Gradin skrev:Allt mellan 25k-35k beroende på vad det sitter för godis på. Synd bara att dom inte växer på träd, men lycka till med letandet!
Hejsan Gradin !
Har du fått dit paket "från andra sidan" än ?
Gradin skrev:Allt mellan 25k-35k beroende på vad det sitter för godis på. Synd bara att dom inte växer på träd, men lycka till med letandet!
Fick det igår.SAMURAJEN skrev:Hejsan Gradin !
Har du fått dit paket "från andra sidan" än ?
VI VILL SE BILDERGradin skrev:Fick det igår.
Måttade lite värden igår, så nu har jag beställt 2 cylfotspackningar. Förhoppningsvis kan jag hämta dom imorrn. Blir en komp på 11.93:1 ungefär med 1.6mm skvich (varning för stavfel). Tror inte att chassit vill gå många mil på gatan, men kör "lågkomp" iår ifallatt.
Ska bli kul att skruva ihop motorn nu med nästan bara NYA grejer.
Synd bara att det ska kosta skjortan!!!
Ska ta en bild och lägga ut tror jag...
FYI: ALLA inställningar kommer trippelkollas iår. Oxå ventil - kolvspelet...
Moderator får ta bort bilderna om dom är för porriga....Katanapilot skrev:VI VILL SE BILDER
Såg reportaget från BikeWeekend igår! Jävlar va fet den va! Konstigt att den fick plats i tidningen överhuvudtaget.Näsström skrev:Läs nyaste bike kanske den fetaste Katanan som publicerats
Va? Hur kunde det hända? Är 12.9 för hårt kanske?Katanapilot skrev:Alla 3 bultarna rakt av (12.9 kvalitet). Gradin: nu vet du vad du har att vänta
Näsström skrev:Verkar som om jag lyckade sälja hojen i går. Han lade handpenning på den och ska hämta den i mitten på nästa vecka. Jag fick vad jag begärde i annonsen så man får väl vara helt nöjd.
Kanske det blir nån billig 1100e så man har nått att fläkta av sig på i sommar.
/tomas
Katanapilot skrev:Nä,han hade fuskat lite
Japp,såna bultar känner jag igenArneT skrev:Ena skruvskallen ramlade till och med in i motorn och lade sig mellan veven och blocket och låste upp motorn så att den inte gick runt. Tur att jag slog av när det började rassla. Allt verkar ha hållit (peppar, peppar).
Segt bara att behöva klyva hela motorn... men, men
Rydde skrev:Funderar på ett vinter projekt! Köpa en gsxr 750 från typ -88 och slänga i en 1100r motor i den. Om det är nån som har gjort liknande. Hur är passformen och vad bör man tänka på. Hur kul blir den att köra med tro???
Katanapilot skrev:I ett -85:a chassi är det inga problem,och det blir kul som attan,satsa på en 1127:a.
Min bror bytte motor i vintras och den hade suttit i 750 -88:a innan.
Det man bör tänka på är:750 grenrör ej är kompatibla med en 1100 spis.
Beror ju på vad man skall ha hojen till!Rydde skrev:Hej! Så du menar att det är en -85ans 750 som jag ska leta upp. Tror du inte resultatet blir roligt på det lite nyare chassit från -88 och frammåt. Har nämligen en 1100r från -86 så är lite sugen på att göra det på ett nyare chassi.!?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |