Katana och GSX 1100-tråden

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
KatanaKurre skrev:
Har äntligen fått alla grejer som jag har saknat för att sätta dit den "nya" framändan. Har bara skruvat dit alla grejer för att se om det passar och provkört runt kvarteret. Har inte gjort slutfinnish på delarna ännu


Det där var en fantastisk snygg hoj!
 

ArneT

Medlem
Gick med
7 Jul 2005
Ort
V-ås
Hoj
Katana 1100 -82, GSX 1100 E -81
HELP!!

Har haft min Katana -82 i "träda" sedan maj förra året då motorn nöp och jag lessnade fritt. Behöver nya kolvar och cylinder. Har en fräsch 1260 cylle men saknar en kolv. Nån som har nåt att sälja så att man får åka lite i år? (kan även vara original, 1168 eller annat som funkar) Maila mig i så fall på arnetammer@spray.se
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Katanapilot skrev:
Det var riktigt kul att rulla ut på vägarna ikväll.
Missar lite vid 8" varv ,men efter det jisses vicket drag.
Går troligen lite fett med tanke på lufttempen och tändningen endast på 33 grader och sist men inte minst V&H standard insats,men allt detta är ju enkelt åtgärdat.
Nu bara en dag kvar att jobba sen blir det semester.

ha det alla vänner där ute

Micke

Kul att höra grabben att du äntligen grenslat hojen :tummenupp
Då ska du känna på draget när du kör raka rör... :yoparty

Har precis kommit hem ifrån din trevliga stad har varit där på semester och kommer gärna tillbaka.
 

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
Hej Boys
Vicken låg aktivitet på tråden! :confused: Hoppas det beror på att alla är ute och samlar Plastraket-skalper! Vore kul att mot slutet av säsongen få höra om allas bravader på bana och gata. :yoparty
Själv blev jag inspirerad när jag såg att Lunda öppnat på torsdagkvällar, med ET-dator! :)
Har börjat skruva ihop ZERO'n och siktar på att kn-lla 10sek-vallen innan sommarn är slut. Följer med spänning start-teknik tråden i Turbo-Dragracing forumet.

Rejsa eller posera, bara det görs bra!
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Ska det få gå omärkt förbi när skaparen av denna tråd skall göra sig av med sin "svarten".
Kommer ihåg när jag vart :kocko förklarad av någon (nämner inte vem...*s*...) när jag sa jag skulle sälja min.
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Hejsan RPM.

Får väl dra svansen mellan benen och medge att jag tråkade dig lite :)

eftersom jaginte åker på någon just nu så säljer jag den ena men vaktar noga den sista i oroginalaren i garaget, den kommer INTE att säljas... vi får se vad som dyker upp istället för svarten...jag avrapporterar.

det r ju himla kul att tråden håler i sig bland kattintresserade :yoparty

/kat-man

RPM lover skrev:
Ska det få gå omärkt förbi när skaparen av denna tråd skall göra sig av med sin "svarten".
Kommer ihåg när jag vart :kocko förklarad av någon (nämner inte vem...*s*...) när jag sa jag skulle sälja min.
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Katana-mannen skrev:
det r ju himla kul att tråden håler i sig bland kattintresserade :yoparty

/kat-man

Fattas bara... Tur för dig att du har 2 och kan behålla 1-- :hihi

Nåja, har man inte en Kat så får man "Nöja" sig med en "Martin". Dom som har nån koll vet att jag håller på att bygga ihop en (läs Tommy & Biker66). En vår som inte liknat nåt jag är van vid har fördröjt tidsplanen en del :lol Men nu händer det iaf nåt, förmodligen pga att man är "kåt" på det alla ni andra redan gör dvs posa och/ eller kör. Här är vad jag har så långt. Med ett elsystem och sadel så är den nästan besiktingsbar. Fortsättning följer...
 

Bifogat

  • MotoMartin.jpg
    MotoMartin.jpg
    129.8 KB · Visningar: 184

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
chrille_08 skrev:
Nåja, har man inte en Kat så får man "Nöja" sig med en "Martin". Med ett elsystem och sadel så är den nästan besiktingsbar...

Jag var och synade bygget igår. Det ser sk-t bra ut förutom en alldeles för klen maskin :hihi , men bot och bättring är ju på g, tack och lov.
Hur ska du lösa det med "sadeln"? Jag har ju lite sånt däringa "cell-gummi" över. Kan det va nåt?
 

Näsström

oldskool
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Gsx1100 81
Såg att Katana-Mannen skulle sälja sin för 40 000 så jag tänkte jag skulle hjälpa han lite. Nä skämt åt sido jag är inte så jätte sugen på att sälja men är det någon som skulle vilja ha den med en prutmån så visst.

Ps, Hur dyr Katanorna än blir så kommer de aldrig upp i sitt rätta värde ... :)
/ Tomas
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Näsström skrev:
Ps, Hur dyr Katanorna än blir så kommer de aldrig upp i sitt rätta värde ... :)
/ Tomas
Det kan jag hålla med om :)
Är det något mer godis än det som är skrivet i annonsen ??
 

Näsström

oldskool
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Gsx1100 81
RPM lover skrev:
Näsström

Vad har hänt ???? trodde det var ett skämt.

Har lite lån jag tänkte jag skulle bli kvitt med. Kommer en kille å ska titta på den i kväll. Skulle jag inte få den såld säljer jag nog bara av lite små grejor typ som gaffeln o förgasarna. Man kan ju alltid bygga ihop den igen med lite billigare grejor.

Mycket bra film du skickade,,,
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Tjenare,

Har du fått din såld? Såg din annons på blocket.

Vad blir det istället?

/Kat-Man

Näsström skrev:
Såg att Katana-Mannen skulle sälja sin för 40 000 så jag tänkte jag skulle hjälpa han lite. Nä skämt åt sido jag är inte så jätte sugen på att sälja men är det någon som skulle vilja ha den med en prutmån så visst.

Ps, Hur dyr Katanorna än blir så kommer de aldrig upp i sitt rätta värde ... :)
/ Tomas
 

Näsström

oldskool
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Gsx1100 81
Katana-mannen skrev:
Tjenare,

Har du fått din såld? Såg din annons på blocket.

Vad blir det istället?

/Kat-Man

Det är två som har ringt på annonsen. Den ene var intresserad av en bytes affär med nån BMW han hade, vilket inte jag var. Den andre skulle ha kommit i måndags från Stocholm men kommer i kväll. Så jag får väll skriva ett inlägg i morgon så får ni se hur det gick.
 

Näsström

oldskool
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Gsx1100 81
Näsström skrev:
Det är två som har ringt på annonsen. Den ene var intresserad av en bytes affär med nån BMW han hade, vilket inte jag var. Den andre skulle ha kommit i måndags från Stocholm men kommer i kväll. Så jag får väll skriva ett inlägg i morgon så får ni se hur det gick.

Verkar som om jag lyckade sälja hojen i går. Han lade handpenning på den och ska hämta den i mitten på nästa vecka. Jag fick vad jag begärde i annonsen så man får väl vara helt nöjd.
Kanske det blir nån billig 1100e så man har nått att fläkta av sig på i sommar.
/tomas
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Näsström skrev:
Verkar som om jag lyckade sälja hojen i går. Han lade handpenning på den och ska hämta den i mitten på nästa vecka. Jag fick vad jag begärde i annonsen så man får väl vara helt nöjd.
Kanske det blir nån billig 1100e så man har nått att fläkta av sig på i sommar.
/tomas

Det var som fasiken, då är du mekaniker på Linde Open åt Ante då ?
Jag pm:ar dig om lite annat.
 

Powerwheelie

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawaskai ZX-10R
Vass GSX-motor

Håller på att bygga om min 1100 EF -84. Har köpt en Hayabusagaffel och bromsar och jagar nu efter ett schysst bakparti.
Tänkta borra motorn i vinter, men kanske kan det vara idé att köpa en redan trimmad motor från någon som tröttnat på strippåkande.
Vad tror ni GSX-experter att en komplett motor på 1260 - 1327 cc kan kosta i bra skick?
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Powerwheelie skrev:
Håller på att bygga om min 1100 EF -84. Har köpt en Hayabusagaffel och bromsar och jagar nu efter ett schysst bakparti.
Tänkta borra motorn i vinter, men kanske kan det vara idé att köpa en redan trimmad motor från någon som tröttnat på strippåkande.
Vad tror ni GSX-experter att en komplett motor på 1260 - 1327 cc kan kosta i bra skick?
Kolla om du kan hitta nå på forumet här http://www.ncracing.com/
 

Gradin

If it´s too loud, your too old
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Powerwheelie skrev:
Håller på att bygga om min 1100 EF -84. Har köpt en Hayabusagaffel och bromsar och jagar nu efter ett schysst bakparti.
Tänkta borra motorn i vinter, men kanske kan det vara idé att köpa en redan trimmad motor från någon som tröttnat på strippåkande.
Vad tror ni GSX-experter att en komplett motor på 1260 - 1327 cc kan kosta i bra skick?
Allt mellan 25k-35k beroende på vad det sitter för godis på. Synd bara att dom inte växer på träd, men lycka till med letandet!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top