Katana och GSX 1100-tråden

Jon_G

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Katana 1100
RPM
Jag är ju en sån där tönt som gärna vill hålla saker i orginalskick, OM man skulle behöva det i det skicket nån gång i framtiden. Men jag tror ändå att jag gör som du föreslår.

Vitas
Japp, det funkar med brickor. Jag hade precis samma fundering (hade det uppe längre bak i "tråden") och har löst det på det viset.
 

vitas

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Åkersberga
Hoj
Bandit 1200, gsxr 750 SRAD
Jon_G skrev:
RPM
Jag är ju en sån där tönt som gärna vill hålla saker i orginalskick, OM man skulle behöva det i det skicket nån gång i framtiden. Men jag tror ändå att jag gör som du föreslår.

Vitas
Japp, det funkar med brickor. Jag hade precis samma fundering (hade det uppe längre bak i "tråden") och har löst det på det viset.

Jon G
Tack, inhandlade lämplig bricka idag.
 

Rawlaw

Hopplös, ofrälst och allergisk...
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki katana 1327 cc
Tänkte försöka få min original varvräknare fixad och enligt förre ägaren så visar den bara halva varvtalet (har inte testat själv). Nu sitter det en liten äcklig varvräknare från motospeed där nåljäkeln dansar jenka så den vill jag inte ha! Är det någon som vet vem som kan fixa detta eller var man får tag på det mätarhus som finns på bild någonstans här på tråden med utökad varv och hastghetsmätarskala?
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Kan antagligen inte hjälpa dig men kan i alla fall berätta hur jag har löst ett annat liknande problem ett par gånger, kanske kan ge några idéer i alla fall.

Har haft 2 st Corvetter, en 74:a och en 69:a. Dessa har mekaniskt driven varvräknare, sitter en speciell fördelare på just dessa bilar (finns inte på några andra Chevor) med uttag för wire. Denna fördelare saknas alltid alternativt så är dreven trasiga, kostar tusentals kronor att köpa. Jag ville ju absolut inte ha nån after-market-varvräknare i min instrumentering så jag rev ur varvräknaren (fy fan vilket jobb att få loss den) och plockade bort all mekanik ur mätarhuset. Satte därefter in en after-market-varvräknare bakom den ordinarie mätartavlan och monterade den ordinarie nålen (glöm inte att kalibrera) ist f den nya. Resultatet var att jag fick en både tystgående och mer exakt varvräknare än det där gamla mekaniska junket. Dessutom mycket billigare.
Som sagt, det kanske kan gå några idéer i alla fall.
:tummenupp
 

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
Hej alla rättrogna.
Vag händer med vår tråd? :confused: Aktiviteten är alldeles för låg. Har ni skaffat stadigt sällskap allihop eller konverterat på något annat mystiskt sätt?

Själv har jag fortfarande stillestånd. Behöver följande till -84:ans 1100EF:
3:ans vevstake nr 12161-00A03
vevsläng nr 12250-49201
vevstakslager nr 09263-31004
Jag har testat att få kontakt med Anderson Vintage i USA men de svarar inte. Någon som har fler tips?
ZERO-Fightern behöver tala! Jag vill måla dit fler små "R" på tanken :hihi .(Ni vet väl att ZERO var andra världkrigets starkaste och snabbaste jaktplan!)
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
ZERO-Fighter skrev:
ZERO-Fightern behöver tala! Jag vill måla dit fler små "R" på tanken :hihi .(Ni vet väl att ZERO var andra världkrigets starkaste och snabbaste jaktplan!)

Kanske dax att uppdatera din bild i avataren? Inte ett enda "R" är synligt. Jaktplanen från andra världskriget kanske inte är så bra i dagens krig. :7peta
 

dimax

dimax
Gick med
20 Apr 2005
Ort
sthlm
Hoj
suzuki x 6 st. turbo-lustgas mm
katana

Katana-mannen skrev:
Vi kör lite Suzuki OldSchool-snack här!

Någon som vet hur mycket jobb det är att byta till en Gixxer/Bandit-motor? Fästen? Svetsning? Linar kedjan?

KatanaMannen funderar på vinterns-mek redan nu!

hej jag undrar bara om du vet någon katana som är till salu .. helst trimmad tack på förhand
 

KZ

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Lidingö
Hoj
Ducati Monster S4R
ZERO-Fighter skrev:
Själv har jag fortfarande stillestånd. Behöver följande till -84:ans 1100EF:
3:ans vevstake nr 12161-00A03
vevsläng nr 12250-49201
vevstakslager nr 09263-31004
Jag har testat att få kontakt med Anderson Vintage i USA men de svarar inte. Någon som har fler tips?

Provat MC-shopen i Karlstad? de kan överraska med att ha både de ena och andra.. http://www.mc-shopen.se
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
chrille_08 skrev:
Och ändå finns där små "R" på tanken...... :fakta


Skönt att veta. Men dom syns inte i avataren, kanke en rörlig bild med inzommning på dom "små" skulle va nått :)
 

Gradin

If it´s too loud, your too old
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
RPM lover skrev:
Vilka dyker upp på Bike W i helgen ????

Jag är där SSH 309.
Jag och Näsström dyker nog upp. Vi kommer bara att ha med 1 st Katana för min står och väntar på delar...
Det lät som att "AE" här på forumet kommer också som åskådare.

Ska bli kul att se allas byggen!

/ Gradin
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Lycka till alla i Västerås och visa alla plastraketer var skåpet skall stå :rofl .

Riktigt batteri i nu ikväll och det small igång direkt.
Ny olja imorgon ,så till helgen kanske det kan kan bli en liten test :banana ,sen är det bara SBP kvar.
 

Jon_G

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Katana 1100
Stötdämpare

Hallå alla!

Tyvärr lite mer än oljebyte kvar på min, börjar dock se ut som hoj igen, bild kommer snart.

Ni som kan allt och vet allt om våra ögonstenar, jag har en fråga om stötdämparnas övre fästen. Jag har lämnat in Öhlinarna på renovering, och medans han höll på så passade jag på att drälla bort två av brickorna som sittet närmast dämparen upptill. De ligger an mot kulleden (med den inre, mindre ringen, se skiss) och det sitter ett dammskydd på. Jag trodde det var Öhlins-grejer men dämparkillen påstod att det inte är det. Kan nån som vet, eller ids kolla sin hoj, meddela vad som gäller. Jag har sökt på mikrofiche, men där ser det ut som separata brickor, inte en hel "förhöjd" som satt på min. Bifogar skisser, inte CAD precis men det borde framgå vad jag menar.

Tack på förhand!

PS. jag ska till Sundsvall i helgen på dragracing (per bil tyvärr), hoppas man får se nån Katana där DS
 

Bifogat

  • bricka ovan.jpg
    bricka ovan.jpg
    29.4 KB · Visningar: 122
  • bricka sida.jpg
    bricka sida.jpg
    27.8 KB · Visningar: 105

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Är det brickorna som sitter mot O-ringarna?? Kanske att jag har några kvar någonstans...Ska kolla!

Du lär få se farsgubbens Katana och ev mitt nybygge, Om jag hinner att få ihop den till helgen!
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Åsell skrev:
Är det brickorna som sitter mot O-ringarna?? Kanske att jag har några kvar någonstans...Ska kolla!

Du lär få se farsgubbens Katana och ev mitt nybygge, Om jag hinner att få ihop den till helgen!
Är det inte dags för lite smygbilder snart??????????? :Bugar
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag vet en snubbe som kommer köra snabbt i sundsvall i helgen om han ska köra :3freak
han kom 2 eller 1a för nåra år sen sen vet jag inte hur de gått men jag såg nån körningar med den uppe på onsdagsträffarna på midlanda motorpark.
den gick bra innan men nu sitter de nån turbo med uberfett intercooler :3freak
de ba smattra till sen var han i mål...undra om han får köra i sundsvalls snabbaste :va
jaja..en 1100ef typ 84 eller nåt sånt..uppborrad, o turbo då som sagts..
nån som vet vem han e?
 

Jon_G

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Katana 1100
Åsell skrev:
Är det brickorna som sitter mot O-ringarna?? Kanske att jag har några kvar någonstans...Ska kolla!

Du lär få se farsgubbens Katana och ev mitt nybygge, Om jag hinner att få ihop den till helgen!

Orginal (i kitet från Öhlins, har gammal pdf med instruktioner) ingår det 4 spacers och jag tror det är dem jag är ute efter. Ser ut ungefär som på bilden och om jag haft dem kvar hade jag satt dit o-ringar eftersom dammskydded var rätt slut. På Öhlinarna du hade till salu (kollade bilderna jag fick) tror jag det satt en annan sorts brickor och eftersom de säkert funkar lika bra får du gärna kolla om du har 2st kvar. Annars har jag satt renoveringskillen på att spåra spacers...

Ser fram mot byggena!
 

Näsström

oldskool
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Gsx1100 81
RPM lover skrev:
Var bara 2 modiga Katanor på Bike W i helgen, var var alla andra ??

Näsström härligt kört skönt att vara KUNG i garaget eller ??.... :hihi



Det känns bra det,har lagt tids lappen på Gradins hoj så att han får nått att sträva efter :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top