2422374 Hej!
Jo jörgen verkar vara pedant.Han har nog lagt ner några timmar på hojen.
Ang. hastighetsmätaren så ska jag försöka få tag i en annan vajerdrivning så ska nog det problemet lösa sig.Den andra drivningen jag hade var det samma utväxling på tyvärr.Det tror jag iaf.Jag tog bort vajern uppe vid instrumenthuset,najade fast en liten ståltråd på den fyrkantiga vajerändan för att lätt kunna räkna varven.Sen när jag ledde cykeln framåt så framhjulet snurrade ett varv så snurrade vajern ca 3.Kanske inte någon exakt metod men men.Med en drivning till 16-tumshjul borde vajern kanske snurra 2.5 varv istället?eller nåt.
Din hoj ser ju ut att var i mint condition.Skoj att se sånna här gamlingar i så bra skick.Ser att du har andra fästen till passagerarfotpinnarna?
IngvarB: Tack för svar.Det stämmer att jag har vajermatad varvräknare.Vet inte om den blev elektrisk from -84? Det fungerar ju med vajer också även om det är lite stenålder.
Katanapilot: Jasså det var ni som lagt beslag på turbokittet
Ang. avgassystemet så låter det jäklit gott.Men måste nog i med lite ull i det om jag ska få den genom besiktningen.Eller rätt så mycket ull är jag rädd
Sen en annan sak jag inte sett innan: En röd lampa på instrumenteringen där det står battery är kopplad till en sladd som går ner i batteriet.Någon som vet hur det fungerar? Resistansförändring i batteriet pga olika syranivåer vid laddat resp. urladdat batteri?
/Ron Dell