Katana och GSX 1100-tråden

Rawlaw

Hopplös, ofrälst och allergisk...
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki katana 1327 cc
Fick idag regpapper på min nyinköpta katana men börjar undra om det är en äkta sådan. Egentligen gör det inte så mycket om det inte är det men det är alltid bra att veta exakt vad man har! I regpappret står det att det är en Suzuki Gsx 1100 S under "handelsbeteckning", kan någon vänlig katanafrände tala om för mig om det står samma på era papper?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
S = Katana
Kolla bakre fotpinnsfästena, ska vara rör, inte aluplatta.
 

Gradin

If it´s too loud, your too old
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Reg beteckning

Biker66 är påläst som vanligt. Det står S i mina papper också, så du kan sova lungt inatt Rawlaw. Grattis till köpet! Men lägg ut en bild på den nu så vi kan se hur den ser ut! För den är väl LÅÅG,LÅNG och FET? :tummenupp
/ Gradin
 

Rawlaw

Hopplös, ofrälst och allergisk...
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki katana 1327 cc
Tack så mycket för hjälpen! Hade nog sovit lugnt ändå eftersom cykeln är den jag vill ha, äkta katana eller inte! Självklart är det roligast om det är så och det var det ju!
Japp Gradin den är låg, original hjulbas (vad jag vet) och den är fet (tycker jag iaf)! Hade gärna visat en bild om jag lyckats ladda upp den...
 

Bifogat

  • Min katana.JPG
    Min katana.JPG
    29.1 KB · Visningar: 105
Last edited:

Rawlaw

Hopplös, ofrälst och allergisk...
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki katana 1327 cc
Bild finns under hojbilder i galleriet då jag inte lyckas ladda upp den här. Ska ta lite egna senare.
 

Bifogat

  • Min katana.JPG
    Min katana.JPG
    29.1 KB · Visningar: 78
Last edited:

Rawlaw

Hopplös, ofrälst och allergisk...
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki katana 1327 cc
Gammal Ludvika räser, där ser man! Är det någon som vet mer historik så dela med er! Vet nämligen inte så mycket om cykeln. Tänkte spåra byggaren via bilregistret och få lite info.
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Rawlaw skrev:
Gammal Ludvika räser, där ser man! Är det någon som vet mer historik så dela med er! Vet nämligen inte så mycket om cykeln. Tänkte spåra byggaren via bilregistret och få lite info.

Killen som kört den när jag tävlat mot honom hette Esa och var från Ludvika men hojen tillhörde hans bror har jag för mig.
Tror dom laddat den med lustgas en gång i tiden när dom rejsade.... :hihi
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Bilder

Rawlaw skrev:
Gammal Ludvika räser, där ser man! Är det någon som vet mer historik så dela med er! Vet nämligen inte så mycket om cykeln. Tänkte spåra byggaren via bilregistret och få lite info.
Har några bilder på hojen om du är intresserad. Bilder från Esas garage.

Mvh/Uffe

PS Du kanske redan har dom? DS
 

Rawlaw

Hopplös, ofrälst och allergisk...
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki katana 1327 cc
Jo, cykeln är enligt info från den senaste ägaren lågkompad för att kunna lustgasmatas, det dröjer dock innan jag kommer på sådana tankar då jag är rätt ringrostig :)
RPM lover: Vet du om det är Esa eller hans bror som byggt hojen?
Katana org: Jag tar gärna emot bilder! PM:ar min mail så kan du få skicka dem dit, tack så mycket!
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Rawlaw skrev:
Jo, cykeln är enligt info från den senaste ägaren lågkompad för att kunna lustgasmatas

Motorn behöver inte vara lågkompad för att tvångsmatas med lustgas. Lustgasen och extrabränslet kyler samtidigt som kvävet som frigörs har en dämpande effekt på oönskad detonation. Min Bandit har 15:1 och skjuts med ett 120 hästars skott gas. Jag lär iofs köra på AG's 108NOS. Med 13.5:1 kan du köra väldigt säkert med E85 eller vanliga racesoppan på 102 oktan, även med lustgas.
 

dimax

dimax
Gick med
20 Apr 2005
Ort
sthlm
Hoj
suzuki x 6 st. turbo-lustgas mm
ej värt

andersbrink skrev:
Bultmönstret är detsamma, däremot kamkedja å sånt har jag ingen som helst pejl på. Angående oljeförsörjning, du måste även plugga oljekanalerna vid de yttre bultarna i toppen så att inte pinnbultarnas "ihåligheter" fylls med olja - som sen kan läcka.

mycke jobb o ej någon vinst på gsx r toppen satsa isåfall på gsx ef toppen från 84 gjorde skälv så på den tiden .. obs jag vet
:tummenupp
 

Rawlaw

Hopplös, ofrälst och allergisk...
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki katana 1327 cc
andersbrink: Jag vet att kompet inte behöver sänkas för lustgasmatning men är det inte vanligt att man backar tändningen, vilket jag isf tror kringgås iom detta? Skulle tro att det också är med tanke på att vanlig macksoppa ska kunna användas som kompet är lägre. Har inga ambitioner på en ren racecykel utan en vass gathoj och visst, jag gillar dragracing så jag kommer säkert testa någon gång framöver!
 

M-son

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
GSX 1100 E -81
:confused: Någon som känner till någon som kan ta sig an en GSX 1100 från 81 i Stockholmsområdet? Har snackat med fyra olika firmor och antingen så är den för gammal eller också har de inte rätt prylar... Jag vill ha hjälp med förgasarjustering. Antar att det blir bäst om man bänkar samtidigt. Annars kanske någon vet om jag kör med helt fel prylar.

Motorn är helt orginal (tror jag...). Det sitter 4-1, Mikuni CV36:eek:r och öppna K&N filter (såna som ska fungera med vacum fuggar).

Problemet är att cykeln går kass på låga varv. Har man kört lungt ett tag så spottar den o fräser en stund innan den börjar gå. Jag har försökt med att byta munstycken o skicka nålen upp och ner men det har inte blivit riktigt bra. Jag skulle behöva hjälp av någon som vet vad han håller på med helt enkelt.

Vet någon vart jag kan vända mig? Jag vill ju vara ute o åka! Inte sitta här vid datorn o klia mig i huvudet...
 

KZ

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Lidingö
Hoj
Ducati Monster S4R
M-son skrev:
Vet någon vart jag kan vända mig? Jag vill ju vara ute o åka! Inte sitta här vid datorn o klia mig i huvudet...

Du kan prova http://www.motospeed.se ifall du orkar åka till Västerås, de håller definitivt på med gamla GSX:er

Borde finnas nån i Sthlm oxå, kanske http://www.dinmc.se/ kan ta sig an hojen.

Har hojen tidigare fungerat som den ska med den bestyckningen du har nu?
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Suzuki vippor.

Har just fått tag på ett par fina kammar till min hoj. Det jag undrar är, om det spelar någon roll att man sätter insugsvippor till avgaskammen. Avgasvipporna ska ju ha ett oljespår på själva slitytan, vilket insugsvippan inte har. Vad kan hända? Skär allting ihop eller? :va
 

M-son

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
GSX 1100 E -81
KZ skrev:
Du kan prova http://www.motospeed.se ifall du orkar åka till Västerås, de håller definitivt på med gamla GSX:er

Borde finnas nån i Sthlm oxå, kanske http://www.dinmc.se/ kan ta sig an hojen.

Har hojen tidigare fungerat som den ska med den bestyckningen du har nu?


Hojen har nog inte funkat perfekt med den bestyckning som sitter på.

"Din Mc" tyckte att hojen var för gammal...

Kanske skulle prova med Västerås.

Funderar på om det kan vara vits med att byta förgasare annars. Fast förmodligen så skulle även de behöva justeras för att passa motorn. Lite villrådig...
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top