I ofs har du rätt i det men det lägger vi åt sidan.bippen skrev:Det räcker, man får ju inte köra mer än 110.
Skämt åsido, är inte detta nåt amerikanskt för att inte locka till fortkörning. Har för mig att det gäller deras bilar också.
Gradin skrev:Tjena killar,
Har någon bra tips hur man ska gå tillväga för att fräsa ur motorblocket för större foder? Problemet är att jag har inte någon cylinder än att malla av.
Provade igår att märka en cirkel på 91mm från centrum mellan pinnbultarna, men såg att fodrena måste troligtvis sitta något offset iförhållande till pinnbultarna. Hittar ingen ritning på nätet på detta. Kanske det är så att man måste ha en cylinder för att se vart man ska ta ur?
/ Gradin
Det låter som en bra idé. Att man inte tänkte på det. Hoppas man har en gammal packning liggandes bara. Tack för tipset.KatanaKurre skrev:
Du kan ju använda en cylinderfots packning, som du tar upp till 91mm och ha som mall. Men 91mm?? det blir mycke cc.
Matte GC skrev:I ofs har du rätt i det men det lägger vi åt sidan.
Jo. Den är amerikansk men vad jag vet så fanns dessa bara på 750, 1000 och 1100 katana och dom gick väl fortare än så allihop...
På min 1327cc sticker det ner 26mm.Gradin skrev:Hur mycket sticker fodret ner i blocket? Är kanske lika på alla gsx cyl? / Gradin
Biker66 skrev:AAAaaaaarrghhhhh, nu ångrar jag ännu mer att jag tipsade dig om den där ramen...
RPM lover skrev:Ser mycket bra ut C önskar jag var lika aktiv med min.
chrille_08 skrev:Bryter tystnaden med en liten uppdatering på min "Frankenstein" Suzuki vs. MotoMartin. Är istort sett komplett nu. "Bara" styrstopp och elsystem kvar att bygga Och karossen förstås som skall slipas spacklas slipas spacklas slipas spacklas.....puh.
chrille_08 skrev:Bryter tystnaden med en liten uppdatering på min "Frankenstein" Suzuki vs. MotoMartin. Är istort sett komplett nu. "Bara" styrstopp och elsystem kvar att bygga Och karossen förstås som skall slipas spacklas slipas spacklas slipas spacklas.....puh.
chrille_08 skrev:Se, där är du ju. Var du vara så läänge?
Du kommer nog ikapp ska du se...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |