Katana och GSX 1100-tråden

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Matte GC skrev:
En liten reaktion bara..
Dom där filtren tillsammans med dom vaccum förgasarna är ingen vettig kombo. Jag fick det i af aldrig att funka. byt ut dom mot en uppsättning RS 36ór så får du ett mindre mirakel i förändring.

Annars är det mycket härlig nostalgi över hela bygget.

:D Lugn bara. När Reg.Besiktningen är avklarad skall Rs36:eek:rna, modifiedkammarna, öppnare avgas och 1327 cylindern tillbaka som det skall vara. De ligger bara och vilar sig lite... Som den är just nu skall den efterlikna 100 org. hästar och det borde den ha när trottlarna inte orkar lyfta fullt, ihop med strypkammarna och Yoshidämparen som är väldigt tyst och är väldigt tight i utblåset. :)
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Ny Katana!!!!!!!

Kolla vad min son fick på sin 15 års dag. :D
Skall börjas i tid....
 

Bifogat

  • Resize of Resize of PICT3593.JPG
    Resize of Resize of PICT3593.JPG
    139.2 KB · Visningar: 206

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Ta inte illa upp men det är nästintill skamligt att en sån får kallas Katana. Det saknas ju över 1000 cc. :)
 

Katana 1168

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
I skogen utanför Västerås
Hoj
Katana 1100 -82
Katana-mannen skrev:
Finfint, har de någon trehjulig variant till min dotter?

Någon som vet När Bike weekend i V-ås är i år? :gnissla

/Kat-Man

Kopierat från http://www.vms.u.se/
----------------------------------

Bike Weekend
publicerad måndag den 14 februari 2005
18 - 19 juni 2005

(dragrace)
SM i Dragbike
Vi kommer inom kort att få ut mer information om Bike Weekend på vår hemsida. Sidan håller på att byggas upp för fullt.
 

KZ

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Lidingö
Hoj
Ducati Monster S4R
Snart har man fått hem sin "19: RING WASHER STO" och kan montera ihop kopplingen....

Får väl se om den startar efter senaste "de/ommonteringen".
 

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lite här o lite där
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Sving Gsxr 1100

Lånar tråden lite. Nån som vet om en Gsxr 1100 sving går att montera på en Gsxr 750 -85:a? Gillar inte svingen på 750:n för klen

Ska plocka i en 11:a i gixxern, hur är det med grenrör,generator,startmotor går det att plocka över ifrån 750 motorn?
 
Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Biker78 skrev:
Lånar tråden lite. Nån som vet om en Gsxr 1100 sving går att montera på en Gsxr 750 -85:a? Gillar inte svingen på 750:n för klen

Ska plocka i en 11:a i gixxern, hur är det med grenrör,generator,startmotor går det att plocka över ifrån 750 motorn?

Sving byte på GSXR 750 85-87 och 1100 86-88 är lite knepigt. Det finns ingen sving från någon annnan GSXR som passar rakt av. Dels så är det olika bredd vid infästningen mot ramen men det är det minsta problemet. Det stora problemet är att dom har en egen modell på stötdämpar länkaget. Dom använder inte hundben i länkaget som GSXR 750 från 88 och 1100 89 har.
Om du tittar på http://oldskoolsuzuki.info/ infoboard så finns det flera försök till at lösa problemet men jag har inte sett någon kanon bra lösning ännu. (jag tänker sätta R1 sving på min Gammelgixxer, men hur är hemligt)

Om du inte kåper en dyr JMC sving eller mots.

Startmotor: Ja jag tror den passar men den är mindre och klenare.
Generator: Tror inte den passar, olika drev
Grenrör: 1100motorn är lite högre än 750motorn så grenrören passar inte.
 
Last edited:

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lite här o lite där
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
gixxer_1255 skrev:
Sving byte på GSXR 750 85-87 och 1100 86-88 är lite knepigt. Det finns ingen sving från någon annnan GSXR som passar rakt av. Dels så är det olika bredd vid infästningen mot ramen men det är det minsta problemet. Det stora problemet är att dom har en egen modell på stötdämpar länkaget. Dom använder inte hundben i länkaget som GSXR 750 från 88 och 1100 89 har.
Om du tittar på http://oldskoolsuzuki.info/ infoboard så finns det flera försök till at lösa problemet men jag har inte sett någon kanon bra lösning ännu. (jag tänker sätta R1 sving på min Gammelgixxer, men hur är hemligt)

Om du inte kåper en dyr JMC sving eller mots.

Startmotor: Ja jag tror den passar men den är mindre och klenare.
Generator: Tror inte den passar, olika drev
Grenrör: 1100motorn är lite högre än 750motorn så grenrören passar inte.

Tack för infon :tummenupp JMC sving vore mums men dom kostar lite mer£$ tyvärr
 

stump

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Vindeln
Hoj
xt660r -04
gsx1100

är lite sugen på att sätta in en fetare sving (typ R sving) på min ny inköpta gsx 1100ef -85 frågan är då om det är någon som passar direckt på eller om det krävs omfattande modifieringar då??? det är nämligen lite ont om plats då det sitter ett 180 bak däck...
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
stump skrev:
är lite sugen på att sätta in en fetare sving (typ R sving) på min ny inköpta gsx 1100ef -85 frågan är då om det är någon som passar direckt på eller om det krävs omfattande modifieringar då??? det är nämligen lite ont om plats då det sitter ett 180 bak däck...

Någon sving som passar rakt av det bir svårt att hitta, EFéns länkage till stötdämparn liknar inte någon R-modell. Men nog rymms det 180däck i Ef-svingen.
 

stump

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Vindeln
Hoj
xt660r -04
jo jag vet det sitter redan ett 180däck där men det skulle va gott med en fetare sving och det är inte mycke över som det är nu.
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Kuriosa

Kunde inte låta bli...... Ingen aning om hur den låter :lol
 

Bifogat

  • 11365327_1.jpg
    11365327_1.jpg
    44 KB · Visningar: 162

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Alta, Norge
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Du måtte bare Kurre... :)

Skal prøve å sende deg noen bilder på mail, send meg mailadressen din, fikk ikke sendt noe til Jan...

GSX1550
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Biker78 skrev:
Är det stor skillnad mellan 11:ans motorer, 87-88 och 90:ans ? samma kubik i -87:an o 88:an?

Volym, Borr och Slag
GSXR 1100 86-88 1052cc, Borr 76mm, Slag 58mm,
GSXR 1100 89-92 1127cc, Borr 78mm, Slag 59mm,
GSX1100F 88-95 1127cc, Borr 78mm, Slag 59mm,
Bandit 1200 96-04 1157cc, Borr 79mm, Slag 59mm,

Alla motorerna har 20mm kolvbult så det går tex att sätt Bandit kolvar i en 1052cc motor (1137cc) eller 1127cc kolvar 1109cc.

Cylindrarna går oxå att skifta (måst dock bearbeta vevhuset)

Förgasare
GSXR 1100 86-88, GSX1100F 88-95 Mikuni CV34
GSXR 1100 89-90, Bandit 1200 Mikuni CV36
GSXR 1100 91-90 Mikuni CV40

Topplock är tämligen lika på alla motorer utom:
GSXR 1100 91-92 schims justering av ventiler istället för justerskruv

Kammarna är oxå ganska lika förutom Banditens och ev 1100F ens slöare kammar (GSXR 91-92 är oxå annorlunda mot öviga på den har en nock/ventil)

Kopplingen:
GSXR 1100 86-88, GSX1100F 88-95 koppling med 4 spiralfjädrar.
GSXR 1100 89-92 och jag tror Banditen har kopplingsfjäder av brick typ.

GSXR motorerna har rakskurna drev på vevaxeln och Bandit och 1100F-motorn snedskurna.

Startkopplingen på GSXR 1100 (1052cc) 86-88 motorerna är kass börjar smälla och ha sig efter ett tag, problemet fixas genom byte till startkoppling från en 1127cc motor.

Tändningen är olika på 1052cc motorerna och 1127cc motorerna men dom går att skifta mellan motorerna (om man tar en kompett tändning, tändplatta, box ,spolar)

Vilken motor man skall välja beror mycket på priset. 1127cc motorn är nog att föredra då koppling och startkoppling är bättre. Dock påstås det att 1052cc mnotorn har stdigare vevaxel?! Bandit motorn går att borra mest utan omfodring. (1246cc)
 
Last edited:

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lite här o lite där
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
gixxer_1255 skrev:
Förgasare
GSXR 1100 86-88, GSX1100F 88-95 Mikuni CV34
GSXR 1100 89-90, Bandit 1200 Mikuni CV36
GSXR 1100 91-90 Mikuni CV40

Topplock är tämligen lika på alla motorer utom:
GSXR 1100 91-92 schims justering av ventiler istället för justerskruv

På min 750 motor har jag Rs 34:eek:r borde funka till 1052? kanske lite små till en 1127? På min 750 motor -85 är det schims justering
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Biker78 skrev:
På min 750 motor har jag Rs 34:eek:r borde funka till 1052? kanske lite små till en 1127? På min 750 motor -85 är det schims justering

Nog funkar Cv34órna även på 1127 motorn. Har du schims på din 750motor så har du en 91á eller toppen från en 91á.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top