att lyftarna låg på på två cylindrar, dvs inget komp. 173 hk "på två burkar" är ju hyffsat ändå... :hihi

Priset borde variera med arbetsinsatsen iofs.

Näsström

oldskool
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Gsx1100 81
katana 1230

Länge sedan jag lade ut någon ny bild på hojen så här kommer en.
Ny motor för i år ,, 1230cc Rs36 Portad topp. Ej bänkad men hoppas på att hinna med det så snart som möjligt.

Bifogat

• P5280002.jpg
    P5280002.jpg
    78.7 KB · Visningar: 353

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
Näsström skrev:
Länge sedan jag lade ut någon ny bild på hojen så här kommer en.
Ny motor för i år ,, 1230cc Rs36 Portad topp. Ej bänkad men hoppas på att hinna med det så snart som möjligt.

Ser bra ut (snygg sving), vi syns i Västerås :tummenupp

GSRecycle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Moto Martin, Katana
Katana

Blir sjuk när man ser dessa snygga Katanor.
Om "någon" får för sig att skruva ihop en fuskkatana, finns det då någon
vanlig GSX som har snarlik tank och sidopaneler att utgå ifrån och var
kan man köpa resten av plasten?

/Kenneth

Bifogat

• 1400-top.jpg
    1400-top.jpg
    44.7 KB · Visningar: 210

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Ingen annan GSX har mig veterligen samma plast, instrument eller kåpor.
Dock passar tanken, instrumentet och all plast på en helt vanlig 1100E och man får då en "fuskKatana". Jag har en! Skillnaden ligger di i att en äkta Kat har ett annat fäste för bakre fotpinnar (rör ist f gjutet alufäste) och ytterligare några småskillnader.

GSRecycle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Moto Martin, Katana
Robban_C skrev:
Ingen annan GSX har mig veterligen samma plast, instrument eller kåpor.
Dock passar tanken, instrumentet och all plast på en helt vanlig 1100E och man får då en "fuskKatana". Jag har en! Skillnaden ligger di i att en äkta Kat har ett annat fäste för bakre fotpinnar (rör ist f gjutet alufäste) och ytterligare några småskillnader.

Okey Robban, om jag förstod dej rätt så har du en vanlig GSX men med original Katana tank, dyna, kåpa osv.
Ska man nu skruva ihop en fuskKatana så måste man få tag i en original tank
men resten av plasten kan man kanske köpa som ett glasfiberkit, frågan är var.
Så är det någon som lite Katana attribut liggande så sänd ett mejl (inte gafflar, hjul osv)

/Kenneth

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Japp, du förstod mig rätt.
Tanken är det svåraste. Resten kan man alltid gjuta av. Iofs kan man gjuta av tanken också, det finns bensinbeständig plast.
Kåpglas finns bl a från S-Racing. Fästena för glaset är specifikt för Kat men kanske finns från Suz? Annars går det faktiskt att fräsa till av aluminium. Inga större konstigheter. Instrumenteringen är specifik för kat (och rätt ball) men man kanske klarar sig med ett annat instrument.

Nu ska jag retas lite:
Jag har en extra tank, sidkåpor, sadel och bakdel till Katana. Och nej, dom är inte till salu. Jag har för avsikt att nån gång gjuta av den toppkåpa jag har.....
Och sen vet ju alla i den här tråden att det kan drööööja innan jag får tummen ur. :)

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Offsetdrev

Finns det fler som vill ha offsetdrev?
Har fått förfrågan och beställer en ny laddning om fler intressenter finnes.
Se annons i...eeh...annonsdelen.

Hörde med Motospeed, de vill ha över tusenlappen för offsetdrev, som de dessutom har svårt att få tag på !!! :tungan

Jon_G

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Katana 1100
Hjälp med avgas

Hallå alla!

Skulle behöva lite hjälp/tips angående mitt avgassystem. Har ju köpt ett ormbo och tänkte flytta över ljuddämparinsatsen från mitt gamla megafonsystem till alutratten i det nya. Problemet är att det inte blir den bästa passformen, framtill sitter insatsen bra men baktill glappar det. Tänkte att man kanske kunde linda ett varv med avgaslinda för att få det bättre?

Är det nån som har en bit avgaslinda att sälja till mig, kanske 20cm?

Är det nån som har ett bättre förslag till lösning? Skit i det och dra fast det så gott det går funkar pckså, om ni har erfarenhet av detta system.

Med de bästa

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Ormbona har grövre grenrör och utlopp från kollektorn.
Stoppar du i insatsen från en megafon tror jag du stryper den och tappar vitsen med det grova systemet.
Bygg ny insats med grövre rör.

Annars är det väl bara att klippa ut en stor 'bricka' med innerdiameter som motsvarar insatsens hål och ytterdiameter som passar i megafonen, skruvas fast i bakänden på insatsen.

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
Det går utmärkt att åka gata med insats men det gjorde 16 hästar vid bänkning med den ur.... :hihi ...
Du har inte funderat på att slipa/såga till insatsen längst fram så att den tätnar med bakdelen mot megafonen ?
Gjorde så med min.

vitas

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Bandit 1200, gsxr 750 SRAD
piratdrev GSX1100EF 84, passning?

Håller på att byta drivpkt på en GSX1100 -84, på originaldrevet sitter det nån form av ljuddämpar brickor och gummi på båda sidorna av drevet.
Piratdrevet saknar dessa brickor vilket gör att muttern inte "bottnar" ordentligt på drevet, detta beror på att drevet inte bygger ligga mycket utåt som originalet.
Det borde räcka med att lägga några brickor mellan drev och mutter för att bygga upp rätt distans tycker jag, är det nån här som har erfarenhet av detta och kan bekräfta det hela ?
/Vitas

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det är inte så att muttern är försänkt som på gsxr'arna, dvs att muttern "går över" de första gängorna och nyper fast drevet?

vitas skrev:
Håller på att byta drivpkt på en GSX1100 -84, på originaldrevet sitter det nån form av ljuddämpar brickor och gummi på båda sidorna av drevet.
Piratdrevet saknar dessa brickor vilket gör att muttern inte "bottnar" ordentligt på drevet, detta beror på att drevet inte bygger ligga mycket utåt som originalet.
Det borde räcka med att lägga några brickor mellan drev och mutter för att bygga upp rätt distans tycker jag, är det nån här som har erfarenhet av detta och kan bekräfta det hela ?
/Vitas

vitas

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Bandit 1200, gsxr 750 SRAD
andersbrink skrev:
Det är inte så att muttern är försänkt som på gsxr'arna, dvs att muttern "går över" de första gängorna och nyper fast drevet?
Jo men försänkningen är inte inte tillräckligt djup för att nå in och pressa på drevet, det är den distansen som jag tänkte bygga med en eller två brickor.
(imponerande snabbt svar av dig)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...